Ga naar inhoud


[7025HD] vs andere HD-receivers. Welke de betere prijs/prest.?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een HD-receiver te kopen, maar er zijn nog een aantal vraagjes die ikzelf niet kan beantwoorden.

 

Ik twijfel eigenlijk tussen de

 

Humax 2000CI (teveel bugs?)

Dreambox 800 (is te duur)

Topfield 7025.

 

Ikzelf denk dat de 7025 de stabielste/snelste is. Ik wil in combinatie met mijn Visiosat G4 Quadro veel zenders, waaronder BBC-HD etc ontvangen.

 

Hoe zit het met Canal Digital? Werken deze 2 goed met elkaar? Ook qua compatibiliteit? (de CAM en de 7025)

 

Ik las dat iemand met zijn 7025 HD Sweisz kon ontvagnen, maar daar heb je toch een kaart voor nodig? Of gaat het ook via de codes?

 

En komen er veel firmware-upgrades uit? Custom ook? Ik las in de forum dat je een programma kunt opnemen als je een externe HDD via USB2.0 erop aansluit.

 

Wie kan mij uit de brand helpen?

 

De zoekfunctie werkte niet helemaal goed vind ik.

 

MVG,

 

Salim uit Tilburg

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn excuses,

 

Nee ik raakte een beetje door de war met alle type-nummers.

 

Het gaat hier niet om de 7025, maar de 7700HSCI.

 

Nu hoort ie wel hierin thuis? :P

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, alleen de 7700 HSCI.

Na de laatste firmware-upgrade ben ik van het apparaat gaan houden. Voorheen vond ik de kwaliteit van het beeld bij SD-zenders onder de maat, dat is een stuk beter geworden. Ook het feit dat je een USB-harddisk er op aan kunt sluiten vind ik een pluspunt.

Minpunt kan zijn dat het een enkele tuner is en dat het niet het ene programma op de tv kan weergeven en een ander programma kan opnemen, dan heb je toch de 7700 PVR-versie (of een vergelijkend apparaat) voor nodig.

Maar vooralsnog heb ik daar een 4000+ (en nog een oudere 4000) voor staan.

 

De 7700 werkt nu ook uitstekend met de Canal Digitaal kaart (ik heb die kaart in een Aston Cam 1.07). Voor HD Suisse en zes andere Zwitserse zenders heb je inderdaad een speciale SRG-kaart + een Viacces-cam nodig. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat deze combinatie ook uitstekend werkt in de 7700 HCSI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PieterBoes, Bedankt voor uw antwoord.

 

Hoe zit het met de "codes" en/of custom firmwares ervoor? Stuur me anders een PB.

 

Want ik wil meer zenders ontvangen dan alleen Canal Digitaal en Swuisse; dan zijn 2 Cams dus niet genoeg en moet het op de andere manier, helaas.

 

De prijs van de topfield is okay.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ik weet niet wat je met codes bedoelt. De laatste firmware heb ik gewoon opgehaald van de Topfield-site en via een USB-stick in de ontvanger geladen.

Voor de Zwitserse kaart kun je de site van de Zwitserse publieke omroep via www.srg.ch bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kom ik hier nog niet uit:

 

Het verschil tussen de HSCI 7700 en de 7710.

 

Op foto's vind ik de 7700 mooier, maar ikzelf denk dat de 7710 beter is. (10 ipv 00 als typenummer?!)

 

Ik heb gelezen dat de 7700 voor Duitsland is, en daardoor geen DisEq 1,2 ondersteund? (auteursrechten etc)

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield HSCI 7710:

 

presse_TF7710HCCI_front.jpg

 

Topfield HSCI 7700:

tophdfront.gif

 

Link van 7700HSCI

 

Link van 7710HSCI

 

Ze zien er dus, als ik het mag geloven wel anders uit. En niet zo'n beetje ook. Ik vind de 7700 gewoon veel mooier.

 

Daarnaast bedoel ik ook de HSCI7700. En ja, je kan ermee opnemen zoals in DIT topic staat bechreven. Alleen dan wel op een externe harde schijf, toch? wink

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar ook al is de Topfield 7710 "Canal Digitaal Certified", maakt dat veel uit? Denk het niet; je kan in de normale 7700 immer ook een CAM en kaart stoppen van Canal Digitaal? Zoja: Dan vind ik het geen probleem. Ik kan goed engels dus de Nederlandse menu hoef ik eigenlijk niet.

 

Wat bedoel je precies met CD Firmware? Alleen de EPG etc?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah, ok dus er is niet echt een meerwaarde. Ik zoek een goedkope 7700HSCI in het zilver; nieuw en in Nederland. Ik zie dat ze 250 euro+ kosten. Wie kent een geode/kope webshop? frown

 

Tip: PM?

 

smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
hahah, ok dus er is niet echt een meerwaarde. Ik zoek een goedkope 7700HSCI in het zilver; nieuw en in Nederland. Ik zie dat ze 250 euro+ kosten. Wie kent een geode/kope webshop? frown

Tip: PM?

smile


Google...! smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, alleen die van 250 Euro dus. Maar dat is geen probleem. Voor wat hoort wat? cool

 

Maar bij mijn huidige Golden Interstar kun je heel makkelijk codes invoeren en $ zenders gratis ontvangen; dat gaat bij de 7700HSCI niet heb ik gehoord... Word het dan T-Rex of Diablo? blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Helaas, alleen die van 250 Euro dus. Maar dat is geen probleem. Voor wat hoort wat? cool

Maar bij mijn huidige Golden Interstar kun je heel makkelijk codes invoeren en $ zenders gratis ontvangen; dat gaat bij de 7700HSCI niet heb ik gehoord... Word het dan T-Rex of Diablo? blush

Met de diablo heb je op dit moment de meeste mogelijkheden. Niets is echter zeker in deze wereld. Morgen kan het anders zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...