BartG2590 Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Hallo Iedereen, Heeft er iemand ervaring met het gebruik van etorrent of een andere torrent-client op de dreambox? Bestaat er een torrent die op de dreambox draait maar remote te besturen is vanaf een pc ? Alvast bedankt. Bart.
boaz Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Bij Gemini via BP te installeren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast lucdec Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Gebruik praktisch dagelijks de torrent client van de dream. Is zeer handig, omdat je PC mag afliggen (stroombesparing). Zit inderdaad standaard bij Gemini. Je moet wel met je pc eenmalig de torrents inbrengen in je dreambox share. Daarom heb ik naast de map dream\movie ook een map dream\torrent aangemaakt. De torrent zelf start je dan met je remote van je DB. Je krijgt tevens een mooi overzicht van je downloads met S en L en snelheden enz... Ondertussen kan je zonder problemen verder TV zien. Een aanrader vind ik persoonlijk. Geeft een serieuze meerwaarde aan je dreambox. mvg lucdec
dukdalf46 Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn.
Gast lucdec Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Origineel bericht van: dukdalf46 Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn. Waarom ? Usenetservers hebben toch een enorme bandbreedte. Een grote torrent met weinig seeders kan een week duren voor je hem binnen hebt. Bestanden van usenet daarentegen stromen binnen met de ganse bandbreedte van je downloadcap, die heb je toch vrij vlug binnen, toch ?
dukdalf46 Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Origineel bericht van: lucdec Origineel bericht van: dukdalf46 Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn. Waarom ? Usenetservers hebben toch een enorme bandbreedte. Een grote torrent met weinig seeders kan een week duren voor je hem binnen hebt. Bestanden van usenet daarentegen stromen binnen met de ganse bandbreedte van je downloadcap, die heb je toch vrij vlug binnen, toch ? Ik heb regelmatig meerdere DVD's in de queue staan, en dat met 3Mbit download. Dat kan dus wel ff duren. Als dt via de Dream kan, kan er weer een PC uit.
Gast lucdec Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Origineel bericht van: dukdalf46 Origineel bericht van: lucdec Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn. Ik heb regelmatig meerdere DVD's in de queue staan, en dat met 3Mbit download. Dat kan dus wel ff duren. Als dt via de Dream kan, kan er weer een PC uit. Ach zo, ja dan is dit handig, maar heb ook geen weet van zo een plugin. Ik weet wel dat er een emule (amule) plugin is, maar daar ben je natuurlijk niet mee geholpen.
Gast Sjaaky Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 De mannen van gemini zijn bezig met dreamload. Daarmee kun je, zover ik begrepen heb, van usenet downloaden. Ze zoeken nog beta testers.
Pirahna Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Dit lijkt me wel wat. Kan ik ergens een howto vinden? groet, Pirahna learning all the time Dm7000 / Dm800 Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3 NSLU2 320GB software:Pli Iolite(7000) Pli-open_DM800 Plasma: Panasonic TH-42PZ80E
Extreme001 Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Origineel bericht van: dukdalf46 Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn. er is wel zoiets... zoek google ff op SABnzbd gr. Extreme
dukdalf46 Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Origineel bericht van: Extreme2005 Origineel bericht van: dukdalf46 Is er ook zoiets voor een usenet client? Zou ik erg blij mee zijn. er is wel zoiets... zoek google ff op SABnzbd gr. Extreme Ik wist niet dat SABNZBD op de dreambox draait :-) Op de pc ja, dat wel, maar dan moet er nog steeds een pc aan staan. En daar ging het mij nou net om, immers de dream staat hier 24/7 aan, en als je die dan ook als usenetclient kon gebruiken, dan scheelt dat weer.
BartG2590 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo , alvast bedankt voor de diverse tips. :-) Inderdaad , het lukt me om een torrent te laden en te downloaden. Super ! Wat ik me wel afvraag : als je bij instellingen enable/disable port aanklikt en je vult een poortnummer in dat je (veronderstel ik) forward op je router naar je dreambox, wat heb je dan wel of niet als extra? Ik heb in mijn geval een poort geforward, maar wat als ik dat niet doe? als ik dit disable lijkt het toch nog te werken? Groeten . Bart
BartG2590 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo. Dit leek me dus wel interssant , usenet op de dreambox. Ik heb de tar.gz via addons geinstalleerd , maar hoe krijg ik 'm nu ook aan het draaien ? Er is een map aangemaakt SABnzb.... op de root van de dreambox zie ik. en nu? Hoe start ik dat ding? Groeten. Bart
dukdalf46 Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Laat je niks wijsmaken, SABnzbd draait NIET op een dreambox. Extreme2005 deed dat wel suggereren, maar het kan (nog) niet. De versie die je geinstalleerd hebt is een linux versie. Je bent daarvoor nog allerlei files nodig, waarvoor de kernel moet worden gecompileerd. De dreambox kernel is daar (nog) niet geschikt voor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen