espresso Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Ik heb Unfinity USB phoenix unlimited, en ik probeer deze onder linux aan de praat te krijgen. ik heb via een link op de site van de fabrikant de volgende informatie gekregen: How to install it ? A.Compile yourself 1. Prepare your kernel 2.6.21 an up 2. Compile it with usbserial enabled 3. install it as usual 4. cd into V2.6 directory 5. type 'make all' B.Use prebuilt modules iuu_phoenix-2.6.21.ko and iuu_phoenix-2.6.22.ko are provided for those who are unable to compile kernels. You can directly use insmod with the right module like this: insmod -f iuu_phoenix-2.6.21.ko ( or 2.6.22.1 ) Optie A snap ik niet en de: iuu_phoenix-2.6.21.ko kan ik nergens vinden. Wie kan mij hiermee verder helpen. Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
pipodeklown Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Espresso, al eens een 'dmesg' of 'lsusb' geprobeerd om te zien of ie niet standaard ondersteund wordt? Koen.
loki Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Nog gelukt met de Unfinity unlimited? overweeg namelijk ook om hem aan te schaffen. HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.
loki Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Wie heeft ervaring met de "Infinity USB Unlimited" onder Linux met newcs? Bevalt dit of toch liever een andere reader? En wat heb je hiervoor moeten installeren/configureren? Alleen IUU? HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.
Lamko Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Als je zelf een kernel kan compilen zou ik m gewoon gaan halen anders haal je een Infinity Phoenix usb. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
loki Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 De kernel compilen lukt wel, maar ik doelde meer op de ervaringen die men heeft met deze reader. Ik zoek namelijk een goede reader voor irdeto2 (@home en kanaal digitaal). Als ik alles zo lees, leek dit ding beter dan de smargo. Maar als je alternatieven weet hoor ik die ook graag. Iemand ervaring hiermee of een andere reader? HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.
Lamko Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 zolang zoń ding maar phoenix mode ondersteunt en of meer mensen hem werkend hebben met jouw cardserver programma. Meer hoef je niet te weten. By the way mijn ervaring is met irdeto2 en seca2 Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
dukdalf46 Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Origineel bericht van: Lamko anders haal je een Infinity Phoenix usb. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee Lamko, Hoe heb je deze aan de praat gekregen onder linux (ubuntu-server 08.04) in phoenix mode, ik heb namelijk dezelfde cardreader. Heb je een stappenplan hiervoor?
loki Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Origineel bericht van: Lamko zolang zoń ding maar phoenix mode ondersteunt en of meer mensen hem werkend hebben met jouw cardserver programma. Meer hoef je niet te weten. By the way mijn ervaring is met irdeto2 en seca2 Goede tip, mogelijk dat ik inderdaad dezelfde haal als jij gebruikt. voor de zekerheid nog even wat rond lezen. gelijk maar even mijn vraag bijstellen hierop: Wie gebruikt er allemaal Sasc-ng of newcs en met welke kaartlezer gebruik je dit? HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.
espresso Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Geplaatst: 20 juni 2008 Momenteel heb ik op mijn debian server een aantal smargo's draaien. Deze werken verder probleemloos met newcs en Cccam. De Infinity unlimited had ik nog liggen en daar ben ik mee aan het experimenteren. Ik heb hem onder debian niet aan de praat gekregen, misschien is er een linux versie die deze reader standaard ondersteund? Aangezien ik geen idee heb hoe ik een kernel moet compilen. Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
Lamko Geplaatst: 21 juni 2008 Geplaatst: 21 juni 2008 Ik gebruik hem onder debian maar er moet niet veel verschil tussen zitten. Heb je dit topic ook gelezen : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1517387/fpart/1 Ik heb geen stappenplan maar waar loop je vast ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
loki Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Heb de Smargo onder ubuntu 8.04 (eigenlijk MythBuntu 8.04) toegevoegd en daar werkte de smargo out-of-the-box. Hoefde niet te installeren. Gebruik de Smargo nu met Open-sasc-ng en newcs, die werkten er gelijk me. HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.
Hans Houwaard Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Gisteren weer eens een uurtje geklooid met de Infinity USB Phoenix reader, die niet wilde werken en geen ATR wilde uitlezen. Ik heb nu dus ook maar een Smargo gekocht. Hopelijk werkt deze net zo makkelijk als jij beschrijfd onder Ubuntu 8.04 Hans MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2 Asus NVidia 9600 GT Samsung LE40A552 LCD TV
Gast manahmanah Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Ik probeer ook al een tijdje de Smargo werkend te krijgen onder newcs op een linux pc (Mandriva 2008). Dit wil maar niet lukken. Kan iemand die de Smargo werkend heeft een stukje config voor newcs posten? Misschien heb ik dan meer geluk. Alvast bedankt.
walinsky Geplaatst: 7 januari 2009 Geplaatst: 7 januari 2009 als je je smargo in je machine stopt zal je met dmesg een bericht van je kernel terugkrijgen waar het device geinstalleerd is; bijv: Code: usb 1-2: new full speed USB device using uhci_hcd and address 2usb 1-2: configuration #1 chosen from 1 choiceusbcore: registered new interface driver usbserialdrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for genericusbcore: registered new interface driver usbserial_genericdrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial Driver coredrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI USB Serial Deviceftdi_sio 1-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detecteddrivers/usb/serial/ftdi_sio.c: Detected FT232BMusb 1-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0usbcore: registered new interface driver ftdi_sio Je kunt gewoon een (standaard bijgeleverde) phoenix newcs.xml editeren; en je hoeft alleen het juiste device in te geven (in mijn geval dus /dev/ttyUSB0 - maar dit is distro afhankelijk) Deze snippet geeft je voldoende info om je kaart te gaan zien. Code: <name>Phoenix Interface</name> <type>phoenix</type> <mhz>600</mhz> <node>/dev/ttyUSB0</node> <parity>odd</parity> <reset>normal</reset> <export>Yes</export> <enabled>Yes</enabled> Oh - en het helpt als je de chip naar de goede kant hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen