Ga naar inhoud


[all] Waarop letten bij aanschaf dreambox?


juul007

Aanbevolen berichten

Hallo, 't is JUUL hier. Deze prutser zit hier momenteel wat aan te klooien met oa een Nokia 9600, twee (!) Arrox TigerX-en en een Technisat ontvanger.Mastera 3 en wat Funkaarten.

In het "te koop"-forum worden tegenwoordig tal van Dreamboxen aangeboden. En een vluchtige blik op dit forum hier zegt me dat zo'n Dream wel wat anders is en veel meer kan dan wat ik gewoon ben.

Dus, ik zou ook eens met zo'n box willen spelen. En daarvoor is een tweedehands toestel voldoende.

Maar, welke kiezen? Natuurlijk, het laatste nieuw model zal wel top zijn, idem voor de aankoopprijs.

Graag kreeg ik van jullie advies en tips want, iemand die een bepaald type decoder gebruikt kan véél meer doorgeven dan de naakte lijst van de eigenschappen die je telkens bij elk type ziet.

O ja, het betreft dus wel een s(atteliet) decoder, hé Dreamboxfanaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: juul007
Hallo, 't is JUUL hier. Deze prutser zit hier momenteel wat aan te klooien met oa een Nokia 9600, twee (!) Arrox TigerX-en en een Technisat ontvanger.Mastera 3 en wat Funkaarten.


Gooi die maar in de prullenbak. Als de Dreamox koorts je eenmaal te pakken heeft wil je niks anders meer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt uiteraard van je budget af.

Een 5620 zou ik gebruikt niet kopen, of je moet zelf handig zijn om eventueel een voeding te vervangen.

Ik zou voor een 7020 gaan.

 

Wil je low budget, dan kun je een 500 aanschaffen. Let er wel op, want er zijn ook clones van de 500 te koop. Zie http://www.satellietland.nl/ voor info rondom clones van de 500.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM

Ik zou voor de 7020-Si gaan , dat is de Versie met ALPS Tuner

 

een Dm 7020 met Philipstuner zou ik niet nemen . ( is al genoeg over geschreven / problemen ).

 

Wil je een Dreambox met Twintuner , dan zou ik kijken voor een Dm 7025 met OLED display ( laatste versie ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Ik zou voor een 7020 gaan.

Wil je low budget, dan kun je een 500 aanschaffen. Let er wel op, want er zijn ook clones van de 500 te koop.

Let op met de 7020, want daar worden tegenwoordig ook al klonen van verkocht.

Zelf heb ik een 2ehands 7000S gekocht. (Amber display) met daarin een aparte voeding voor de hdd. De hdd is een laptop harddisk. (maakt veel minder herrie). Image is PLi Iolite. Met deze combi ben ik dik tevreden. Kijk vooral draadloos TV op mijn laptop d.m.v. dreamview. Er zijn vele verschillende zenderlijsten te vinden en de box heeft nog een miljoen andere leuke features met een andere firmware zoals PLi erin. Als je nog niet zit te wachten op HDTV, je de mogelijkheid van een harddisk wilt hebben en niet teveel wilt betalen voor je eerste Dreambox dan is het een goede keus. Tegenwoordig koop je een 7000 voor rond de 200 Euro.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reakties en de goede raad.

Ik ben er nog niet uit, ben wel van plan nog veel vroegere topics van dit forum te lezen vooral deze over de 7000 en 7025. Als ik uiteindelijk mijn keuze gemaakt heb vertel ik het wel, mét het hoe en waarom.

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...