Rocketscientist Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Ik kocht vorige week een laptop met Wifi dat draait onder windows vista. Als ik het een beetje goed begrijp is deze laptop een zender/ontvanger. Ik zie via netwerk dat er een "openbaar" netwerk in de buurt is en ik kan er inderdaad op inloggen. Moet ik op de laptop aan iets zetten zodat iemand van buitenaf er geen verbinding mee kan maken? of heeft vista dit al geregeld? Ik heb getracht de berichten door te lezen in dit topic maar het werd mij niet geheel helder. De database waar ik anders in gezocht zou hebben is er niet meer. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
winwiz Geplaatst: 3 juni 2008 Geplaatst: 3 juni 2008 De standaard instelling in Vista is zo dat bij openbaar netwerk je computer niet toegankelijk is voor anderen. je kunt nog even in het netwerkcentrum kijken of bestanden delen aan of uit staat. (rechtsonderin bij netwerkicoon en dan rechtermuisknop) Nog even ter info. Meeliften op een willekeurig (open) draadloos netwerk is strafbaar Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Grappig. Jij breekt in op het netwerk van een ander en dan maak je je zorgen dat een ander niet op jouw PC mag komen Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
JohnO Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 vond ik eigenlijk helemaal niet grappig, maar een beetje dom Zeg maar gerust misbruik maken van anderen als het om illigale praktijken gaat. Als je op publieke netwerken wilt werken is beveiliging een vereiste Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast MP4 Geplaatst: 13 juni 2008 Geplaatst: 13 juni 2008 Oh, was hij dat? Dzjee. Dan kun je verder weinig reacties verwachten.
Moderator Matchless Geplaatst: 14 juni 2008 Moderator Geplaatst: 14 juni 2008 Als een lid dingen doet waar andere leden het niet mee eens zijn dan betekend dat nog niet dat iemand geboycot moet worden. Dus ontopic blijven en de starter helpen of niet reageren . mijn reaktie is algemeen bedoeld dus niet naar 1 persoon toe. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
RobbieT Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Vista heeft standaard een firewall, als je daarnaast een virusscanner hebt dan is de inhoud van je pc redelijk veilig. Het gevaar zit in alles wat je over die wifi verbinding stuurt. Stel dat ik eigenaar ben van dat wifi netwerk en kwaad wil. Het enige wat ik hoef te doen is de inhoud van alle pakketjes bekijken en doorzoeken op bruikbare informatie. Dat is erg simpel en zo kan ik zonder moeite email adressen en login namen achterhalen. De bijbehorende wachtwoorden ligt er een beetje aan maar zal vaak ook niet zo'n probleem zijn. Ze hebben pas geleden op Schiphol een test gedaan om dit punt aan te tonen, de conclusie was, weet bij welk netwerk je je aanmeld voor je vertrouwelijke dingen verstuurd. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
WPW Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Presies, maar nog veel gevaarlijker zijn de SSL proxies, dus ook de SSL certificaat details meenemen en controleren voordat je daar gebruik van maakt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen