Ga naar inhoud


[Strong] Automatic update werkt niet meer na upgrade V20 (nokia9302s)


satmuis

Aanbevolen berichten

Beste strong gebruikers,

 

Als eerste had ik geen beeld op de RTL zenders. Na upgrade v20 DANED3, heb ik wel beeld maar de automatic update werkt niet meer op een originele canal digitaal kaart.

 

Bij het bekijken van de decoderversie in de nokia 9302S krijg ik de volgende informatie

versie V20

fabrikant OEM6

TYPE 3

Patch run 0

 

Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat de update ook weer gewoon werkt.

 

Bedankt voor de informatie

 

Satmuis

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarschijnlijk opnieuw patchen en veel naar Nederlandse zenders kijken zodat je kaart zijn update ook kan krijgen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook ik heb hetzelfde probleem met de Nokia 9302S ;

 

Met de Nederlandse kaart en Ned. kanalenlijst, krijg ik beeld op alle Ned. kanalen, maar geen maandelijkse update.

 

Indien ik de Tv Vlaanderen kaart gebruik met de Tv Vl. kanalenlijst wel beeld op alle Tv Vlaanderen kanalen maar ook hier geen maandelijkse update.

 

Bij de Technische decoder informatie krijg ik de volgende melding:

Versie: 20

Fabrikant: OEM 6

Type: 3

Patch Run: 0

(OEM 6...!!) Dit ondanks de Vreeswijk OEM 3 firmware,

 

Ik merk op; ongeacht welke Firmware gebruikt wordt OEM V6 blijft terug komen.

Deze parameter heeft denkelijk niets te maken met de gebruikte firmware maar refereert naar de Fabrikant.

 

Zo zal bij gebruik van een Strong STR8000 met de Vreeswijk Firmware waarschijnlijk wel de OEM V3 melding te zien zijn.

 

Ik vraag mij af, bestaat er een andere firmware die wel de maandelijkse update verzorgt voor de Ned en TVV kaarten.

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Sattracker werkt de update prima voor de Nederlandse seca2 kaart, maar de TVV kaart werkt dan niet. Bij gebrek aan animo heb ik het onderzoek naar beeld en ondersteuning van de TVV kaart gestaakt. Voor het testen heb ik een TVV kaart nodig. frown

 

Groet,

john

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Interpol,

Bedankt voor je interesse en kennis van zaken om mijn probleem op te lossen.

Inmiddels heb ik de firmware in de Nokia 9302-S geflashed en is de decoder de kanalenlijst gaan ophalen.

Kan dus wel even duren totdat ik de update kan testen.

 

"Mijn" TV Vlaanderen kaartje heb ik gekregen van een vriendelijke Antwerpenaar, hij gebruikt nu een van mijn Nederlandse kaartjes .

 

Indien deze update/firmware werkt ben ik bereid om de Antwerpse kennis toestemming te vragen om het kaartje aan je uit te lenen. Ik denk voor een maand of zo, tenminste, zolang je geen bijzondere dingen hiermee van plan bent.

 

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je oem6 in je decoder heb, met deze oem krijg je geen update.

 

Voor een update moet je oem3 hebben.

 

Normaal gaat deze met de patch mee als de boot geladen word.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vreeswijk,

Ik ga trachten om een screenshot van mijn Flash als bijlage toe te voegen.

Zoals je kunt zien is dit wel degelijk de Vreeswijk firmware, toch blijft ook deze OEM 6 weergeven.

Ik heb zo ongeveer elke beschikbare V20 firmware in deze decoder geflashed, steeds krijg ik "Fabrikant Versie OEM 6"

 

@interpol,

Betreft je laatste firmware aanpassing:

Decoder staat nu enkele uren te draaien met TV Vlaanderen kanalenlijst met TV Vlaanderen kaart, helaas geen update.

gamgra

post-282-1318259819,2292_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

Bedankt voor de informatie.

Sorry, ik had uit je eerdere reactie begrepen, dat alleen de alternative software nog onvoldoende getest was met TVV kaart.

 

Wat is namelijk het geval;

Direct na de flash en daarna met de TVV kaart in de decoder, wordt via menu 5 (Kanalen installeren) automatisch de volledige TVV lijst geladen, alle TVV zenders werken daarna probleemloos.

 

Na het wisselen van de TVV kaart met de Ned. smartkaart werken ook alle in de kanalenlijst aanwezige Ned. zenders probleemloos.

 

TV Vlaanderen wordt naar het schijnt toch ondersteunt door deze software, spijtig genoeg met uitzondering van de maandelijkse update.

 

gamgra

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

 

Ik heb de da2Ned er in gehad, herkende de TVV kaart wel, kreeg ook beeld op TVV kanalen, echter het beeld viel steeds na enkele minuten weg.

Deze versie is dus geen optie.

 

Heb daarna de Seaca2-M_Z origV20.type5-M-Zsettings ook geprobeerd, hier kon ik vanwege de aanwezige pincode geen TVV kanalenlijst in krijgen.

Misschien dat iemand de pincode voor deze versie kent...?

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...