Gerard 76 Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Met de Playstation 3 kun je de bitrate van een Blu-Ray ook volgen. Deze bitrate van,in mijn geval een Harry Potter film,varieert ook enorm in waarde. Dit heeft dus weinig met de kwaliteit van het videomateriaal te maken. Enige verschil is dat de film 1080P is,en CDS 720P. Aangezien het beiden P is,lijkt het me er niet toe doen.
Gast sattaz Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Bij mij is de ranglijst, gemeten aan de EK wedstrijd van vandaag 18:00 uur, als volgt. 1. BBC HD 2. ORF 1 HD 3. NL 1 HD Gekeken is met satellietontvanger AB IPBox 9000HD plus 47 inch full HD LCD 47LG6000 (Scarlet). Gekeken is bovendien voor alle HD zenders in zowel 1080i alsook 720p. Tussen beide uitzendnormen heb ik (zojuist) weinig kwaliteitsverschil kunnen vaststellen. Met vriendelijke groeten sattaz
Littlesat Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Ik pas de lijst hierboven aan... 1 ORF-HD 2 NL1-HD 3 BBC-HD Misschien je output van je ontvanger eens op 720p zetten??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast sattaz Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Origineel bericht van: Littlesat Ik pas de lijst hierboven aan... 1 ORF-HD 2 NL1-HD 3 BBC-HD Misschien je output van je ontvanger eens op 720p zetten??? @Littlesat, Bedoel je misschien te schrijven: "Bij mij is de lijst"? Bovendien heb ik, zoals ik daarbij al uitdrukkelijk vermeld heb, de output van mijn ontvanger in zowel 1080i alsook 720p gezet. Met welke satellietontvanger en met welk televisietoestel heb jij gekeken? Met vriendelijke groeten sattaz
Patman Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 ff een klein beetje aan de schotel geduwd...geen schroeven losgedraaid...quess what... perfect beeld!! Sterkte 54%, kwaliteit 95% Nb. op de andere sats is het beeld ook gewoon goed gebleven DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Littlesat Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Ik bedoel inderdaad zoals ik het ervaar (mijn lijst dus)... Die bandbreedte meer bij BBC-HD kunnen ze inderdaad beter zo houden en dan ook over gaan naar 720p. Als ze dat doen dan zal BBC-HD het zeker gaan winnen. Vergeleken bij een kennis. Ik heb helaas nog geen DM800 ;-) met een Full HD 52" schermpie van Panasonic. Maar uuh... ik ben natuurlijk ook bevooroordeeld. Op de Anca heb ik namelijk 720p naast 1080i gezien met 8 en 14 Mbit/sec. Het 720p beeld was daar stukken beter. Voor mij ook een verrassing, want zelfs ik had dat van te voren niet verwacht(!) Het komt namelijk ook zo ongelooflijk over. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast radio_man_new Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Wie hierin spelvouten vindt mag ze houden! LOL
bob0r Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Ik vind het wel raar dat NED1 HD (service 5) ook hier maar niet meer tevoorschijn komt: http://en.kingofsat.net/hdtv.php !!geen URL in je handtekening!!
Satwatcher Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Had je het nieuws dan nog niet gelezen? Ze zijn gestopt met uitzenden. Ze zaggen bij CanalDigitaal toch in dat ze de verkeerde encoder gebruikte en dus hebben ze de stekker maar uit de oude encoder getrokken Zonder dollen en met alle respect voor King Of Sat maar wat wil je nu met deze posting vertellen. Dat het geen HD zender is omdat ze niet bij King Of Sat in een lijstje staan, dat ze misschien niet meer uitzenden of wat eigenlijk? Satwatcher ---------------------------------------
bob0r Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Ik wil er mee vertellen dat het raar is dat er geen kanaal met de naam Nederland 1 HD is!! !!geen URL in je handtekening!!
Gast aart44 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: bob0r Ik wil er mee vertellen dat het raar is dat er geen kanaal met de naam Nederland 1 HD is!! Dan moet je het doorgeven Kingofsat werkt het bij als het doorgegeven wordt, die scannen de satelieten niet zelf.
Gast sattaz Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: bob0r Ik wil er mee vertellen dat het raar is dat er geen kanaal met de naam Nederland 1 HD is!! @bob0r, Op een andere pagina van KingOfSat staat NL 1 HD wel vermeld. Op Lyngsat staat Nederland 1 eveneens vermeld. Met vriendelijke groeten sattaz
Satwatcher Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: bob0r Ik wil er mee vertellen dat het raar is dat er geen kanaal met de naam Nederland 1 HD is!! Heb je er ooit weleens naar gekeken? Dan zie je toch echt dat er het logo van Nederland1 en daarbij HD bij staat. Lijkt me toch iets betrouwbaarder dan een, overigens uitskekende, internetsite. Maar is eigenlijk een domme vraag van me. Je moet er wel naar gekeken hebben. Anders zou je toch echt niet al die technische gegevens kunnen weten van die encoder. Satwatcher ---------------------------------------
Apple740 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: jalu ook is het beeld duidelijk minder scherp dan dat van BBC-HD. En ik heb notabene een 720p native TV... En ORF-HD is inderdaad nóg scherper... Ben ik nou de enige die Orf-HD zwaar kunstmatig aangescherpt vind? De "ringing" (= kunstmatig scherpte filter artifact) rond objecten spat werkelijk van het scherm. BBC-HD is het meest detailrijke signaal, echter lijkt de BBC volledig de weg kwijt als het gaat om een schone weergave. Het WK van 2006 was perfect, nu zit de grasmat echter bomvol compressieartifacts. BBC-HD is wat betreft voetbal hard achteruit gegaan, daar is duidelijk iets mis momenteel. NL1-HD is iets minder detailrijk dan BBC-HD (waarschijnlijk veroorzaakt door de 1080i>720p conversie), maar ik sta er werkelijk van te kijken hoe mooi schoon (artifactvrij) het signaal is. Diverse mensen uiten imo echt onterecht kritiek hier.
Littlesat Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Citaat: BBC-HD is het meest detailrijke signaal, echter lijkt de BBC volledig de weg kwijt als het gaat om een schone weergave. Het WK van 2006 was perfect, nu zit de grasmat echter bomvol compressieartifacts. BBC-HD is hard achteruit gegaan, daar is duidelijk iets mis momenteel. Bij het WK-2006 was er geen (of nauwelijks) vergelijkingsmateriaal... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen