Apple740 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: BBC-HD is het meest detailrijke signaal, echter lijkt de BBC volledig de weg kwijt als het gaat om een schone weergave. Het WK van 2006 was perfect, nu zit de grasmat echter bomvol compressieartifacts. BBC-HD is hard achteruit gegaan, daar is duidelijk iets mis momenteel. Bij het WK-2006 was er geen (of nauwelijks) vergelijkingsmateriaal... In ieder geval was de gehanteerde bitrate toen hoger, die schommelde toen rond de 20Mbit/s, nu 16. De door BBC gehanteerde encoder floreert dus duidelijk enkel met hoge bitrates lijkt het. Dat is er nog eentje van de oude stempel?
Lampion Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Zeg, kijken jullie ook nog naar het voetbal ? Het gaat om de doelpunten, niet om de bitrates. Ik krijg het gevoel dat er een EK HD uitzenden aan de gang is als ik deze thread lees. Mensen, geniet toch gewoon van het voetbal. Vergeet die bitrates, ga desnood 50 cm verder van het scherm zitten en dan maakt het allemaal niets meer uit. Als je de score maar kan volgen. Prettige wedstrijd! Dreambox 800 Wavefrontier 6 x Interstar LNB 1W,5E,13E,19.2E,23.5E,28.5E
Apple740 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: Lampion Mensen, geniet toch gewoon van het voetbal. Vergeet die bitrates, ga desnood 50 cm verder van het scherm zitten en dan maakt het allemaal niets meer uit. Je kunt ook 3 meter verder van het scherm gaan zitten, dan heb je zelfs geen HDTV meer nodig. Zelfs Digitenne is dan gewéldig. Sommige mensen hier vinden het interessant om over de techniek achter de uitzendingen te praten, waarom veroordeel je dat? Ieder z'n hobbies/interesse's.
Theo50 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Alle nieuwe techniek heeft z'n tijd nodig om volwassen te worden. Ik ben al een ouwe lul die thuis bij zijn ouders in 1956 naar een pak weg 14" zwart/wit (wat eigenlijk meer grijs/wit was) scherm zat te kijken. Dat was zeker niet volmaakt, maar we genoten er met volle teugen van. Toen in 1968 onze eerste kleuren ontvanger in huis kwam was dat ook zeker nog niet volmaakt. Zodra er iemand een gestreept overhemd aanhad ging dat ding op tilt. En als er er een glimmend voorwerp in beeld kwam ging dat ook geweldig navegen. Die problemen zijn er inmiddels al lang niet meer en ook de kleine probleempjes die er nu met HD TV zijn zullen over niet al te lange tijd tot het verleden behoren. Dat 1080i of zelfs 1080p eigenlijk de norm zou moeten zijn is misschien wel waar, maar als ik nu naar Nederland 1 HD kijk kan ik toch echt genieten van de vooruitgang die de TV in ruim 50 jaar heeft doorgemaakt.
Nop01 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Vraagje... Ik heb een visiosat-schotel met 4 lnb's waaronder 1tje voor Astra 3. Ik heb alle kanalen die ik wil hebben en de ontvangst is prima! MET UITZONDERING VAN DIE ENE TRANSPONDER MET NEDERLAND 1 HD. Ik krijg daar simpelweg geen signaal op (signaalkwaliteit = 0, signaalsterkte 30% oid). (Humax HDCI-2000) Ben ik de enige met dat probleem? Tuner 1: Clarketech ET10000Tuner 2: DM800HD seTV : Samsung UE55JS9000
Gast PieterB Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: Apple740 Je kunt ook 3 meter verder van het scherm gaan zitten, dan heb je zelfs geen HDTV meer nodig. Zelfs Digitenne is dan gewéldig. Ik wil niet veel zeggen, maar ik ben net even naar NL1 via Digitenne gaan kijken. Drie seconden hield ik het vol, wat een flutbeeld. Snel terug naar NL1 HD.... Alleen jammer dat het beeld zo af en toe even blokt.
pippen2 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Apple740, ik deel je ervaring helemaal! Het beeld moet niet te scherp worden. Dan wordt het al snel niet meer natuurlijk. Bij NL1 HD weten ze de grens prima te vinden.
Gast Niekgo Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: Apple740 Ben ik nou de enige die Orf-HD zwaar kunstmatig aangescherpt vind? De "ringing" (= kunstmatig scherpte filter artifact) rond objecten spat werkelijk van het scherm. Het lijkt erop dat je inderdaad één van de weinigen bent met 'ringing'. Ik herken het hier niet op de door jouw genoemde zenders, integendeel. Misschien een manco van plasmaschermen?
jalu Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: jalu ook is het beeld duidelijk minder scherp dan dat van BBC-HD. En ik heb notabene een 720p native TV... En ORF-HD is inderdaad nóg scherper... NL1-HD is iets minder detailrijk dan BBC-HD (waarschijnlijk veroorzaakt door de 1080i>720p conversie), maar ik sta er werkelijk van te kijken hoe mooi schoon (artifactvrij) het signaal is. Diverse mensen uiten imo echt onterecht kritiek hier. Ned 1 HD is in mijn ogen helemaal niet zo artifact-vrij: er zijn bij snelle horizontale pans regelmatig de-interlacing (of vergelijkbare) artifacts te zien die zowel bij BBC-HD(logisch, want 1080i) als ORF-HD(720p signaal maar klaarblijkelijk betere de-interlacer dan de NPO) niet te zien zijn. Overigens heb ik wel het gevoel dat het vanavond wat dit betreft iets beter is als de vorige avonden, maar het is nog niet helemaal weg. Wat betreft ORF-HD: ik zie absoluut geen artifacts die wijzen op kunstmatige verscherping (en geloof me: ik heb daar een gruwelijke hekel aan, heb bijvoorbeeld de sharpness van mijn Panasonic plasma op de laagste stand staan zodat de TV geen edge-enhancement verscherping toepast). Het beeld van ORF is gewoon scherper dan dat van Ned 1 HD en BBC-HD. [edit] Zojuist nog ff geprobeerd: zodra je de sharpness regeling van de Panasonic TV hoger zet dan de laagste stand ontstaan er inderdaad verscherpings-artifacts en die vallen het meeste op bij een signaal dat van zichzelf al heel scherp is en het beeld van ORF HD is zeer scherp. Deze artifacts zitten echter absoluut niet in het signaal, zodra je de betreffende schuifbalk op 0 zet (daar waar die hoort!) zijn die artifacts weg. Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind het beeld van Ned1 HD absoluut niet slecht. Maar het is ook niet bepaald het neusje van de zalm wat betreft beeldkwaliteit. En voor zover ik de reacties van kabelkijkers her en der kan peilen ligt dat echt bij de NPO en niet bij Canaldigitaal, omdat het op de kabel gewoon niet beter is. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Gast radio_man_new Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: Nop01 Vraagje... Ik heb een visiosat-schotel met 4 lnb's waaronder 1tje voor Astra 3. Ik heb alle kanalen die ik wil hebben en de ontvangst is prima! MET UITZONDERING VAN DIE ENE TRANSPONDER MET NEDERLAND 1 HD. Ik krijg daar simpelweg geen signaal op (signaalkwaliteit = 0, signaalsterkte 30% oid). (Humax HDCI-2000) Ben ik de enige met dat probleem? Wordt er NIETS gevonden op de transponder? Probeer handmatig te zoeken op de frequentie, stel in op DVB-S2 (QPSK) en de FEC op 9/10. Heb een Visiosat Big Bisat, ook 4-kops en NL1HD gaat prima.
Littlesat Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Hoever gaan jullie van de TV zitten om die artifacts te kunnen zien?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
WPW Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: Littlesat Hoever gaan jullie van de TV zitten om die artifacts te kunnen zien?? Net zover tot ik geen italiaan meer zie hahahahahaa gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Soundwork Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: Nop01 Vraagje... Ik heb een visiosat-schotel met 4 lnb's waaronder 1tje voor Astra 3. Ik heb alle kanalen die ik wil hebben en de ontvangst is prima! MET UITZONDERING VAN DIE ENE TRANSPONDER MET NEDERLAND 1 HD. Ik krijg daar simpelweg geen signaal op (signaalkwaliteit = 0, signaalsterkte 30% oid). (Humax HDCI-2000) Ben ik de enige met dat probleem? Dat kan ik niet zeggen of je de enige bent met dit probleem. Wat ik wel kan zeggen is dat ik dezelfde combi heb (Visiosat Bisat met de Humax HDCI-2000) en heb goede ontvangst op de Astra 3 transponder. De zender heeft bij mij wel problemen in de zin van af en toe bevriezen van het beeld, maar ik heb voldoende kwaliteit om de zenders te kunnen ontvangen. Let erop dat alle LNB's in de beugel op 0 staan. Je referentie LNB is de Astra 1. Als je hier picco bello signaal op hebt, moeten de Astra 2, 3 en Hotbird ook goed zijn. Is dat het geval, zou je nog kunnen proberen de LNB voor de Astra 3 iets in hoogte te verstellen. En loop inderdaad de TP parameters na op de Humax. Modulatie: DVB-S2 QPSK (en GEEN 8PSK). Dan moet je signaal krijgen.
DRG Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Ik snap er helemaal niks meer van, ik ben nu al 2 dagen aan het afstellen maar ik blijf blokjes en haperend beeld houden. vreemde is wel dat ik VoomHD op dezelfde transponder prima krijg. Volgens m'n DM500 zit ik op 83/82% signaal,maar ik krijg hem niet beter. ben al aan het draaien geweest met de skew en de hoek van de schotel maar beter krijg ik hem niet. Wie heeft nog tips ? ik wil de volgende wedstrijd graag kijken in HD zonder duits gelul ( ORF1HD ) Andere vraag wie heeft er een plugin voor een Kathy om de signaalsterkte en voornamelijk ber in beeld te krijgen ? Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
riaad Geplaatst: 11 juni 2008 Geplaatst: 11 juni 2008 @DRG Voor de Kathrein heb je geen plugin nodig om signaalsterkte te meten. De signaalsterkte kun je aflezen bij de antenne configuratie. De afstelling komt inderdaad vrij kritisch. Heb hier op mijn Kathrein prima beeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen