Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

klopt maar deze laat geen BER zien en is vrij traag

Wat ik niet snap in het verhaal is dat ik VoomHD wel goed krijg.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een technomate 6900 maar ik krijg verdorie de transponder 11778 niet binnen.

Nochthans is de kwaliteit prima bij andere transponders namelijk 85 80

Bij deze van de hd kanalen nederland is de kwaliteit 0

Wat kan dit zijn?

Ik ben einde raad

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Geplaatst:

Vermoedelijk weet je wel wat voor antwoordt je zult krijgen het signaal moet beter, nu heb ik dezelfde type ontvanger en bij mij is het de op de transponders,

Regionaal 11914 H 27500 Level 89% Kwaliteit 83%

Themakanalen 11739 V 27500 Level 88% kwaliteit 73%

HD kanalen 11778 V 27500 Level 87% kwaliteit 70%

Nu weet ik niet of je die kanalen op een schotel wil kijken met motor als de motor op usals staat zet hem voor deze sateliet eens op 1.2 en probeer door pulsjes te geven de boel beter te krijgen.

Is het op een vaste schotel dan zul je wat moeten proberen met de skew of het beter wordt.

Maar er zijn al vele berichten over het signaal is moeilijk te ontvangen, het is wel sterk genoeg is nagemeten. laugh

Geplaatst:

Als je denkt dat het sinaal goed is had hier n.l hetzelfde met een vaste schotel en universal LNB. Draai een voorzichtig aan de LNB als deze met onderzijde recht naar beneden staat iets met hele kleine beetjes links omhoog draaien. Bij was dat de oplossing bij de DM800 deze geeft wel erg laag signaal aan. De DM7000 die ik op de zelfde schotel heb aangesloten geeft 86% signaal aan en de DM800 maar 19%.

suc6 Gerrit

Geplaatst:

ik heb het gevonden.

Schotel stond prima uitgericht.

Modulatie zetten op dvb-s2 qpsk en pilot uitschakelen en wat raad je direct beeld.

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb mijn t55 omgeruild voor een triax 78cm met duo lnb.

Ben er 9% in sterke mee opgeschoten.

Kom nu op een qualiteit van 39% wat nog niet genoeg is.

De overige zenders op de astra1 en 3 varieren van 80 to 95%.

Ik heb hem met een tv erbij afgesteld maar kom op de 11778 echt niet hoger.

Ik baal ervan als een stekker en vind het zeer jammer dat dat nu juist deze transponder zo slecht te pakken is.

Ik hoop toch dat ze bij cd hier wat aan kunnen doen.

André.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

Wat is nou eigenlijk de precieze oorzaak hierachter?

CDS heeft gebruik gemaakt van een kortingscoupon uit de Astra Luxemburg reclamefolder?

"twee niet helemaal jofele transponders halen, één betalen" :D

Geplaatst:

Hoi,

Ik weet het ook niet meer, heb al heel wat uren hierin gestoken om een beter signaal te krijgen, de andere fta hd zenders die op de astra1 en astra3 zitten ontvang ik perfect.

Ik vind het heel erg jammer dat ik nu nog geen voetbal in 720p kan kijken.

Maargoed we wachten het wel af, ben blij dat ik nog geen abbo op die hd kanalen van cd heb genomen.

grtn André

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

@EXTREEMPJE,

Ik vermoed dat de moeilijke ontvangst (voor een gedeelte) te maken heeft met de hoge FEC van 9/10.

Heb je al geprobeerd de schotel zodanig uit te richten dat de schotel op Astra 23,5 Oost staat afgesteld?

Astra 19,2 Oost wordt dan iets minder optimaal ontvangen maar dat mag geen probleem zijn.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Hoi Sattaz,

Ja, ik heb hem op nl1 hd gezet met een tv erbij en toen een zo optimaal ontvangst te krijgen, maar hij komt gewoon niet hoger dan 36 a 39%. Dus ik heb nu beeld maar het weer moet niet slechter worden want dan begint het te blokken.

Hopen dat als de wedstrijden beginnen dat het zonnetje schijnt hi.

Ohja, de duolnb is van c+, ik weet het ook niet meer, het heeft in ieder geval nu geen zin meer om er meer tijd in te steken.

Is m,n vrouw ook weer blij hi.

Ik hoop nog op een wonder.

Grtn André.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: EXTREEMPJE
Hoi,

Ik heb mijn t55 omgeruild voor een triax 78cm met duo lnb.
Ben er 9% in sterke mee opgeschoten.
Kom nu op een qualiteit van 39% wat nog niet genoeg is.
De overige zenders op de astra1 en 3 varieren van 80 to 95%.
Ik heb hem met een tv erbij afgesteld maar kom op de 11778 echt niet hoger.
Ik baal ervan als een stekker en vind het zeer jammer dat dat nu juist deze transponder zo slecht te pakken is.
Ik hoop toch dat ze bij cd hier wat aan kunnen doen.

André.

Niet alleen bij mij maar ook bij vele anderen is de signaalsterkte van de NED 1 HD transponder even sterk als die van de regionale zenders.

Diegenen, die problemen hadden, en die daarna hun schotel optimaal hebben afgesteld, kijken ondertussen ongestoord.

Een tv toestel is hierbij niet het optimale afstel instrument, omdat je hiermee ofwel beeld of geen beeld hebt.
Wat daatrussen gebeurt kan je niet zien.

Bij een enkeling heeft het uitwisselen van de LNB nog een verbeterd resultaat opgeleverd.

Mijns inzien komen de problemen, die sommigen hebben doordat er een horizontale transponder is, die gedeeltelijk de HD transponder ban Canal Digitaal overlapt. Vooral de skew (polarisatie) is hier erg belangrijk.

Nog een beetje moeite investeren en je kijkt ook ongestoord naar NED 1 HD!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Nog een beetje moeite investeren en je kijkt ook ongestoord naar NED 1 HD!

Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat de situatie verre van optimaal is en dat dit vanuit CDS/Astra verbetering behoeft.
Als hobbyisten hier al moeite hebben met NL1-HD, hoe moet het dan wel niet bij Tante Truus en Ome Jaap in den lande zijn?

Het kan bijna niet anders of CDS moet overspoeld worden met klachten hierover.
  • Moderator
Geplaatst:

Voor extreempje is dit misschien nog een oplossing.

Apple740, ik ben het met je eens, dat normaal gesproken, wanneer de andere programma's beeld geven, NED1HD zou moeten werken.

Ik denk dat niemand deze problemen heeft voorzien, en dat een transponder/frequentie wissel ook niet van vandaag op morgen gerealiseerd is.

Ook heb ik er geen idee van, bij welk percentage kijkers het mis gaat.

Ikzelf hoefde niet het dak op, bij mij werkte het zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb nu level 82 en kwaliteit 84 zelfde als regionalen,dus sterkte van uitzenden moet goed zijn.

Ontvangers hebben wel verschil denk ik

telenet abbo

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Voor extreempje is dit misschien nog een oplossing.

@ceesv,

Die oplossing heb ik al eerder ook in dit topic aan EXTREEMPJE voorgesteld.

Origineel bericht van: sattaz
Heb je al geprobeerd de schotel zodanig uit te richten dat de schotel op Astra 23,5 Oost staat afgesteld?

Astra 19,2 Oost wordt dan iets minder optimaal ontvangen maar dat mag geen probleem zijn.

Volgens de reactie van EXTREEMPJE werkt (althans op dit moment) die oplossing.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen