Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dezelfde combinatie en had pas beeld nadat ik met een usb stick de firmware had opgewaardeerd tot de allerlaatste meest recentie versie. Deze firmware kun je downloaden op de website van Topfield

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast mouse1277
Geplaatst:

de eerste ietwat bewolkte dag en ik heb op geen enkele Canaldigitaal HD zender meer beeld, pffff.

ik denk dat het daar wel aan moet liggen want ik heb net, voor de zekerheid, nog even een her-activatie gedaan en de datum en klasses van de rechten staan gewoon goed.

dit weekend maar effe het dak op denk ik als er niets verandert.

Geplaatst:

Op mijn Topfield 7700 hsci, met Aston module seca dual 1.07 (versie 2.18), ontvang ik Nederland 1 HD met beeld en geluid.

Moest eerst ook even zoeken want de zender heet bij CD geloof ik service 5.

Gast dutsteun
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Mijn conclusie is dat de problemen die sommigen van ons hebben terug te voeren zijn naar overspraak van de H transponder op 11770 h.

Wie draait er eens aan z'n LNB en kijkt of daarmee zijn probleem opgelost is?

Vanmiddag vrij genomen en dak op gegaan.
Leuke site voor info over afstellen: $€€€€$
Heb zowel azimuth, elevatie en skew optimaal afgesteld op Ned1HD.
Kwaliteit is gestegen van 40 naar 46, maar signaal valt terug van 80 naar 70. Beeld valt nu nog maar af en toe weg, maar ben benieuwd als t weer gaat regenen.

Vreemd is wel dat hierdoor de kwaliteit van service HD 2/5 op V10758 astra3 is terugevallen van 78 naar 66.
Ook de andere satellieten zijn iets minder.

Ga vanavond met mijn eigen receiver op de multytenne van de buren proberen.
  • Moderator
Geplaatst:

Dutsteun, dat is goed te horen, dat je er in ieder geval op vooruit bent gegaan.

Heb je tijdens het instellen van de schotel mee kunnen kijken naar de kwaliteit van het signaal? Hele kleine veranderingen hebben grote invloed hierop.

Toch denk ik dat het nog beter zou moeten kunnen.

De signaal sterkte moet niet perse maximaal zijn voor de juiste antenne afstemming. De signaalsterkte is niet selectief, dat betekent dat eventuele stoorsignalen, van bijvoorbeeld de horizontale transponder mee opgeteld worden met het vertikale signaal en zo tot een hogere aanwijzing leiden.

De s/n en ber zijn na grof afstellen van de schotel de waarden die optimaal gesteld moeten worden.

Ik ben ook benieuwd naar de multytenne van je buren, omdat sommigen hier wel en sommigen geen goed beeld hebben op Canaldigitaal HD

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vandaag ook mijn DB 800 binnen gekregen. Aangesloten op mijn Multytenne, geeft het geen problemen op alle 4 de satellieten. Alle HD kanalen werken ook, maar het signaal is inderdaad wat zwakker bij NED1HD dan bij de kanalen op 23,5.

Geplaatst:

Kom net van t dak af wink

Heb t lnb opnieuw ingesteld. kom niet verder dan signaalsterkte 84% en kwaliteit 50%.(Voorheen ca 79 en 19 %) Andere zenders op astra 23,5: 85 signaal en 98% kwailteit.

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mouse1277
de eerste ietwat bewolkte dag en ik heb op geen enkele Canaldigitaal HD zender meer beeld, pffff.
ik denk dat het daar wel aan moet liggen want ik heb net, voor de zekerheid, nog even een her-activatie gedaan en de datum en klasses van de rechten staan gewoon goed.
dit weekend maar effe het dak op denk ik als er niets verandert.

Het ligt puur aan het uitrichten van de schotel.
Ik heb signaal 98% en kwaliteit 5,6 DB (eigenlijk hoort dat meer te zijn maar ik heb wel beeld ook bij bewolking)
en ik weet dat mijn lnb van 23,5 gr nog 2 graden meer had moeten draaien voor perfecte ontvangst.
Geplaatst:

Of het aan het uitrichten van de schotel ligt heb ik grote twijfels. Kan best zijn dat er mensen zijn waar de schotel niet optimaal is uitgericht dat kan ik van hier niet beoordelen. maar nu, ik heb zelf een Triax schotel 88cm. Op mijn dreambox 7000 krijg ik op de canaaldigitaal kanalen perfect beeld SNR=77% AGC 54% Gisteren de DM800 gekregen en op geen enkel zender beeld. Gisteravond wel op Ned1HD beeld maar vandaag al niet meer.

Gerrit

Geplaatst:

Ik denk dat ik net zoals de meesten hier m'n Astra 3 lnb maximaal heb uitgericht op de regionalen en die zijn zo sterk dat de signaalsterkte amper afwijkt bij het regelen van de skew. Misschien is het beter om de volgende keer Ned1 HD hiervoor te gebruiken want hoe kritischer het signaal, hoe beter de afregeling.

Misschien een vraagje voor de pro's hier die Satlook en andere toestanden gebruiken om hun wok af te regelen, klopt het dat het sterkste signaal niet altijd garant staat voor de laagste error rate (BER) of is er maar een miniem verschil?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen