Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dit alles zo lezend, ga ik morgen ook maar eens de ladder op om het zaakje op Ned1 HD af te stellen sick

wordt vervolgd.....

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Je kunt toch zo zien of de afstelling goed is? Ga bij de schotel staan en buig de schotel een tikkie naar recht of links en kijk of signaal beter wordt. Ja? De schotel niet goed afgesteld. Idem met naar boven en beneden. In de schotel zelf zit nog wel een beetje speling. Dus niet vooraf al de schroeven los halen.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Misschien een vraagje voor de pro's hier die Satlook en andere toestanden gebruiken om hun wok af te regelen, klopt het dat het sterkste signaal niet altijd garant staat voor de laagste error rate (BER) of is er maar een miniem verschil?

De signaal meter van je ontvanger is niet selectief.
Met andere woorden, het is een optelsom van alle gewenste en ongewenste signalen tesamen! Het juiste afstelpunt kan dus betekenen, dan je niet op maximaal signaal afregelt.

Gebruik het als een eerste grove afstelling, en regel daarna af op minimale ber en maximale S/R.
Dit is dan niet noodzakelijk de maximale signaal sterkte.
De afregeling van de positie van de lnb in het brandpunt van de schotel en skew is heel belangrijk voor ontvangst. Hier bepaal je voor een groot gedeelte je slecht-weer reserve.

Citaat sretlow:
Je kunt toch zo zien of de afstelling goed is? Ga bij de schotel staan en buig de schotel een tikkie naar recht of links en kijk of signaal beter wordt. Ja? De schotel niet goed afgesteld. Idem met naar boven en beneden. In de schotel zelf zit nog wel een beetje speling. Dus niet vooraf al de schroeven los halen.

Hiermee stel je de hoofdreflector af op maximale reflectie van de signalen van de gewenste satelliet.
De echte antenne is de lnb. Die goed positioneren in het brandpunt van de schotel is veel belangrijker.
De skew is echt daarvoor bepalend, dat je op sommige transponder posities het maximale signaal van de gewenste transponder in je lnb antenne ontvangt en het ongewenste storende nabuur (H versus V polarisatie) transpondersignaal miniseert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Met het trekken aan de schotel verander je toch ook automatisch het brandpunt van de opstelling?

Wel een manier om er snel achter te komen of het daaraan ligt lijkt me.

• Moderator
Geplaatst:

Jawel, door het trekken verander je het brandpunt van de schotel ook.

Maar wat is dan oorzaak of gevolg.

De reflector moet maximaal op de sat gericht zijn, als je aan de hoeken van de reflector trekt beinvloed je dat.

Heb een geval meegemaakt, waar als je aan de bovenkant van de schotel trok, de signaal sterkte toenam.

Wanneer je dan d.m.v. de mastbevestiging de elevatiehoek opnieuw instelde werdt het signaal juist lager.

Het signaal werd dus sterker door de schotel te vervormen.

Toen bleek wanneer je de lnb arm 1,5 cm omhoog forceerde de antenne pas optimaal werkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Op 10.758V heb ik S=85% Q=94%

Op 10842V S=84% Q=98%

Op 11.778V S= 80% Q=63%

Op de testuitzendingen Euro1080 en HD2/5 zijn perfekt, Disc en NGC zijn ook zeer goed, Ned1-HD is matig goed en valt uit de boot ivm de eerstgenoemde, ziet er een geupscaled beeld uit!

Zijn investering van een HD receiver/TV niet waard!!!

Rec: SAB-Ultimate, ant= Channel Master-1.2m draaibaar

Geplaatst:

Help,

Je kijkt op NED1 HD momenteel naar en geupscaled beeld.

Maar wacht nu toch even tot de voetbal begint, dan pas kunnen we conclusies trekken.

Ze zouden ook enkel de echte HD uitzendingen kunnen uitzenden, maar nu heb je GRATIS een betere kwaliteit dan de gewone ned1.

Gast thomas999
Geplaatst:

Net een folder van CDS ontvangen. Het blijft een beetje vaag of Nederland 1 HD nu deel uitmaakt van het HD pakket van 9,95 of dat het, net als bij Ziggo, zonder meerkosten beschikbaar is.

Ook staat er aangekondigt:

Canaldigitaal presenteert het HD aanbod: (dan volgen Brava, NGC, enz en dan ook BBC HD(!)

Ik zou wel eens willen weten hoe ze dat bij BBC in Engeland vinden. Er niets voor betalen, maar er wel mooi weer mee spelen! ;-)

Geplaatst:

De transponders die goed doorkomen zijn DVB-S of DVB-S/8PSK. Hoe komen de kabel Deutschland transponders die ook in DVB-S/QPSK uitzenden door?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast zzzzzzz
Geplaatst:

Ja, dat vraag ik mij ook af.

Je betaalt als niet-Britse kijker dus geen kijk- en luistergeld, en de rechten voor de programma's zijn dus ook niet betaald.

En daar dan reclame mee maken ?

Ik vraag mij af of ze daar niet juridisch mee in de problemen gaan komen.

Gast thomas999
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Je betaalt als niet-Britse kijker dus geen kijk- en luistergeld, en de rechten voor de programma's zijn dus ook niet betaald.

Daar dacht ik ook aan. Het is wat anders als ze in hun folder, naast hun eigen zenders melding zouden maken van andere, vrij te ontvangen zenders, zoals Luxe TV etc.
Maar strikt genomen is het, rechten in aanmerking genomen, helemaal niet de bedoeling dat we, wegens een overspill van de Astra 2, in Nederland naar BBC kunnen kijken. (Kabel uitgezonderd, die betalen aan BBC)
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999
Het blijft een beetje vaag of Nederland 1 HD nu deel uitmaakt van het HD pakket van 9,95 of dat het, net als bij Ziggo, zonder meerkosten beschikbaar is.

Nederland 1 is (seca) free to view. Dus iedereen, die een Canaldigitaal SECA smartkaart in zijn ontvanger stopt kan Nederland 1 HD kijken.
Voor de rest van het HD aanbod is een Abonnement nodig.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Op 10.758V heb ik S=85% Q=94%
Op 10842V S=84% Q=98%
Op 11.778V S= 80% Q=63%
Op de testuitzendingen Euro1080 en HD2/5 zijn perfekt, Disc en NGC zijn ook zeer goed, Ned1-HD is matig goed en valt uit de boot ivm de eerstgenoemde, ziet er een geupscaled beeld uit!
Zijn investering van een HD receiver/TV niet waard!!!
Rec: SAB-Ultimate, ant= Channel Master-1.2m draaibaar

Jan, op dit moment is er in Nederland nog geen HD aanbod, de reguliere Nederland 1 uitzendingen worden naar 720p geupscaled uitgezonden.
De voetbal uitzendingen worden vanaf zaterdag in HD 720p uitgezonden, hoe die kwaliteit gaan uitpakken weet nog niemand.

Verder verheug ik mij op de uitzendingen van de tour de france in HD, en de olympische spelen.

Jan, ik weet niet of je gemakkelijk toegang hebt tot je schotel. Ben je in staat de skew van je lnb te optimaliseren op deze hd zender? Ik ben erg benieuwd of de Q daardoor beter wordt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: zzzzzzz

Daar dacht ik ook aan. Het is wat anders als ze in hun folder, naast hun eigen zenders melding zouden maken van andere, vrij te ontvangen zenders, zoals Luxe TV etc.
Maar strikt genomen is het, rechten in aanmerking genomen, helemaal niet de bedoeling dat we, wegens een overspill van de Astra 2, in Nederland naar BBC kunnen kijken. (Kabel uitgezonderd, die betalen aan BBC)

jullie kijken nu toch ook al via de schotel naar die BBC progamma's,betalen jullie dan kijk en luistergeld aan de UK wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Kan niet zo gemakkelijk aan m'n schotel/LNB, staat aan de muur van een gebouw met platform, moet dan een sattuner en TV buiten op platform zetten, en een ladder bij de gebuur, wil ik aan de LNB kunnen.

De LNB is een Grundig dual LNB van zeker 10j oud, en ik kan Panamsat tot de griekse Hellas nemen, dus van +tot -40° E-W.

Dus nu kan ik aan die skew niks doen...

Maar heb op allen goed beeld.

Het is naar aanleiding van dit topic dat ik op 23° ben gaan zoeken en van den eerste keer beeld.

Het vervelende is dat ik nog geen editor heb voor de SAB-Ultimate, en manueel alles editeren bedank ik voor!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen