sattos Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 hallo, ik zit met volgende probleem nl. als ik iemand aan de lijn heb wordt spraak continu onderbroken.het lijkt als degene die aan de andere kant van de lijn zijn zin niet afmaakt,dat is vrijlastig ik heb zyxel van telfort en bel voip
borsjea Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 IS het bij iedere gesprekspartner? Heb je voldoende brandbreete over voor je voipverbinding, geen extreem zware downloads? Welke zyxel heb je, typenr Ik heb zelf een zyxel waarin ik voor bepaalde protocollen op voorhand bandbreete kan reserveren, welicht dat dat helpt.
sattos Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Geplaatst: 30 mei 2008 2602R heb ik,tijdens het gesprek heb ik geen zware downloads hoor. bij bepaalde instellingen dus via modem heb ik alles op low gezet behalve voip en surfen staat bij mij hoog. en of dat bij elke gesprek is moet ik even in de gaten houden zie bijlage mvg
peterk Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Heb ook zulke problemen gehad toen ik een rot kabeltje tussen ADSL filter en modem had zitten. Later weer frequent last van gehad en toen een firmware update voor het modem gevonden en daarna nergens geen problemen meer mee gehad wat VOIP betrefd.
sattos Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Geplaatst: 5 juni 2008 ik kan de modem niet updaten,geen firmware voor beschikbaar
RS2000 Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 10 kbps lijkt mij zeer weinig voor spraak, zet die rules eens uit of verhoog ze als test eens tot b.v. 1000 kbps, ik denk dat 384 kbps toch wel het minimum is voor een goede spraak verbinding.
sattos Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Geplaatst: 6 juni 2008 hallo, ik heb die op 1000 gezet,maar geen verbetering,heb jij enig idee hoe ik die anderen moet instellen? zie mijn plaatje(naamloos)
RS2000 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Nee weet ik niet, ik heb zelf ook zo'n ding gehad van toen Speedlinq en die functie heb ik verder nooit gebruikt. Omdat bij mij de VOIP nooit goed heeft gewerkt met die Zyxel heb ik hem vervangen door een Fritz!box. Ik had met die Zyxel geen last van onderbrekingen maar ik was vaak niet bereikbaar op mijn VOIP nummer, bellen ging wel goed. Ik heb nog eventueel wel de firmware update die speedlinq ooit beschikbaar heeft gesteld voor de 2602R hier staan, als je hem wil hebben laat maar weten.
sattos Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Geplaatst: 9 juni 2008 hoi, ik heb op die site gekeken,maar er waren geen update
sattos Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Geplaatst: 11 juni 2008 spraak hapert nog steeds,het is heel vervelend dat ik degene aan de andere kant moeilijk kan volgen. zijn hier mensen die mij hun voip instellingen kunnen opsturen ik ben inmiddels weer tegen een probleem aangelopen,hierbij open ik nieuwe topic mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen