Ga naar inhoud


Uitgekeken op CanalDigitaal


Gast Chiem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: PieterB
Tja, als je 50 per maand aan CDS betaalt doe je het niet goed.
Het normale tarief voor een basisabonnement is nog geen tientje in de maand. En als je een UPC-abonnement neemt, zitten daar die duurdere zenders als Sport 1 nog niet bij, die komen er nog wel bij iedere maand!

En jij denkt dat ik dat niet snap. Ik vertel notabene dat ik werkzaam geweest ben bij UPC dus ik heb echt wel kaas gegeten van hoe abonnementstructuren eruit zien.
Citaat:

Kortom: een slechte vergelijking....


Conclusie: PieterB heeft het stuk (hopelijk) niet gelezen want dan had hij geweten dat ik meerdere malen heb aangegeven dat het een beetje appels met peren vergelijken is.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Niet helemaal, je 'klaagt' over tarieven en de totaal kosten terwijl er goedkopere alternatieven zijn die je totaal kosten lager zetten dan wat je zelf aangeeft als alternatief, dit heeft mijn inziens niks met appels en peren te maken maar meer met halsstarrigheid om bij een bepaalde provider te blijven zitten en dan klagen dat het allemaal zo duur is. Investering en kwaliteit daargelaten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

In duitsland betaal je alleen voor Discovery HD via Premiere meer dan € 10,-.!


Wat betreft Discovery-HD dat daar nog geen volksopstand over is uitgebroken mag Joost weten, want het is natuurlijk een volstrekt belachelijke prijs die nergens anders voorkomt.

Misschien dat het nasynchroniseren in het Duits een dure aangelegenheid is? :D (in tegenstelling tot de rest van Europa, die allen dezelfde Discovery-HD stream uitzenden, zendt Discovery-HD Duitsland inderdaad een afwijkende en nagesynchroniseerde stream uit).

Daar tegenover staat dan wel weer dat Premiere-HD goedkoop is te noemen. 24/7 films en voetbal (voetbal in een beeldkwaliteit om je vingers bij af te likken) voor 10 euro, daar zetten velen in Nederland graag haar handtekening onder. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen nederlands wilt kijken kan kabel heel aardig zijn (zou mij trouwens een boel duizendjes aan begin-investering kosten omdat ik een halve kilometer van de bewoonde wereld woon, maar goed), maar als je ook engels, duits of evt. frans hebt geleerd wordt het heel anders. Dan is het met een draaibare opstelling een kwestie van eenmalig de leuke film-, sport-, muziek-, nieuws-, wetenschap-, reis- en natuurprogramma's e.d. in voorkeurslijsten zetten en dan kost het niet zoveel extra tijd lijkt me(daar zijn dan bij een Max ca. 400 betaalzenders bij, waaronder Mezzo en vele andere muziekzenders, films, sport, noem maar op). Voor CDS volstaat dan het settopbox voor 50 per jaar (of zonder de RTL's e.d. nog goedkoper). Bellen en internet zijn zoals WPW al aangeeft. Kom ik op zo'n 500 euro per jaar.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Niet helemaal, je 'klaagt' over tarieven


Ik klaag niet over tarieven. Ik klaag erover dat CDS een aantal jaren terug duidelijk een meer waarde bood ten opzichte van de kabel. Nu is dat niet meer zo, sterker nog sommige vinden zelfs de beeldkwaliteit van de kabel beter. Ook liep CDS vaak voorop qua zenderaanbod, ook dat is verleden tijd. Die tarieven neem ik op de koop toe. Als het mij puur en alleen om de tarieven te doen was had ik mijn internet allang ondergebracht bij Alice of Telfort.
Dat bijvoorbeeld DiscoveryHD een veel te zacht geluid heeft geeft voor mij aan dat CDS het allemaal niet meer zo nauw neemt met kwaliteits gericht bezig zijn. Het is met een hele simpele ingreep te veranderen/verbeteren. Maar goed dat zijn allemaal details. CDS is niet meer wat het was. Daar klaag ik over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het van de ene kant wel hoor. CDS is inderdaad niet zo geweldig meer als toen ik met de schotel begon (ongeveer in 2001). Ik heb nu nog de schotel voor het enorme zenderaanbod (bijna 1000 zenders). Daarnaast heb ik bij CDS een Familiepakket á 12,95.

 

Maar inderdaad, ik erger me ook aan het verplaatsen en verwijderen van zenders (BBC Prime, binnenkort Spice) en de niet 24-uurs zenders (TV Oranje, BiB). Met de Astra 23,5 die we nu hebben, heb je meer transponderruimte, en zou dat toch niet nodig moeten zijn dat je 'halve' zenders gaat doorgeven.

 

Als analoge provider hebben wij hier UPC. UPC Digital vind ik nogal duur voor die paar zenders extra die je via de schotel gratis kunt zien. Dus heb ik hier de analoge kabel van UPC. Zenders als NGC, TMF en brabant10 (regionale zender) zijn hier gewoon niet zuiver te ontvangen. Dan vind het wel prettig als ik NGC bijvoorbeeld in goede tot zeer goede beeldkwaliteit kan ontvangen.

 

Ik ben nog steeds best tevreden over de schotel, en het is ook nog eens een leuke hobby! smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in Amsterdam Ziggo zou kunnen krijgen zou ik waarschijnlijk ook wel terug gaan naar de kabel, maar UPC als aanbieder van mijn TV signaal zie ik echt helemaal niet zitten.

Ik word 's nachts nog wel eens gillend wakker als ik daar aan terug denk.

Ik wacht op de glasvezel met overstappen en hoop dan wel dat niet UPC die over gaat nemen. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitale kabel is in mijn woonplaats niet beschikbaar, dus daar kan ik niet over oordelen.

 

Wat CDS betreft: hoe je het ook wendt of keert: SD-uitzendingen zijn bedoeld voor de klassieke beeldbuis televisie, zonder digitale beeld'verbeteraars', 100Hz en weet ik veel wat voor poespas die het beeld alleen maar verslechtert.

 

Bekijk SD-uitzendingen van CDS middels een goede scartkabel op een beeldbuis-tv op 50Hz en Digital Scan e.d. uit en je hebt een plaatje van een beeld.

 

Maar iedereen moet tegenwoordig een platte tv (ja, ik heb óók een plasma in gebruik naast de ouderwetse 4:3 beeldbuis!) en dan wordt het een stuk minder, door het grotere beeldoppervlak en het scalen. LCD's en plasma's komen pas echt tot hun recht met HDTV via HDMI, zo simpel is het.

 

Je moet SD-uitzendingen dus beoordelen op een beeldbuis-tv en HD-uitzendingen op een plasma of LCD. SD beoordelen op een platte tv is eigenlijk gewoon jezelf voor de gek houden.

 

Daarnaast blijft het een groot voordeel van satelliet dat je gewoon vrije keus qua ontvangers hebt. Zo'n voorgeschreven UPC-doos komt er hier dus echt niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk via CDS én kabel op een relatief kleine tv. En toch is het UPC analoge beeld hier om te janken. Schijnbaar is het probleem dat Digitenne haar zendmasten hier in Eindhoven heeft geplaatst, en er nu dus een aantal kabelzenders slecht(er) te ontvangen zijn (NGC en TMF dus). De schotel is voor mij daarintegen veel beter qua beeld- en aantal zenders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin van Gestel

Als analoge provider hebben wij hier UPC. UPC Digital vind ik nogal duur voor die paar zenders extra die je via de schotel gratis kunt zien.


UPC Digital biedt wel Uitzending Gemist en Video on Demand. Daarnaast vind ik de digitale EPG geweldig, die gaat voor veel zenders een week(!) vooruit. totaal niet te vergleijken met de "nu&straks" EPG van de schotel.
Dit is ivm de kabel echt een gebrek te noemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin van Gestel
Ik kijk via CDS én kabel op een relatief kleine tv. En toch is het UPC analoge beeld hier om te janken. Schijnbaar is het probleem dat Digitenne haar zendmasten hier in Eindhoven heeft geplaatst, en er nu dus een aantal kabelzenders slecht(er) te ontvangen zijn (NGC en TMF dus). De schotel is voor mij daarintegen veel beter qua beeld- en aantal zenders!


Het is een beetje off topic maar dat heet interferentie alleen op te lossen met goeie kabels zie de website van stai.

Digitenne treft geen blaam de freqenties waren al 20 jaar bekend dat UPC diezelfde freqs dan toch gaat gebruiken is de schuld van UPC. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

als we het hebben over de beeldkwaliteit van CDS dan is de bitrate weliswaar erg laag maar het beeld is toch goed te noemen. Alleen wie van jullie heeft ooit de moeite genomen om z'n plasma of lcd te laten calibreren na 200 uur? Als je dat door een erkend bedrijf laat doen scheelt dat een slok op een borrel. Het beeld wordt echt een stuk beter. Ik heb nu al jaren CD en ja het HD beeld is natuurlijk beter, maar ook je ontvanger kan erg veel doen. Mijn buren hebben sinds gisteren een plasma; de pana 42pz80, een tv die 2 generaties verder is dan de mijne en ze hebben schotel+ een philips CD ontvanger 2211. Als ik hun beeld met de gelijke beeldinstellingen vergelijk met het mijne dan zit je over een verschil te praten van analoge c.q. digitale ontvangst.

Maw de boosdoener is niet alleen CDS al bepaalt deze wel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Allure
Digitale kabel is in mijn woonplaats niet beschikbaar, dus daar kan ik niet over oordelen.
<knip>
Wat CDS betreft: hoe je het ook wendt of keert: SD-uitzendingen zijn bedoeld voor de klassieke beeldbuis televisie, zonder digitale beeld'verbeteraars', 100Hz en weet ik veel wat voor poespas die het beeld alleen maar verslechtert.
B

Ik ben het niet helemaal eens met je stelling:
Als je stelt dat het CDS signaal goed is op een niet al te grote CRT TV , ben ik het met je eens.
Maar als voorbeeld, via de digitale Ziggo/Casema kabel zijn vooral de directe uitzendingen (bv. Nova) zo scherp, dat het tegen HD kwaliteit aanzit. Ik heb HD uitzendingen van Discovery gezien die minder waren.
Daarom ben ik van mening dat, gezien het aantal grotere beeldschermen dat verkocht wordt, CDS in kwaliteit mee zou moeten gaan, anders wordt het een aanbieder voor mensen met kleine wensen... ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd vanavond door CD gebeld en mij werd gevraagd naar mijn mening over de gratis proefperiode van de 3 HD kanalen. Ik ben een liefhebber van klassoieke muziek, maar BRAVIA HD kon mij weinig boeien.

Ik heb ze ook gezegd dat ik de beeldkwaliteit van NGC HD tegen vond vallen, en dat de beeldkwaliteit van Discovery HD daarentegen zeer goed was.

Maar ik vond 10 euro extra bovenop mijn Set Top abonnement te duur, want er waren te vaak herhalingen te zien.

Ik heb gezegd dat ik het HDTV pakket voor 10 euro zeker wel wilde hebben als dat inclusief het Set Top Box pakket zou zijn, maar dan zonder het themapakket.

Ik kreeg ook te horen dat VOOM HD er bij zou komen, en dat ik dan uit 21 kanalen ervan kon kiezen!?

Ik denk dat degene met wie ik sprak er zelf weinig van snapte, want waar halen ze dan die 21 kanalen vandaan?

Maar goed, ik blijf toch bij CD zitten, want de kabel is voor mij echt geen alternatief!

Ik hou van mijn vrijheid, en die kan alleen mijn schotel bieden!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...