Ga naar inhoud

Uitgekeken op CanalDigitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat die bedoelde is dat het een kanaal is in europa met het beste van de 21 zenders in amerika van VOOM,

maar die heeft het wss verkeerd begrepen lol.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

• Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: AEO

Maar ik vond 10 euro extra bovenop mijn Set Top abonnement te duur, want er waren te vaak herhalingen te zien.
Ik heb gezegd dat ik het HDTV pakket voor 10 euro zeker wel wilde hebben als dat inclusief het Set Top Box pakket zou zijn, maar dan zonder het themapakket.

Dat heb ik in een ander topic ook al aangekaart. Dat de themazenders in je zak worden gestopt terwijl ik alleen het HDTV pakket wil is echt een punt van kritiek.
Bij TVV kan je wel enkel het HDTV pakket afnemen zonder die themazooi.
Geplaatst:

oplossing is een belgisch kaartje proberen regelen met basis en HD pakket erop.

dan heb je de HD zenders ook,maar voor nederlanders is dit niet zo simpel daar men een adres en bankrekening moet hebben in belgie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker

Zoiets bedacht ik pas toen ik al een NL kaart had gekocht. smile

Het zou een teken aan de wand kunnen zijn dat het themapakket
gewoon heel slecht verkoopt, dus proberen ze het op deze manier nog te slijten aan de mensen. wink

Ik zie dan duizend keer liever dat ze de plug uit die themakanalen trekken en die transponder vullen met een paar mooie
HDTV kanalen. wink (o.a. Eurosport-HD/Film1Sport1-HD etc.)

In ieder geval ga ik volgend jaar niet meer betalen voor die themashit. Als CDS dezelfde koppel-truc uit blijft halen was dit mijn eerste jaar CDS en tevens de laatste. Ik weiger gewoon om die themakanalen te sponsoren.
Geplaatst:

ik wil niet meehelpen negatief te doen,maar op dit moment staat het beeld stil op NGC HD,of is dit enkel bij mij,

de andere HD zenders werken wel.

Konig FTA20

Geplaatst:
ik wil niet meehelpen negatief te doen,maar op dit moment staat het beeld stil op NGC HD,of is dit enkel bij mij,
de andere HD zenders werken wel.

Yep, hier ook stilstaand beeld.

Via de UPC kabel loopt NGC-HD wel goed.
Geplaatst:

ofwel problemen met hun aanvoersignaal (discovery ook geen geluid op DB800) ofwel ligt het aan de DB800 i.s.m. pli dat er ergens een bugje in geslopen is.

vindt het raar dat sommige ontvangers wel geluid hebben,

maar dat is normaal voor een ander topic.

maar kan je wel begrijpen hoe je u voelt,je betaald voor iets en dan werkt het soms niet.

ik zei dit vanmiddag thuis ook nog.

en heb al gemaild naar TVV voor dat geluidsprobleem.

hopen dat dit snel in orde komt.

Konig FTA20

Geplaatst:
dan heb je de HD zenders ook,maar voor nederlanders is dit niet zo simpel daar men een adres en bankrekening moet hebben in belgie.

Dan krijg je het Belgische basis pakket met TVM en zo maar geen RTL en SBS, lijkt me dus ook geen oplossing.
Gast Vegasboy
Geplaatst:

Mooie discussie dit.

Ikzelf ben eigenlijk heel tevreden over CD. Vind dat ze het laatste jaar proberen eindelijk eens mee te doen met de rest van de sat providers in Europa.

Als ze straks 5 of zelfs tijdelijk 6 HD kanalen hebben doen ze het nog niet eens zo slecht in Europa. Vergeleken met Amerika is dit natuurlijk lachwekkend , maar ja we zijn in Europa.

Het themapakket en alle regionalen op de 23,5 positie is mijn inziens een forse uitbreiding.

Voorlopig geef ik CD het voordeel van de twijfel.

Wat betreft de beeldkwaliteit, dat ben ik met jullie eens, CD is niet meer toonaangevend op dit gebied.

Staat tegenover dat "wij" bezoekers van dit forum volgens mij iets meer verwachten van de kwaliteit en bovengemiddeld technisch bekwaam zijn om een en ander te vergelijken.

De meeste mensen die ik ken met een schotel, hebben een Samsung of philips scherm van 80 of 90 cm bij de bekende grote keten weg en zowiezo al met een belabberde kwaliteit. Kastje van CD eraan schoteltje aan de muur en 12,95 per maand betalen. Kids op zondagmorgen voor de buis, en af en toe filmpje kijken.

Die maken zich niet druk om HDTV of wel of niet BBC prime. De realiteit volgens mij is dat CD hier de grootste achterban heeft. Just my 2 cents...

Geplaatst:

Het is inderdaad een interessante discussie die ook wel eens vaker is gevoerd. En inderdaad is CDS vaak te passief in haar strategie.

Nu de kwaliteit van de andere platforms die van CDS aan het inhalen is lijkt het me verstandig als CDS kiest voor verbeteringen, dat daar een hoger prijskaartje aan hangt is logisch, ik denk dat meeste satters dat wel zullen begrijpen, anders hadden ze allang voor Digitenne gekozen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Allure
Digitale kabel is in mijn woonplaats niet beschikbaar, dus daar kan ik niet over oordelen.
<knip>
Wat CDS betreft: hoe je het ook wendt of keert: SD-uitzendingen zijn bedoeld voor de klassieke beeldbuis televisie, zonder digitale beeld'verbeteraars', 100Hz en weet ik veel wat voor poespas die het beeld alleen maar verslechtert.
B

Ik ben het niet helemaal eens met je stelling:
Als je stelt dat het CDS signaal goed is op een niet al te grote CRT TV , ben ik het met je eens.
Maar als voorbeeld, via de digitale Ziggo/Casema kabel zijn vooral de directe uitzendingen (bv. Nova) zo scherp, dat het tegen HD kwaliteit aanzit. Ik heb HD uitzendingen van Discovery gezien die minder waren.
Daarom ben ik van mening dat, gezien het aantal grotere beeldschermen dat verkocht wordt, CDS in kwaliteit mee zou moeten gaan, anders wordt het een aanbieder voor mensen met kleine wensen... ;-)

Maar over wat voor soort beeldscherm heb je het nu, een platte tv? Dan zal het inderdaad zichtbaar zijn - op mijn plasma is het satellietbeeld van ZDF en ARD (beide worden ook met 8mbits uitgezonden) doorgaans ook beter dan de Nederlandse zenders.

Kijk ik echter op mijn 4:3 beeldbuis tv (50Hz, geen digitale beeldverpesters, topklasse scartkabel), dan zijn de verschillen echt niet zo groot meer. Ook de Nederlandse zenders hebben dan doorgaans een redelijk tot uitstekend beeld.

Neemt natuurlijk niet weg dat met de enorme populariteit van platte tv's het tijd wordt dat we SD-televisie vaarwel gaan zeggen en overstappen op HDTV. En daar moet CDS in meegaan, anders kunnen ze het schudden. De beleving van een perfect gefilmde natuurdocumentaire op een grote plasmatelevisie, uitgezonden door BBC HD - daar kan een beeldbuis-tv nooit aan tippen.
Geplaatst:

Snap de topic starter niet???

Als straks je verzekeraar,bank of partner niet meer bevalt post je dat dan ook??

Iedereen is in Nederland in de gelukkige omstandigheid dat ie zelf mag kiezen ( uitgezonderd natuurlijk de mensen die door een schotelverbod geen sat kunnen kiezen, misschien dat digitenne daar dan bij komt) dus maak je keuze, bij iedereen vindt je na verloop van tijd wel wat.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Goh, als ik hetzelfde zeg dan komen de vaste fan boys de vloer met me aanvegen. blush

Maar dat het beeld van UPC beter is dan dat van CDS kan ik me niet in vinden.

Voor een groot deel heeft dat toch ook te maken met de gebruikte ontvanger en wat ik er van gezien heb geven Topfields en Droomdozen een allejezus beroerd plaatje te zien.

Met een wat betere ontvanger had je mooier beeld gehad en die zogenaamd betere ontvangers zijn vaak nog goedkoper ook.

Verder heb je gelijk, cds loopt erg ver achter de feiten aan.

Nog een paar jaar dan is er geen cds meer en valt er niets meer te klagen omdat er niets te zien valt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver

Als straks je verzekeraar,bank of partner niet meer bevalt post je dat dan ook??

Hallo, dit is een sat forum, dus bovenstaande slaat totaal nergens op.

Citaat:

Iedereen is in Nederland in de gelukkige omstandigheid dat ie zelf mag kiezen

Kiezen ?
Er is maar 1 satelliet provider met de NL zenders...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen