Ga naar inhoud

Uitgekeken op CanalDigitaal

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Feit is en blijft dat de door sommigen ervaren slechte beeldkwaliteit ontstaat door de gebruikte weergave apparatuur thuis.

Bepaalde combinaties sat-receivers / platte beeldschermen + beeldverbeteraars hebben soms een rampzalige uitwerking op de ervaren beeldkwaliteit.

Ik persoonlijk herken zeker niet de klachten over de beeldkwaliteit van sommigen hier.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Die doosjes van mij zijn maar goedkope dingetjes zoals de clarketech 5000HD, Humax2000HDCI, maxdigital 225 en een SAB explorer cisc.

Topfield ben ik absoluut geen liefhebber van en verkopen wil ik ze zeker niet meer.

De Droomdoos is een machtige hobby doos met mooie illegale mogelijkheden, maar qua beeldkwaliteit niet om de vlag voor uit te steken.

Een merknaam zegt mij dan ook helemaal niets meer. :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
dat het beeld van UPC beter is dan dat van CDS kan ik me niet in vinden.

Je vergelijkt een HDMI receiver met een scart doos? Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken?
Als ik UPC met CDS vergelijk, beide via HDMI, dan toont UPC onbetwist het schoonste beeld op alle Nederlandse kanalen.
Geplaatst:

Ik denk dat dit voor mij ook het laatste jaar bij canaaldigitaal wordt, we hebben hier sinds een jaar glasvezel, en vanaf nu is daarover iptv mogelijk weliswaar gebonden aan hun ontvangers.

Kwa beeldkwaliteit wint iptv het momenteel van Canaaldigitaal terwijl de prijs gunstiger is, helaas wordt er nog geen HDTV via het glasvezelnet aangeboden, maar de laatste film titels zijn wel te kijken via PCH.

Geplaatst:

Dat CDS de kwaliteit van sommige zenders wel iets op mag schroeven ben ik het helemaal mee eens.

CDS heeft ook een aantal zenders in het familie-pakket zitten, waar ze aan de kwaliteit helemaal niets aan kunnen doen. Deze zenders worden oa door UPC direct doorgegeven. Blijkbaar vinden ze het in Hongarije en Tsjechië de kwaliteit wel goed, anders had UPC Direct de kwaliteit wel opgeschroefd.

Waarom heb ik een schotel aan de muur met een CDS abonnement? Ik kan voor relatief weinig geld heel veel zenders ontvangen, die ik nooit op de kabel kan ontvangen. Neem nou wat er op de Astra 2 gebeurt, daar komen steeds meer interessante zenders FTA.

Ik geloof dat het wel eerder op deze topic is aangegeven. Iedereen die ik ken met een schotel is tevreden met de kwaliteit van CDS. Velen deze hebben maar een settopbox- of basispakket abonnement bij CDS. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik ook redelijk tevreden bent met de beeldkwaliteit.

Nu stel ik eens de vraag aan jullie. Willen jullie ook meer betalen als CDS de beeldkwaliteit omhoog schroeft? Het basispakket gaat van € 8,95 naar bv € 11,95. Dus een verhoging van € 3,- p/m. Mijn antwoord is nee.

Natuurlijk begrijp ik wel dat er mensen zijn met een grote platte tv die de kwaliteit van CDS bagger vinden. Ik heb me ook laten voorlichten bij een dealer, nee geen Media Markt of een ITS. Deze man melde me, “als je mooi beeld wilt hebben, dan moet je zeker geen scherm onder de € 1.000,- kopen. De meeste schermen onder de € 1.000,- zijn redelijk goed naar te kijken, maar wil je kwaliteit, neem dan bv een Loewe.” Ik geloofde die verkoper niet, want ik denkt altijd maar dat ze het duurste willen aansmeren. Hij zette een Sony scherm van € 699,- en een Loewe van € 1399,- naast elkaar. Beide hadden de zelfde zender opstaan, via de satelliet. Ik zag duidelijk een verschil, Loewe was gewoon veel scherper.

Ik ben ook van mening dat CDS inderdaad ook in gebreken is, maar het ligt ook vaak aan de apparatuur die wij zelf hebben.

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Geplaatst:

als je een groot scherm wilt, neem dan plasma want die hebben gewoon betere kleuren, natuurechter, en er zijn maar 2 merken die goed zijn, pioneer (vreselijk duur) en panasonic.

Als deze goed zijn ingesteld gecalibreerd, heb je geen problemen met de CDS uitzendingen, uitzonderingen daar gelaten.

Geplaatst:

Op dit moment kan je eigenlijk beter zeggen:

Wil je een groot scherm, neem dan geen Canal Digitaal.

Tuurlijk zijn (grote) LCD schermen eigenlijk niet bedoelt om SD signalen weer te geven. Fouten die daar in zitten, worden namelijk uitvergroot.

Gelukkig kan je dit oplossen door er een zo'n perfect mogelijk SD signaal in te proppen. Op een groot scherm ziet een 8mbit zender er gewoon geweldig uit, zeker ten opzichte van een 3,5mbit VBR die CD aanvoert.

Op 8mbit gewoon geen artefacten en een veel scherper (minder soft) en rustiger beeld.

Ideale combo: Ziggo Digitale TV, aangevuld met sateliet voor de rest. Heb je geen abbo bij CD voor nodig in principe wink Ik heb deze toch, deels uit gemakzucht, deels voor andere redenen wink

Geplaatst:

Als je een wat ouder plat en groot scherm hebt dan ziet inderdaad een 8 Mbit/sec plaatje er veel beter uit dan een gemiddeld 3.5 Mbit/sec VBR signaaltje. Dit komt omdat de wat ouder schermen minder goede upscalers hebben. Deze upscalers versterken artifakten e.d. die in de compressie zitten die feitelijk onder normale omstandigheden op een normale kijkafstand van de TV niet opvallen.

De huidige platte schermen hebben beter upscalers. Met deze upscalers is het verschil tussen 8 Mbit/sec en 3.5 Mbit/sec zeker nog door experts te zien, maar de verschillen zijn miniem. Zeker als men dit vergelijkt met de prijs/prestatie verhouding....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gert30
Hij zette een Sony scherm van € 699,- en een Loewe van € 1399,- naast elkaar. Beide hadden de zelfde zender opstaan, via de satelliet. Ik zag duidelijk een verschil, Loewe was gewoon veel scherper.

Kijk, eindelijk iemand die het doorheeft.... Heel veel mensen kopen een "goedkopere auto" en verwachten dat ze in een Mercedes of BMW rijden....
Zo is het dus met TV's ook.
Een Loewe met ingebouwde DVB-S ontvanger, dus géén aparte decoder, geeft een perfect, kwalitatief hoogwaardig beeld. Dat vergelijk heb ik al aangetoond bij m'n buurman die een Sony heeft met een Inverto..

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Geplaatst:

Helemaal waar. IK kijk op een Pioneer 5080XA en gebruik momenteel de Topfield 7700HDPVR. Voordat ik de digitale kabel (Caiway met een prima signaal) opzegde, heb ik samen met andere geïnteresseerden, met argusogen de 2 met elkaar vergeleken. De satelliet heeft op scherpte (ook w.b. de nederlandse SD kanalen) gewonnen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

De huidige platte schermen hebben beter upscalers. Met deze upscalers is het verschil tussen 8 Mbit/sec en 3.5 Mbit/sec zeker nog door experts te zien, maar de verschillen zijn miniem.

Ik heb vanmiddag tijdens het voetbal op SBS6 even een paar keer zitten switchen tussen UPC en CDS maar je moet toch wel stekeblind zijn wil je het verschil niet zien. UPC is toch echt een klasse beter.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wout02
Helemaal waar. IK kijk op een Pioneer 5080XA en gebruik momenteel de Topfield 7700HDPVR. Voordat ik de digitale kabel (Caiway met een prima signaal) opzegde, heb ik samen met andere geïnteresseerden, met argusogen de 2 met elkaar vergeleken. De satelliet heeft op scherpte (ook w.b. de nederlandse SD kanalen) gewonnen.

Je vergeleek de Topfield met HDMI met een scart-doos van de kabel?
Geplaatst:

er zijn misschien meerdere waarheden, zoals je woonplaats misschien. Kort geleden was ik in Amsterdam. Bewoners hadden een Pioneer Kuro 4280 XA met UPC als provider.Dat beeld was echt niet beter als het mijne, en dat is nog een slag groter

Geplaatst:

Apple740 is kabelfan... ;-)

En nee stekeblind zijn we niet. Uiteraard is het beeld via de kabel 8Mbit/sec beter. Maar of het verschil zo dramatisch is als jij aangeeft???

Tevens is het zo dat als je TV moet upscalen en die upscaler is slecht dat een 3.5 Mbit/sec signaal extra slecht gemaakt wordt (artifakten die je normaal niet ziet worden extra geaccentueerd), terwijl dat met een 8 Mbit/sec signaal beter gaat...

Zeker als je al aangeeft dat met dat HDMI... de upscaler van je TV is dus waarschijnlijk niet optimaal.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Apple740 is kabelfan... ;-)

Niet bepaald, ik ben gewoon een fan van het beste beeld. Zo vind ik Discovery-HD via CDS weer iets beter dan via UPC, vandaar dat ik toch maar een abo op het CDS HDTV pakket heb genomen. wink

Citaat:

En nee stekeblind zijn we niet. Uiteraard is het beeld via de kabel 8Mbit/sec beter. Maar of het verschil zo dramatisch is als jij aangeeft???

Ik heb het niet over "dramatisch", maar spreek over een "klasse" beter. Net als dat CDS een klasse beter is dan Digitenne is UPC, met name bij sportwedstrijden en andere bitrate intensieve programma's, weer een klasse beter dan CDS.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen