Ga naar inhoud


error bij gebruik 2 CI modules


antigoon

Aanbevolen berichten

Ik heb een Kathrein UFS910 en gebruik het 1.05 officiele image en het AAF 1.5 image in de USB. Ik heb 2 officiele CI modules voor TV Vlaanderen en CanalDigitaal (NL). Bij het wisselen van de gecodeerde kanalen verschijnt telkens de melding: "error melding, uw abonnement is niet geldig voor dit...". Deze melding blijft staan totdat ik op "OK" druk. Bij het zappen naar de volgende zender krijg ik dezelfde melding. Ik heb de modules reeds verwisseld, de smartkaarten verwisseld en zelfs andere smartkaarten in gestoken. Niets helpt. Deze error melding verschijnt zowel in de officiele image als in de AAF (opstarten met of zonder USB). Wanneer ik één CI module verwijder en verder zap, is de error melding verdwenen en is het probleem opgelost. Het maakt niet uit welke module ik eruithaal. Bij het zappen naar gedecodeerde zenders door mgcamd verschijnt er geen melding. In mijn Relook 400S is er met deze modules en kaarten geen probleem. Heeft iemand een idee hoe ik deze vervelende melding kwijtraak?

 

confusedconfusedconfused

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk is daar weinig tegen te doen je Kathrein zorgt niet voor die meldingen maar de ci modules en als je dat niet uit kunt zetten in de modules is het jammer maar helaas.

 

Vermoedelijk 90% van alle ci modules zien het als een conflikt als er seca gecodeerd moet worden en de codes staan niet op de kaart die in de module zit daarom geven ze deze melding.

Ja verschillende modules combineren zou een oplossing zijn maar kost weer geld, dus bijvoorbeeld een TVV module samen met een Xcam geeft dacht ik geen problemen.

In het TVV topic staan wel oplossingen welke combinaties wel lopen zonder die melding. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is spijtig dat ge dat eerst moet kopen en daarna bemerkt dat het niet werkt... Men vertelde mij dat ik via mijn relook waar ook 2 abonnementen inzitten die kan delen met de kathrein. Maar ja dan heb ik 2abonnementen en 2 CI modules teveel gekocht. frown

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...