Gast pietsat Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Origineel bericht van: hummiesat Origineel bericht van: pietsat Hier niet!!ik betaal voor euro loodvrij 117 Is dat 117 euro per liter of per tankbeurt? Per liter
pukje Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Is het peakoil moment nu een paar jaar opgeschoven? Het olieverbruik neemt af ,de vooraden nemen toe en de olie prijs zakt in richting 60$ Volgens deskundigen is 60$ minder als de kostprijs
Cloak Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Is het peakoil moment nu een paar jaar opgeschoven? Het olieverbruik neemt af ,de vooraden nemen toe en de olie prijs zakt in richting 60$ Volgens deskundigen is 60$ minder als de kostprijs Staat nu 66,94$. Stond gister net op de 70$ en Shell verhoogt dieselprijs 1 cent?????? ****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****
Neptunus Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Cloak Origineel bericht van: pukje Is het peakoil moment nu een paar jaar opgeschoven? Het olieverbruik neemt af ,de vooraden nemen toe en de olie prijs zakt in richting 60$ Volgens deskundigen is 60$ minder als de kostprijs Staat nu 66,94$. Stond gister net op de 70$ en Shell verhoogt dieselprijs 1 cent?????? Naast het geklooi met subprime producten en torenhoge bonussen in de financiele wereld is het geklier met het verhogen en verlagen van de brandstofprijs op dit moment mijn grootste ergenis. BAH!!! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pukje Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Heb vanmogen in belgie getankt (euro+super) 1,19 euro/liter huisbrandolie van van juli tot nu gezakt van 950 naar 650euro/1000liter
Gast Stoker Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Gisteren was diesel onder de 1 euro. Olie is zo'n beetje in vrije val geraakt omdat beleggers nu denken dat de economie tot stilstand komt en dus de vraag gaat dalen. De fundamenten van peak oil zijn daarmee overigens niet veranderd. Erger nog, je kan jezelf de vraag stellen hoeveel invloed de hoge olieprijs van halfweg dit jaar invloed heeft gehad in de huidige economische crisis. Men wijst meestal 1 schuldige aan, maar in de economie is dat zelden de realiteit. Op de website van The Oil Drum het volgende grafiekje: http://www.theoildrum.com/files/Slide1_3.png Persoonlijk betwijfel ik dat die 30% nog gehaald gaat worden. Veel mensen zijn geschrokken van de stijging dit jaar, en zijn dus meer op energie gaan letten. Dat zou een knik in olieverbruik moeten geven, al zal deze niet zo groot zijn als die van de jaren '70. Op peakoil trouwens een leuk artikel: http://www.peakoil.nl/2008/10/29/iea-stelt-olieproductiedaling-op-64/ Als de oliemaatschappijen veel geld investeren, dan zakt de olieproductie maar met 6,4%. Zoniet, kan dat wel eens 9% worden.
pukje Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Ik denk ook dat het begin van de crises begonnen is met de hoge olie prijzen ,de gevolgen daarvan zijn nog lang niet voorbij. Iedereen heeft toen in paniek olie gekocht met de gedachte dat de olie $200,- gaat worden. De Ned. energie leveranciers hebben dat ook gedaan en daardoor in het 3. kwartaal honderde miljoenen verlies gemaakt.
Gast Stoker Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Niet alleen de leveranciers. Het heeft de consument pijn gedaan, en die houd nu de hand op de knip. Gevolg is, dat we een recessie krijgen, en dat zonder het probleem van de banken. Dus, als je plannen had om een zuinigere auto te kopen, of je huis te isoleren? gewoon doorzetten. De olieprijs stijgt wel weer. Prijs zou volgens dat artikel op The Oil Drum in januari op 120 moeten staan. De prijzen afgelopen zomer waren dus overdreven.
pukje Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Ik denk niet dat de olie op korte termijn op 120 komt Volgens mij gaat nu de reeele martktwerking werken. De industrie (de grootste energie verbruikers) produceren veel weiniger daardoor minder olie verbruik. De beurs jongens hebben flinke aderlatingen gehad en durven niets meer op de beurs ,nu zeggen ze veel vlugger "ik koop niet is te duur". De huidige prijs is natuurlijk niet goed voor de dreigende peakoil omdat de olie onder de kostprijs is van de alternatieve olie winning.
Neptunus Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Het is ook te hopen dat de prijs voorlopig even laag blijft in ieder geval tot het moment dat de zakkenvullers weer de prijs gaan bepalen van het gas en dergelijke en die wordt gebaseerd op een eerdere olieprijs. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast pietsat Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Spanje een liter Euro-95 ... SCHRIK NIET 93 cent... diesel 99 cent
Erik S. Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 L.S. Koop aandelen van zo'n olie concern dan kun je mee profiteren. ze zijn nu goedkoop heb ik gehoord. Groeten Erik VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen