Ga naar inhoud


HomeCast HS5101 HDTV ontvanger en Canaldigitaal ?


Max8

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb hier de Homecast 5101 HD ontvanger staan.

Deze is CanalDigitaal gecertificeerd.

Tesamen met een Aston 1.05 cam

Nu echter de HD uitzendingen begonnen zijn blijkt deze echter geen beeld te geven op de HD kanalen van CD.

Bij een telefoontje naar CD blijkt dat dit een software probleem te zijn.

Op de site van Homecast is de versie 1124B te downloaden, dit is echter een beta versie.

 

Heeft iemand de Homecast HS5101 werkend op Canaldigitaal? en met welke opzet is dit? (software versie / soort cam)

 

Alvast bedankt voor jullie tips.

 

Groetjes,

Max

 

 

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Tesamen met een Aston 1.05 cam

 

En dat is de dader die geeft geen beeld op de HD kanalen. laugh

 

Aston 1.05=NEE

Ucas 3.0=NEE

Ucas 3.1+NEE

Xcam+NEE

MM met penta 1.20=NEE

Jokercam kamilz 118=NEE

 

MM met tetra1.0=JA

Aston 1.07 = JA

Powercam pro = JA

T rex = JA

 

En zo zullen er nog wel meer zijn. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Max8
Mmm.. ok.. moet er dan toch een orginele CanalDigitaal module komen.
Ik heb nog een Skycrypt module rondzwerven, hier ga ik nog mee testen.

Grtz,
Max


De Skycrypt is dezelfde als de Jokercam die ik getest heb en geeft ook geen beeld, maar er is veel software voor dus testen kan altijd.
De originele CDS module staat er ook niet bij die loopt in alle gevallen ook niet probleemloos in alle receivers.
Helaas zijn het alleen de duurdere modules die MPEG4 coderen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja....

 

Na vele testen toch maar 49,- euro gaan neertellen voor een orginele CanalDigital CI. mad

 

Andere testen met "alternative" cams hebben geen resultaat, de SD kanelen allen perfect, echter de HD kanalen blijven op zwart.

 

Het vervolg post ik nog.

 

grtz,

Max

 

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg met mijn Homecast HS5101 CIUSB met CD CAM wel de SD kanalen en enkele HD zenders bijvoorbeels BBC HD, maar niet

Ned 1 HD en de HD en themakanalen uit het CD HD pakket. Heb de laatste SW ( betaversie geladen). Uiteindelijk is het mij gelukt door in mijn USALS instelling de lengtegraden 0,5 te verlagen. Vermoedelijk is de uitrichting van mijn motor niet ideaal.

 

Luchtig

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het richten van de schotel (bij een kennis) was ook een verhaal appart....

Alle standaard zenders van Astra 1 & 3 geen probleem, echtter de hd kanalen werden niet ingelezen door de ontvanger

Genoeg signaal en een kwaliteit van 85% ook een lock, maar de hd-kanalen werden op de betreffende freq. totaal niet gezien

 

Ook een poging om de schotel beter uit te richten maakte geen verschil.

Wat uiteindelijk de oplossing was, om de ontvanger in ieder geval de kanalen te laten inlezen.

Was het ombouwen van de schotel, de schotel niet op Astra 1 als centrale sat uitrichten, maar de Schotel op Astra 3 richten en de Duo-LNB andersom (met de andere trechter) in de schotel monteren.

 

Klaarblijkelijk in het Mpg4 signaal van de HD kanalen veel gevoeliger voor signaal/ontvangst problemen.

 

Nu het probleem met de decodering nog oplossen.

 

Grtz,

Max

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Max8
Het richten van de schotel (bij een kennis) was ook een verhaal appart....

Wat uiteindelijk de oplossing was, om de ontvanger in ieder geval de kanalen te laten inlezen.
Was het ombouwen van de schotel, de schotel niet op Astra 1 als centrale sat uitrichten, maar de Schotel op Astra 3 richten en de Duo-LNB andersom (met de andere trechter) in de schotel monteren.

Klaarblijkelijk in het Mpg4 signaal van de HD kanalen veel gevoeliger voor signaal/ontvangst problemen.

Nu het probleem met de decodering nog oplossen.

Grtz,
Max



Heel verstandig, want de Astra 3 heeft een zwakker signaal dan Astra 1.

Wat je ook vaak ziet: een Visiosat met 3 normale LNB's, en dan één smalfeed (Alps) LNB voor Astra 3. Tja, dan heb je dus de LNB met de minste versterking op de zwakste satelliet...

Zet in je Visiosat dus de Alps LNB op de Astra 1 positie, want die heeft het sterkste signaal, en gebruik voor Astra 2,3 en Hotbird gewone LNB's.


Verder heb ik het idee dat bij veel ontvangers de transpondergegevens niet actueel zijn; met DVB-S2, QSPK, de pilotfunctie en FEC-waardes zoals 9/10 in plaats van 3/4 is er dan ook meer om fout te zetten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...