Ga naar inhoud


Wanneer start het Waals pakket ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

ik heb al bijna 2 jaar geen kabel meer,ik mis het niet,

ik heb me al wat bespaard jaarlijks met sat.

en ben niet verplicht hun ontvanger te gebruiken die nog niet goed werkt en veel vastloopt (telenet).

mijn box heeft nog nooit vastgelopen (DB500) de nieuwe wel,maar dat is omdat er nog wat kleine bugjes inzitten,pas nieuw.

 

enige nadeel als je telesat wilt is dat je een MPEG4 ontvanger moet hebben,ik heb dat al,

maar veel mensen hebben die nog niet en zijn dan verplicht een nieuwe te kopen.

denk dat er veel gaan twijfelen tussen telesat en belgacom.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk niet dat veel mensen zullen twijfelen tussen TeleSat en BelgacomTV gewoon al omwille van de beschikbaarheid. In Zuid-West-Vlaanderen zijn er zelfs nog gemeenten die geen BelgacomTV kunnen kijken omdat de centrale te ver is, bijvoorbeeld Ingelmunster. Ik kan me dan ook voorstellen dat er heel wat gemeenten zullen zijn in Luik en Luxemburg die niet kunnen worden aangesloten en dan is satelliet een no-brainer hé.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees toch op forums dat mensen uit wallonie beginnen te twijfelen,ook omdat het elke keer wordt uitgesteld en het aanbod nog niet geweten is en rtl moeilijk doet,

ze zouden sneller overgaan naar belgacom omdat het hen niet zoveel kost en ze weten welk aanbod ze hebben,

als telesat niet snel start zie ik het traag op gang komen voor telesat.

er is daar ook nog BETV en de waalse kabel die een heel erg goed aanbod heeft.

en BETV is voorlopig niet beschikbaar op satelliet,net als prime niet op sat zit,wat toch ook zou mogen voor een vlaamse filmaanbieder.

maar dat is een ander topic wink .

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat Telesat in MPEG4 te ontvangen is (zoals trouwensz hierboven vermeld) wat wil zeggen dat alle huidige ontvangers in de markt (behalve MPEG4 receivers) de kaart niet kunnen lezen.

M.a.w. wie nu een receiver met een TV VLAANDEREN kaartje heeft moet een nieuwe MPEG4 receiver kopen wil hij eveneens TeleSat ontvangen.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
M.a.w. wie nu een receiver met een TV VLAANDEREN kaartje heeft moet een nieuwe MPEG4 receiver kopen wil hij eveneens TeleSat ontvangen.
Wie nu nog geen receiver heeft die MPEG4 aankan, moet een nieuwe kopen. Mensen die nu al een ontvanger hebben die MPEG4 kan verwerken moeten geen nieuwe kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: lucdec
Wel dient gemeld te worden dat indertijd TV Vlaanderen ook is gelanceerd zonder dat de commerciële VTM meteen meedeed.


Dat klopt niet, een dag of enkele dagen voor de lancering zijn de comeercielen opgenomen in het pakket, ik dacht zelfs dat VT4 of zeker Vijf TV er niet dadelijk bij was ofzo.

Soit, het wordt wel eens tijd dat ze iets deftig communiceren...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefke
Origineel bericht van: lucdec
Wel dient gemeld te worden dat indertijd TV Vlaanderen ook is gelanceerd zonder dat de commerciële VTM meteen meedeed.


Dat klopt niet, een dag of enkele dagen voor de lancering zijn de comeercielen opgenomen in het pakket, ik dacht zelfs dat VT4 of zeker Vijf TV er niet dadelijk bij was ofzo.

Soit, het wordt wel eens tijd dat ze iets deftig communiceren...


TVV was al gestart sinds eind februari,en zijn dan met de comercielle rond juli pas officieel gestart,
ik heb die kaart al sinds eind februari toen ze nog niet officieel bestonden,
heb die tijd tot het officieel niks moeten betalen,
was tester wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vind,is dat ze eerst eens moeten werken aan de koppelverkoop en gesubsidiëerde ontvangers moeten toelaten.

In duitsland heb ik al gezien dat je bij het nemen van een abonnement je ontvanger bijkrijgt voor 1€.

Natuurlijk met alle beperkingen opgelegd door de provider,en dat je er niet baas over bent.

Maar als het waals pakket begint in MPEG4,en je neemt een contract bij hen,dat je de ontvanger erbij krijgt voor een symbolische prijs,zou misschien een meevaller zijn.

Natuurlijk zou je dan beperkt zijn door de specificatie's van de provider,en misschien andere fta HD zenders niet openkrijgen.

Dit zou dan zeer goed moeten worden medegedeeld,en dan kan de toekomstige abonnee alsnog kiezen voor de MPEG4 ontvanger aangeboden door het waals pakket of een eigen MPEG4 ontvanger kopen.

Er zijn er die satelliet kijken,en voldoening hebben met een TVV setje,en er zijn er die meer willen hobby'en,en een geavanceerdere ontvanger willen.Dit is mogelijk en fijn,wat niet kan gezegd worden door kabelaars en belgacom tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefke
Origineel bericht van: lucdec
Wel dient gemeld te worden dat indertijd TV Vlaanderen ook is gelanceerd zonder dat de commerciële VTM meteen meedeed.


Dat klopt niet, een dag of enkele dagen voor de lancering zijn de comeercielen opgenomen in het pakket, ik dacht zelfs dat VT4 of zeker Vijf TV er niet dadelijk bij was ofzo.

Soit, het wordt wel eens tijd dat ze iets deftig communiceren...

Dit klopt ook niet,bovenstaande QUOTE is wel juist,ik ben TVV klant van het eerste uur,en kon geen VTM ontvangen,maar dat kon mij geen barst schelen,want hun niveau van uitzendingen...
Daar ga ik niet op in,want dan ga ik te top offic.Echter een hele tijd later is VTM erbij gekomen.Als VT4 erbij zat,dat kan ik mij niet meer herrinneren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgend bericht vond ik op de website van telesatellite.fr, samenvatting onder de tekst in het Nederlands.

 

"EXCLUSIF : RTL-TVI et les autres télévisions et radios de RTL Belgique pourraient bien être diffusées par le futur bouquet satellitaire belge TéléSAT. Un indice vient en tout cas confirmer cette hypothèse. Depuis une dizaine de jours, Mint, la radio pop-rock du groupe belge, a éteint plusieurs de ses émetteurs suite à son exclusion du nouveau plan de fréquences FM adopté par le CSA. Et, depuis peu, la radio annonce sur son site qu'on peut toujours l'écouter via Internet, le câble, Belgacom TV (adsl), l'I-phone et... TéléSAT ! Dès jeudi, nous avons tenté d'en savoir plus auprès de la direction de RTL Belgique mais, en raison de la période de congés, il n'y avait personne pour répondre à nos questions. Il n'en reste pas moins que si une radio du groupe annonce elle-même qu'elle va être diffusée par TéléSAT, on peut raisonnablement supposer qu'il pourrait en être de même pour les autres membres de la famille que sont RTL-TVI, Club RTL et Plug TV (télévisions) ainsi que Bel RTL et Radio Contact (radios).

Voilà qui lèverait sans doute un des derniers obstacles à la naissance du bouquet francophone attendu depuis le printemps. Le groupe RTL Belgique est en effet le premier opérateur de chaînes privées en Belgique francophone et sa chaîne RTL-TVI est le leader des audiences télévisées. D'où son indispensable présence dans le bouquet TéléSAT afin de garantir à celui-ci une offre sufisamment attrayante. Les très longues négociations menées avec RTL étaient une des raisons des reports successifs du lancement de TéléSAT. La naissance du bouquet pourrait donc enfin se conrétiser. En tout cas, la capture d'écran du site de Mint effectuée le jeudi 7 août ne laisse aucun doute quant à la présence de la station dans la future offre de TéléSAT..."

 

Samengevat komt het erop neer dat een franstalige radio-zender, meer bepaald Mint, dewelke tot de RTL-groep behoort op zijn website melding maakt van het feit dat zij via het telesat-boeket zal te ontvangen zijn. (beeld van de website met deze vermelding is te vinden op www.telesatellite.fr)

 

Hieruit wordt afgeleid dat er een akkoord zou zijn met de RTL-groep. Ik weet niet of het waar zal zijn of niet, met telesatellite valt dat nogal eens af te wachten.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw volgens telesatellite zou het akkoord met RTL ondertekend zijn en zou binnen 10 dagen een mededeling van Telesat volgen.

 

De prijs voor het basispakket zou rond de 10 Euro per maand worden.

 

Eigenaardig is wel dat wordt gemeld dat een deel van het pakket via Hotbird zou worden uitgezonden. (de AB-sat zenders ?)

 

Hierbij de volledige tekst, weliswaar in het Frans voor de verder geïnteresseerden:

 

Wie iets niet begrijpt uit de Franse tekst mag het melden, zal dat deel dan vertalen.

 

"Exclusif : RTL-TVI sera sur TéléSAT ! Selon nos informations, les six télévisions et radios du groupe RTL Belgique seront diffusées par le futur bouquet belge francophone. Les télés RTL-TVI (leader de l'audimat), Club RTL et Plug TV, ainsi que les radios Bel RTL, Radio Contact et Mint, seront incluses dans l'offre de base de la plateforme satellitaire. Contacté par nos soins, TéléSAT n'a pas souhaité réagir à nos informations recueillies et confirmées à très bonne source. L'arrivée de RTL met fin à un long suspense. Les promoteurs de TéléSAT ont dévoilé leur projet il y a six mois et demi. Ils ambitionnent d'en faire l'équivalent francophone du bouquet flamand dont ils sont déjà les opérateurs, TV Vlaanderen, qui a conquis plus de 60 000 abonnés en deux ans.

Annoncé pour le printemps, le futur bouquet n'a pourtant pas encore émis le premier de ses signaux. En cause : des lourdeurs administratives mal anticipées et des négociations qui se sont révélées bien plus ardues qu'imaginées, notamment avec le groupe RTL, principal opérateur privé en Belgique francophone. Comme les autres privées, les télés de RTL sont absentes de la quasi-totalité du réseau hertzien et tirent une partie de leurs revenus des contributions versées par les diffuseurs que sont le câble et la télé par ADSL. Le groupe entendait évidemment qu'il en soit de même avec TéléSAT et, se sachant incontournable, il a durement négocié sa montée sur les futurs transpondeurs d'Astra 19,2° Est. Cette position orbitale pourrait d'ailleurs ne pas être unique : il nous revient que le bouquet pourrait bénéficier d'une double illumination et que, outre Astra, les signaux seraient également diffusés par un satellite de la flotte Eutelsat (Hot Bird, pour récupérer les anciens abonnés belges de TPS dont les paraboles sont orientées vers le 13° Est ?).

On devrait en savoir davantage prochainement puisque TéléSAT annonce une communication relative à son offre d'ici une dizaine de jours (à l'heure actuelle, seule la diffusion des télés et radios du service public RTBF a été confirmée par l'opérateur). D'après les éléments en notre possession, l'abonnement de base, qui pourra être complété par des options, devrait être facturé entre 9 et 10 euros par mois. Officiellement, le lancement du bouquet est prévu "à l'automne".

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een kaartjs van TVV waar de waalse provider (allee de naam) op staat als Provider 006D.

Wel niet aktief maar toch al aanwezig.

 

card reader /dev/sci1

handled 9(9) ecms and 0(0) emms

SECA card xxxxxxxxx entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006c TV VLAANDEREN : 2008-09-30

006d WALLONIE : 1990-00-00

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TPS stopt er toch binnenkort mee, dus zullen die waalse kijkers toch moeten omdraaien naar 19,2 willen ze in de toekomst nog de franse kanalen ontvangen. Die Hotbird positie wordt wel gesuggereerd door de auteur van het artikel, maar dat is zijn eigen mening en niet die van Télésat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...