Ga naar inhoud


Wanneer start het Waals pakket ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: mteam
citaat: Jammer is wel dat TVV en CDS dan geen RTBF La Une en RTBF La Deux door kunnen geven.

Ik denk er een wissel komt tussen de 2.
één en Canvas in Wallonie te zien en rtbf 1 en 2 in vlaanderen op tvv kaartje.
Niet de commercielen uiteraard.
Groetjes
Danny

Ik hoop dat ook maar het blijft toch zo dat de gebruiker naar een sat meer moet kunnen kijken.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Origineel bericht van: mteam
citaat: Jammer is wel dat TVV en CDS dan geen RTBF La Une en RTBF La Deux door kunnen geven.

Ik denk er een wissel komt tussen de 2.
één en Canvas in Wallonie te zien en rtbf 1 en 2 in vlaanderen op tvv kaartje.
Niet de commercielen uiteraard.
Groetjes
Danny

Ik hoop dat ook maar het blijft toch zo dat de gebruiker naar een sat meer moet kunnen kijken.


Hoeveel vlamingen buiten U denk je dat er zitten op te wachten om waalse publike zenders te ontvangen?
Die gene die het zouden willen ontvangen wonen tegen de taalgrens aan. Zet een antenne op je dak en je ontvangt ze gratis, zowel digitaal als analoog + je krijgt er la trois nog eens bij, op digitaal, die niet op sat komt. (trekt wel veel op RTBF sat)

Ik mis ze niet sinds Ik Telenet heb buiten gestamp en Ik ga ze ook niet missen als ze op Hotbird zitten. Blijft uiteindelijk een kwestie van smaak.

Wees eens eerlijk: Jij begint morgen een satelliet programma provider en kan kiezen tussen 1. Astra 1 die prop vol zit, maar nog wel een plaatsje vrij dat stukken van mensen kost, of 2. Astra 3 waar niets anders bij op zit, maar wel LNB's voor bestaan om Astra 1 en 3 te ontvangen, of 3. Hotbird die nog goedkoper is en ook een LNB voorhanden heeft om Hotbird en Astra 1 te onvangen. Wat is Uw keuze dan, wetend dat U met een vers publiek (grote meerderheid van hun toekomstige klanten) begint.

Aan U de keuze. Niet voor U denken maar voor Uw bedrijf!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een mailbericht van Telesat, waarbij werd gemeld dat een soft-launch met een beperkt aanbod is voorzien voor de maand december en de officiële start in de loop van de maand januari 2009, waarbij het boeket wordt uitgebreid met generalistische en specifieke zenders.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dat ik de nieuwsbrief gelezen heb blijft mijn gevoel dat het gewoon is, redden wat er nog te redden valt.

Wij (Telesat, ik dus niet) hebben in januari aangekondigd dat wij een Waals pakket beginnen en nu moeten wij het dan ook doen.

 

Wij krijgen geen medewerking van de andere franstalige providers dus huren wij slechts EEN transponder en liefst waar het zo goedkoop mogelijk is.

 

Als Fransatlige Belg zou ik het normaal vinden om een pakket te kunnen hebben waar ik op zijn minst RTB en BRT kan ontvangen (en eigenlijk gratis)

 

Ik zal dus terug een antenne op dak moeten zetten om de RTBF vanuit Wavre te kunnen plukken.

 

Ter info is la TROIS wel degelijk RTBFSAT.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Wij krijgen geen medewerking van de andere franstalige providers dus huren wij slechts EEN transponder en liefst waar het zo goedkoop mogelijk is.

Hmm, TV Vlaanderen heeft ook maar één provider.
Dit is gewoon een kostenissue.
Men moet die kosten immers delen over slechts weinig Waalse/Franstalige kijkers.
TVV kon de kost al over wat meer kijkers delen.
Bij CD wordt het nog rendabeler, dus meerdere transponders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet meer dan normaal, dat zenders worden doorgeprikt uit het pakket van een andere provider.

Zo bespaar je tenslotte plaats op de desbetreffende satelliet.

 

Er zijn natuurlijk wel nadelen verboden. Zo word op die zenders de key update niet verzonden.

Lastig voor in een kopstation.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Na dat ik de nieuwsbrief gelezen heb blijft mijn gevoel dat het gewoon is, redden wat er nog te redden valt.
Wij (Telesat, ik dus niet) hebben in januari aangekondigd dat wij een Waals pakket beginnen en nu moeten wij het dan ook doen.

Wij krijgen geen medewerking van de andere franstalige providers dus huren wij slechts EEN transponder en liefst waar het zo goedkoop mogelijk is.

Als Fransatlige Belg zou ik het normaal vinden om een pakket te kunnen hebben waar ik op zijn minst RTB en BRT kan ontvangen (en eigenlijk gratis)

Ik zal dus terug een antenne op dak moeten zetten om de RTBF vanuit Wavre te kunnen plukken.

Ter info is la TROIS wel degelijk RTBFSAT.


als je goed had gelezen gaan ze ook de astra gebruiken als positie om (als ze willen) de VRT ook door te geven,op hotbird zitten de FR2-5 ook maar niet in mediaguard3,het is nog 2.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb dat uitvoerig gelezen en elders besproken.

Enkel BIS zal overblijven op HB.

Voor FR2 tot 5 heb je geen abo nodig die zijn fta op AB3.

 

Wat mij vooral stoort is dat zij het nog moeilijker maken door een Hotbird te gebruiken die voor de rest geen nut heeft.

Al hetgeen zij nodig hebben staat reeds op Astra.

Dan hadden zij wel zoals TVV Astra en Atrs 3 voor de HD kunnen gebruiken.

 

Wat ze nu gaan doen is RTB en RTL uitzenden en wat fta erbij rapen, denk je dat je daarmee de kabel gaat bestrijden?

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Niet vergeten dat Tele Sat dan ook nog in MPEG4 uitgezonden wordt en dus NIET te ontvangen is met de meeste van de op dit moment gebruikte MPEG2 receivers...

Juist,daarvoor gaat men ook een aangepast pakket uitbrengen voor franstalig Belgie met daarin de inmiddels beruchte Philips HD ontvanger whistle

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...