Ga naar inhoud


[DM7000]geen 1°en5° na nieuwe gemini


Dagger38

Aanbevolen berichten

Mijn moter wil niet draaien naar verschillende satelliten na de nieuwe gemini 4.4 install.

Ik heb de laatste settingslijst geinstalleerd van PET123(draaibaar)

Wil ik bvb naar sirius (4.8) of naar 1 graden draaien gebeurd dit gewoon niet , de motor draaid niet en de osd geeft aan : geen service gevonden?

Bij de vorige installatie gemini 4.2 had ik dit ook maar dan alleen voor de sirius.

 

de motor is een sg2100... Ik moet hier toch niets softwarematig updaten?

 

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is al zo vaak naar voren gekomen.

Sirius zit in sommige lijsten op 4.8 Oost, en in andere weer op 5.0 Oost. Thor vaak op 1.0 West, én op 0.8 of 0.9 West.

 

Betreffende satelliet verwijderen in je satellietconfiguratie en dan opnieuw toevoegen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hmm, Ik heb gemini van het weekend erin gezet, voorheen gebruikte ik Pli image maar door een vreemde reden liep die niet meer zo lekker dus heb ik Gemini weer eens erin gedaan.

 

nu heb ik ook het probleem dat dat die niet naar 1 en 5 wilt draaien.

Ik kan de sat verwijderen uit de lijst, MAAR.. als ik dan gele knop doe voor new gebeurt er niks, ik heb al van alles gedaan maar geen new. iemand nog een TIP? ik gebruik de settings van Captain piccard en heb een dreambox 7000.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gemakkelijker en beter vind is je satelietconfiguratie op je dreambox op één vaste schotel zetten. Daarna een reboot doen. Pas dan de satelietconfiguratie weer op draaibaar zetten met de latitude en longitude. Daarna weer een reboot doen. Pas dan een draaibare zenderlijst erin zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Wat ik gemakkelijker en beter vind is je satelietconfiguratie op je dreambox op één vaste schotel zetten. Daarna een reboot doen. Pas dan de satelietconfiguratie weer op draaibaar zetten met de latitude en longitude. Daarna weer een reboot doen. Pas dan een draaibare zenderlijst erin zetten.

Met vriendelijke groet, paardengek


Bedankt cool Het werkt, deze kon ik nog niet, maar het werkt idd super goed.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey paardengek,waar vind ik zo,n latitude en longitude?ik woon in rotterdam-zuid,ben verhuisd"binnen rdam-zuid" maar mijn oude lat.en longetude pakt ie niet meer!ik heb dm7020s en draai nabilo erop!alvast bedankt jongens.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een navigatie systeem heb thuis, dan zie je die daarop staan als je op satelliet klikt.

Verder even in Google satelliet longitude berekenen dan vind je ook veel informatie

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...