Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Iemand ervaring met 2 gelijktijdige opnames ?


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Na een tijdje de 7710PVR naast de 5500PVR te hebben staan, heb ik extra kabels getrokken en de Bisat voorzien van G4 houder met daarin 4 Quad LNB's.

Dus nu kan ik naar hartelust experimenteren met de TF7710 naast de betrouwbare en werkende 5500PVR.

 

Maar nu kom ik achter wat vervelende eigenschappen.

 

Ik heb afgelopen vrijdag 2 opnames geprogrammeerd. 1 op Astra1 op Discovery (21.00 uur) en 1 op Astra2 op ITV (21.30 uur)

 

Nu is de opname op Discovery gelukt, maar die van ITV is er niet!?

 

Verder heb ik al meerdere keren meegemaakt dat bij een weergave van een eerdere opname (nog gecodeerd) van Discovery, bij de start van een geplande opname op ITV, de weergave stopt.

Als ik dan de weergave opnieuw wil starten, dan vraagt de TF of hij de opname moet stoppen.

 

Ook heb ik na diverse opnames gemerkt dat de informatie over opname niet klopt.

Na een opname wordt bij de opname als info gegeven de eindtijd ipv de begintijd en de titel van het volgende programma ipv de juiste.

 

Wat is hier aan de hand?

 

Heeft iemand dezelfde ervaringen met dergelijke manier van opnemen? Bij het gebruik van de 5500PVR gaat dit altijd even soepel, nooit geen probleem geweest.

 

 

Alle Tuner/LNB instellingen zijn gescheiden van elkaar en ook gecontroleerd daarop.

Twee opnames naast elkaar lukt wel op 1 satelliet, maar niet op 2 verschillende.

 

Verder heb ik ook de hardwareupdate laten doen.

 

Overigens als ik de T-rex Cam (CD kaart) erin heb en later de Xcam (TVV kaart) erin doe, dan blijft de 2e poort maar op initialiseren staan.

 

Ook heb ik een extra netwerk kabel getrokken naar de router om de TF te voorzien.

De TF blijft maar vragen om een hardwareupdate. Ook al heb ik die dan 2 keer uitgevoerd. Elke keer komt dezelfde maart software binnen.

Ook bij Nee beantwoorden van die vraag, komt de vraag iedere keer even kort in beeld tijdens het opstarten.

Overigens had ik die software er al opgezet middels de USB stick.

 

 

Ik geef toe dat ik geen factory reset heb gedaan na het binnenhalen van de firmware via he netwerk, maar dat had ik al wel gedaan nadat hem via de USB stick had geladen. Dus dat zou geen verschil moeten maken.

 

De insteek is dat bij dergelijke blijvende problemen ik de vrouw niet kan overhalen een Full HD scherm te kopen in combinatie met deze machine. En dat juist nu met de naderende HD uitzendingen van het EK (niet echt een fan, maar wel een argument), de Olympische Spelen en de HD uitzendingen begin volgend jaar...

 

 

Een ieder die hier over mee wil denken alvast dank.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opnemen van ITV HD gaat gewoon niet, waarschijnlijk omdat ITV HD een afwijkende signaalnnorm hanteert.

Zie andere items over ITV HD.

 

Twee CAMs in een ontvanger geeft regelmatig problemen. Vooral de TREX Super duldt moeizaam andere modules naast zich.

Misschien als de FW update van je ontvanger gelukt is, dat dat beter gaat. Want update hij wel echt? Aangezien hij telkens opnieuw wil updaten...

 

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die ITV HD was mij ook inmiddels duidelijk.

Maar ik bedoel de ITV 1,2,3, etc.

De gewone SD zenders net als BBC en zo.

 

En voor wat betreft het updaten.

Ik zie in beeld een teller aftellen van 99 naar 00 en dan END in het beeld verschijnen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...