mxds Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo, Ik woon in een dakappartement in Leuven, BE, en na navraag bij mijn huisbaas kan ik geen schotel plaatsen op het schuine dak d.m.v. de speciale dakpanconstructies die er bestaan. Wij hebben twee ramen die uitkijken op het oosten en als ik uit het raam kijk, zijn er geen hogere gebouwen die ons uitzicht belemmeren (Leuven ligt in een soor van een vallei en wij wonen op een van de hoogste punten). Mijn idee was om een een campingstatief (1meter) te kopen en die op een tafel te zetten en daaraan een schotel te bevestigen, een 33cm digidish technisat en die uit te richten op het zuid-oosten. Een buur die twee huizen naast ons woont, heeft een schotel aan een muur bevestigd en daardoor kan ik zien dat de schotel in ieder geval in de juiste richting kan uitrichten. Wanneer het dakraam openstaat zou deze constructie moeten werken. Met het raam dicht, weet ik niet precies omdat ik niet weet wat voor dubbelglas er in zit. Mijn vraag was of deze constructie een goed idee is (?) en of het mogelijk is om astra 28.2 te ontvangen met een 33cm dish? Mijn bedoeling is om de Engels-talige freeview zenders te kunnen ontvangen. Ik heb nog een Triax 64cm schotel hier staan en een satfinder. Alleen weet ik niet zeker of je een 64cm grote schotel kunt bevestigen aan een campingstatief. bij voorbaat dank
Gast Pacman Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Kort en simpel antwoord: Gewoon zelf uit proberen. Volgens mij gaat het wel lukken.
cookie monster Geplaatst: 3 juni 2008 Geplaatst: 3 juni 2008 33cm Is heeeel krap !!!! Vraag eens aan die buurman 2 huizen verder of die ook Astra 2 kijkt , en stel hem voor om dan een Twin of Quad-lnb op zijn schotel te (laten) plaatsen , en verbindt zo ene uitgang naar jou toe ?? Of eventueel een beugel om meerdere LNB's er op zetten ?? 64cm Achter een raam ivm Astra 2 / Eurobird 1 is geen probleem , mits vrij zicht op die positie !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
tripontin Geplaatst: 3 juni 2008 Geplaatst: 3 juni 2008 Hello, Zoals cookie monster al vermelde, zou ik toch ook voor de optie Triax 64cm gaan in combinatie met astra 28.2E. Ik heb vroeger een opstelling gehad met een Triax 64cm op astra 28.2E, deze stond wel buiten, maar als je vrij zich hebt, zal deze even goed werken als de mijne die toen buiten stond. Mvg. Tripontin
mxds Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Geplaatst: 3 juni 2008 ik ga inderdaad kiezen voor de 64cm dish. Volgende week heb ik dat statief,ik moet alleen nog een fta receiver kopen.
cookie monster Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Een 33cm achter het raam gaat sowieso niet !!!! 53cm gaat wel , maar 64cm is inderdaad de minimumformaat ivm met genoeg weerreserve achter het raam !! Alhoewel bij heel slecht weer heb je wel uitval !! Eergisteren met dat zwaar onweer , ook op de T55 uitval !! En die T55 staat wel buiten natuurlijk !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Richard7 Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Tsk tsk ... met dat zwaar onweer heeft zelfs een profi uplink station uitval
cookie monster Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Dan moeten die maar een 50 meterje zetten , probleem opgelost C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
minplus Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Zou alleen geen FTA-receiver kopen maar eentje met meer mogelijkheden, tenzij je 100% zeker bent dat je de komende jaren alleen naar de Astra2 wilt kijken. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
cookie monster Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Inderdaad , de prijs is niet overdreven , tenzij je ergens voor 20€ een 2dehands kan kopen , anders zou ik voor één van de volgende gaan: Maxplus 2100 , 1 kaartkezer , 1 CI Slot (Worden niet meer gemaakt) Maxdigital 220s , 1 kaartlezer , 1 CI Slot Clarke-Tech 1500 , 1 kaartlezer Clarke-Tech 2000 , 2x CI slot Clarke-Tech 2000 Plus , 1 kaartkezer , 2 CI Slot Clarke-Tech 2100 , 1 kaartkezer , 1 CI Slot Clarke-Tech 2100 Plus USB , 1 kaartkezer , 1 CI Slot C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
minplus Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Dan heb je voor weinig geld machines met zeer fraaie mogelijkheden, supermakkelijk in gebruik en bij de Maxxen (heb geen ervaring met de vrijwel identieke Clarke-Techs) een perfecte ondersteuning. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen