Gast qrt Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Beste, Ik zou mijn schotel willen upgraden nu wil ik de 3 astra's en de hotbird ontvangen in Belgie. Welke shoel neem ik het best ? en hoe groot ... ik heb gehoord dat 28° niet zo gemakkelijk is in Belgie ik zou denken aan een Wavefrontier T90 ( maar die is blijkbaar heel moeilijk af te stemmen ) of een Visiosat G4. Alsook moet ik 4 tuners aansturen, ben ik dan beter met 4 apparte Diseqc switchen of ben ik beter met 1 grote verdeeldoos 17/4 Vriendelijke groeten Kurt Iemand een tip ?
Gast wanderer Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 triax 88 triax multiblok 4 lnb (2 alps, die zijn lekker smal) diseqc switch 1/4 kijken maar heb zelf ook die config
Gast wanderer Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 heb een goedkoop no-name gekocht bij een duitse shop draait al enkele jaren probleemloos
Gast fatfreddy Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Als je deze satellieten allemaal wilt ontvangen zou ik op dit moment absoluut voor deze gaan.
Jester_NL Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 is dat niet enorme overkill? Ik ben zelf ook aan het kijken voor een oplossing voor deze satellieten, en ik twijfel nog tussen een Triax 88cm + 4 lnb houder, of een Visiosat Bi-satelliet G3D (G4) Die BIG Bisat is echt te groot en te duur in verhouding met de rest. (complete triax-set ca. 100 euro, met visiosat 160 incl. alle lnb's en switches) Maar in hoeverre levert die visiosat betere kwaliteit t.o.v. zo'n Triax? En de instelbaarheid van de Triax t.o.v. de visiosat...
Gast fatfreddy Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Je kunt het overkill noemen maar deze schotel heeft in ieder geval een veel grotere slecht weer reserve plus de mogelijkheid om er in de toekomst gemakkelijk nog een paar lnb's bij te prikken om nog meer satellieten te kunnen ontvangen.
Henksat Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Jester, Ik zou gaan voor een Triax 88 met 4 koppen, werkt gewoon perfect. En qua prijs/kwaliteit kan geen enkele schotel hieraan tippen. Visiosat Bisat is ook goed, maar geeft een minder sterke ontvangst. En met de zwakke HD transponder van CDS op 23.5 kan dat net funest zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Bovenstaande geldt natuurlijk ook voor topicstarter. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast fatfreddy Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Zo zie je maar weer : smaken verschillen. Die Big bisat is inderdaad duurder maar heeft veel meer mogelijkheden om er in de toekomst meer mee te doen is een stuk degelijker en heeft een langere levensduur .
Henksat Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Zo zie je maar weer : smaken verschillen. Heeft niet zozeer met smaak te maken, maar met de wensen van topicstarter. Jouw argumenten (ooit meer LNB`s) zijn goed, maar niet waar topicstarter vanuit gaat. Ik vindt de Visiosat Bigsat wel erg groot, en ook niet echt mooi. Op de beurs in Keulen stond op een demo met grote koeieletters "HD", daar knapte ik dus helemaal van af. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Pacman Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 HD staat voor Heel Dik Henk. Het mooie van een Triax is mij overgens compleet ontgaan. Visiosat maakt mooie wokken die niet stuk te krijgen zijn. Dus zeker een OPTIE voor de t.s.
Gast qrt Geplaatst: 2 juni 2008 Geplaatst: 2 juni 2008 lijkt me duidelijk dat de meeste voor een triax 88 gaan, en omdat ik niet meer dan 4 sats hoef te ontvangen lijkt mij dit ook de beste oplossing. dus ... triax 88 + 4 ALP's LNB's met de daarbij hoorende houder voor 4 LNB's + 4 Diseqc switches. De Diseqcs zijn nog een een groot misterie daar zijn zoveel verschillende. het eensigste wat ik weet is dat ik er 4 moet hebben om 4 tuners aan te sturen en ze moeten waterdicht zijn omdat deze buiten gaan hangen. bedankt voor de reacties
mifi Geplaatst: 2 juni 2008 Geplaatst: 2 juni 2008 Origineel bericht van: qrt De Diseqcs zijn nog een een groot misterie daar zijn zoveel verschillende. Ook Triax. Iets duurder maar compleet met waterdichte behuizing en een hoge kanaalscheiding. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Henksat Geplaatst: 2 juni 2008 Geplaatst: 2 juni 2008 Origineel bericht van: qrt het eensigste wat ik weet is dat ik er 4 moet hebben om 4 tuners aan te sturen en ze moeten waterdicht zijn omdat deze buiten gaan hangen. In dat geval zou ik het gelijk goed doen. Ga gebruik maken van een multiswitch met 4 sats in, en bijvoorbeeld 6 uitgangen. Kun je in de toekomst ooit nog uitbreiden, of een Twin Tuner van een extra coax voorzien. Zo`n Multiswitch kun je binnen monteren, of buiten in een waterdichte E-kast. Niet gelijk de goedkoopste oplossing, wel de beste en meest duurzame. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen