Ventura Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Een familie lid wilt ook graag een schotel installeren. Deze woont op 5 hoog in een flat met een vlak dak. Hij wilt ook graag een visiosat bi-bigsat installeren met een tegelvoet van 40*60 met 8 tegels er op. Mij vraag is, is het niet te "zwaar" voor het dak? Wat ik bang voor ben, is dat er misschien schade of lekkage kan veroorzaken door het gewicht van de stenen. Waardoor gezeur krijgt van de verhuurder. Onder de tegelvoet van 40*60 zet hij wel 4 tegels van 30*30. Ik hoor graag jullie adviezen en of meningen.
omanski Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo Ventura, Is hier al vele malen eerder besproken, maar gooi er liever en paar goedkope ring-rubber-matten onder of rubber-granulaat-tegels !!! Betekend geen extra gewicht en het schuift ook niet meer en er blijft geen water onder staan Veel succes ! Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 juni 2008 Moderator Geplaatst: 2 juni 2008 De vraag is hier, hoeveel extra gewicht het dak kan en mag dragen, zonder instortings gevaar. Googel maar eens op "belasting dak + norm" , daar staat een en ander te lezen wat van toepassing is. Wat in dit geval het dak kan dragen is afhankelijk van de constructie en in welke periode het gebouwd is. Is in dit geval het dak van beton, dan zullen 100 kg/m² extra geen probleem geven. Veel meer gewicht zal de schotel en voet niet op de weegschaal brengen. Wil je het gewicht verder beperken, kun je de voet breder maken en daardoor het gewicht over een groter dak oppervlak verdelen. Raadpleeg bij twijfel een dakdekker. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Smile Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Ik heb zelf een tegelvoet gemaakt voor 16 tegels. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
cookie monster Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Da'ziet er mooi uit C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast MP4 Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Het zijn er mooi maar 15 Ik snap het gemis van de 16e.. *Waarom eienlijk zoveel tegels? Ben je bang dat ie bij vier of 8 omwaait ofzo? Ik zou 'm zelf zo laag mogelijk op de pijp zetten. Stukje stabieler.
cookie monster Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 De getoonde schoteldoormeter vraagt wel om breed steunoppervlakte , probeer zo eentje eens op een bv 30cmx4 voetje te plaatsen .... C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast MP4 Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Zou ik nooi doen zo klein. Ik hoor het wel van Smile
Smile Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Inderdaad, maar 15 tegels ipv 16 door het ontluchtingspijpje. Het dak op die hoogte is ongeveer 10 meter vanaf de begane grond. De pijp heeft bewust deze lengte zodat er later nog een iets grotere schotel opgezet kan worden. Ik denk ook dat de vier tegels in het midden overbodig zijn. Echter wil ik de natuurlijke krachten niet onderschatten. Ik ben er niet bang voor dat mijn schotel beschadigd met een storm. Wat ik niet wil is dat de boel tijdens een storm op de auto van een buurman waait. Door het grote frame is de plaatselijke belasting op het dak lager, dan wanneer ik een standaard frame verzwaar met een extra laag tegels. Natuurlijk heb je ook een veel groter kantelpunt. Als extra beveiliging heb ik de schotel ook nog met een spanband aan de schoorsteen vastgemaakt. Deze wil ik op termijn vervangen door een staalkabel. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juni 2008 Moderator Geplaatst: 5 juni 2008 Citaat sjaak(k): Volstrekt overbodig die 16 tegels lijkt me In Haarlem zou ik dat niet willen gokken. Als het stormt, stormt het daar harder, zo vlak bij de kust. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast MP4 Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 Toch zou ik (als er verder geen obstakels zijn) de schotel laten zakken en het zwaartepunt zo wat lager leggen.
Gast MP4 Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 De toren wel, maar ze trommeltjes niet Die steken ze niet effe een stukje uit voor wat meer lucht.
Lambik61 Geplaatst: 7 juni 2008 Geplaatst: 7 juni 2008 Als de dakbedekking ooit aan renovatie toe is dan hebben jullie wel een uitdaging want dan moet alles van het dak af. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Gast Auggie Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 http://www.kiss-tuning.nl/img/schotel/IMG_0136.JPG Wat staat er op het dak van die flat middenachter op de foto? Ik ben wel verbaasd dat je dit mag. Eigen woning? Mijn verhuurder zal me van het dak gooien, vrees ik.
gerritvogels2 Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Heb ik hier ook. 6 cm Tempex eronder en het zit al 7 jaar prima. Gerrit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen