Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alhoewel ik de softwareupdate tot 31 juli binnen had kreeg ik geen ontvangst op Nl HD, na heractivatie wel. cool

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Gast gertje67
Geplaatst:

Ook ik heb hetzelfde probleem op mijne Humax hdci 2000 , wel geluid maar geen beeld op Ned 1 HD.

Hoe kan ik deze Humax updaten.

grtz

• Moderator
Geplaatst:

Gertje 67, kijk eens in het menu onder systeem status.

Wat staat er bij softwareversie? HDXSCI 1.00.15 is daar de laatste versie. 1.00.07 zou ook al werken.

Verder in het menu bij CI-Module, wat staat er bij versie van het module bij bediening versie? 2.18 T is de laatste versie, 2.17 zou ook goed moeten werken.

Verder, heb je het beeldscherm aangesloten via een HDMI-kabel?

Heb je wel beeld, wanneer je de tv aansluit via een scart kabel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast gertje67
Geplaatst:

Softwareversie is : HDXSCI 1.00.03

Applicatieversie : 2.0900T

Humax is aangesloten via scart.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gertje67
Softwareversie is : HDXSCI 1.00.03

Applicatieversie : 2.0900T

Humax is aangesloten via scart.

Het zou mooi zijn je ontvangstapparatuur in je profiel aan te vullen, zo kan men je sneller helpen, Tv Schotel lnb enz. winkwink

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

• Moderator
Geplaatst:

Gertje, je software is inderdaad te oud, om mogelijk de huidige zenders goed weer te kunnen geven.

Voor de Humax HDCI-2000 heb je de keuze uit nieuwere software versies. Vanaf versie 7 zijn er eigenlijk geen problemen te melden.

Om deze te installeren, heb je een computer nodig, met een rs 232 serieele poort en een 0-modem kabel.

Op diverse site's kan je het programma formula 1.01 downloaden en de nieuwe software.

Daarmee kan je dan vrij eenvoudig de software op je humax zetten.

Heel belangrijk!!! is, dat je voor de installatie je ci-module verwijdert. Anders zou het kunnen zijn, dat de installatie misgaat.

Hier kan je alle software vinden, die nodig is om je Humax te updaten. Gebruik Formula EU en de HDXZCI 1.00.07 applicatie software voor europa.

Voor wat betreft je Aston CI-module, hier is ook nieuwere software voor:

v2.02: Fix voor descrambling

v2.09: Fix voor maandupdate Canal Digitaal

v2.14: Fix voor compatibiliteit TV Vlaanderen

v2.17: Fix voor MPEG4 signalen

v2.18: Fix voor multipid decoding, enkele kleine bugfixes

Je hebt dus minimaal ver. 2.17 nodig.

Deze software kan je niet met een Humax ontvanger upgraden.

Hiervoor zal je naar je dealer moeten of iemand zoeken met een Topfield TF5000PVR/TF6000PVR serie ontvanger.

Lees hiervoor de threads eens door die je kunt vinden onder het Common Interfaces forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast gertje67
Geplaatst:

Mag ik iedereen bedanken voor het helpen van mijn probleem, ik heb een update laten uitvoeren en ik heb nu NL1HD. Beeld en geluid.

Thanks

• Moderator
Geplaatst:

Gertje67, bedankt voor je terugmelding.

Ik ben altijd nieuwsgierig, of en hoe het probleem is opgelost.

Veel kijkplezier toegewenst.

Geplaatst:

heractivatie niet echt nodig, even tuner in stand by zetten, kaart verwijderen (ci-module mag blijven zitten) toestel weer starten,...

Beeld en geluid op NED1 HD

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Vanaf versie 7 zijn er eigenlijk geen problemen te melden.

Toch wel wink

Ikzelf had nog de oude versie 1.00.04 omdat die altijd het beste werkte en alle versies daarboven problemen gaf.
Gebruik de Humax dan ook al niet meer omdat een Dreambox de beste uitvinding is sinds gesneden wittebrrood laugh

Maar in dit geval wilde ik nog eens voetjebal in HD kijken en had dus ook het probleem dat het niet werkte.
Bij CanalDigitaal vertelde zo'n soepjurk mij dat ik een zwak signaal zou hebben..hahahaha...weet zelf wel beter.
Maar op dit forum vond ik dus de oplossing. ;D

Maar met versie 08 erop had ik alleen maar geluid op zowel de module van Aston (met dat lampje) en ook op de originele van CanalDigitaal.

Toen de 1.00.15 erop gezet....heel geklooi ( mad ) want die software gooit meteen de Astra 3 zenders eraf...dwz. ze staan er nog wel maar onder een andere Satelliet en de zenders werken dan niet meer.
Dus opnieuw Astra 3 installen en handmatig later de zenders van CanalDigitaal zoeken....want die kan hij uit zichzelf niet vinden.
Maar via de Aston module had ik nog steeds alleen geluid....maar op de module van CanalDigitaal werkte het opeens wel...pffff

Alle andere zenders zullen nu wel k*t zijn op de Humax, maar ik heb dan ook niet voor niks een dreambox.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen