Ga naar inhoud

lnb beschermkap en ontvangst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste vrienden

deze morgen heb ik een beschermkap geplaatst

de Vlaamse zender van tvv ,weg! geen signaal frown

ik regel mijn schotel ,kap zo hoog als kan, alles ok ,en 1/2u later volle zon buiten maar een beetje wind en weer ontvangt probleem ,heb die kap weer in de doos gezet en deze avond onweer frown weer niet pffff

ik heb vragen :

signaal op Vlaamse zender een,2be enz. ong. 51% is het normaal ?

met een nieuw lnb bij mij t'huis en aan de zee t'is gelijk met een ander lnb en schotel alle twee 80 cm diameter

op anderen zender gelijk nld 1,2,3 bijna 70%

receiver :adimo jazz en comwell

ik heb eerst geprobeerd met een monoblok A astra/hotbird als tvv werk hotbird ontvangst is slecht

waar is het probleem ?

heb u goede raad voor mij

bestaan beter lnb ?

alvast bedankt

René

• Moderator
Geplaatst:

Beste raicy, welkom hier.

Ik denk dat dit probleem beter op zijn plaats is in de rubriek schotelpark. Misschien dat een moderator dit onderwerp verplaatst.

Eigenlijk is een regenkap bij de meeste installaties overbodig.

Wanneer er een fikse regenbui boven je hoofd hangt is de demping van de regenwolk veel groter dan de druppels op je lnb.

Ik denk dat je schotel niet optimaal is uitgericht, of dat de lnb niet goed in het brandpunt van de schotel bevestigd is.

Ook een beetje wind zou geen ontvangst problemen mogen geven.

Heb je wel vrij zicht op de satelliet? staan er geen bomen of andere obstakels in het zicht?

Heb je al geprobeerd, door een beetje te draaien aan de lnb in de houder, of de ontvangst beter wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

raicy,

Na het plaatsen van de beschermkap, dus manipuleren van de schotel, had je geen signaal, en even later, met een beetje wind waren er weer problemen...

's avonds opnieuw ontvangstproblemen tijdens het onweer...

Staat je schotel of de LNB-arm wel vast ?

Ik ken de Adimo Jazz niet, maar als je op NL 1, 2 en 3 bijna 70 % signaal kan ontvangen (hetgeen volgens mij nog beter kan), dan denk ik dat 51% voor 2BE iets te weinig is.

Waarschijnlijk staat de combinatie schotel/LNB-arm niet goed afgesteld.

Dus eerst afstellen tot je ontvangst optimaal is en dan alles goed vastzetten.

Succes !

Geplaatst:
Origineel bericht van: Coliseo
raicy,
Na het plaatsen van de beschermkap, dus manipuleren van de schotel, had je geen signaal, en even later, met een beetje wind waren er weer problemen...
's avonds opnieuw ontvangstproblemen tijdens het onweer...
Staat je schotel of de LNB-arm wel vast ?

Ik ken de Adimo Jazz niet, maar als je op NL 1, 2 en 3 bijna 70 % signaal kan ontvangen (hetgeen volgens mij nog beter kan), dan denk ik dat 51% voor 2BE iets te weinig is.
Waarschijnlijk staat de combinatie schotel/LNB-arm niet goed afgesteld.
Dus eerst afstellen tot je ontvangst optimaal is en dan alles goed vastzetten.
Succes !

bedankt voor je raad
jij kunt gelijk hebben met die LNB-arm die wigelwalgel veel
mijn schotel is vast aan de muur maar slechte kwaliteit ,het is een oud recuperatie schotel
ik zal probeer met een ander schotel
goedenavond verder

ceesv,
Citaat:
Heb je wel vrij zicht op de satelliet? staan er geen bomen of andere obstakels in het zicht?

nee niet in het zicht
Citaat:
Heb je al geprobeerd, door een beetje te draaien aan de lnb in de houder, of de ontvangst beter wordt?

ja ik krijg niet meer als 54% op Vlaamse zender en ik moet werken recht recht met het beeld op vtm bvb
met het menu satelliet ontvangt op max krijg ik geen beeld
bedankt voor je aantwoord
Geplaatst:

hello

t'is mij gelukt voor meer als 60% op Vlaamse zender smile

ik heb mijn schotel geregel met de comwell tvv astra en hotbird werken prima smile

ik heb het gewoon lnb vervangen met en lnb monoblok A

ik doe het zelfde met den adimo jazz hotbird installeer en ik had geen signaal astra niet meer frown probeerde zelf via het menu geen avance ,arg..,gebeld naar tvv ze heft mij niet kunnen helpen

die meneer zegt dat dat kon zijn dat het adimo jaaz niet voorzien was voor hotbird en astra te ontvangen en inderdaad t'is zo en reset en alles was in order voor astra

bedankt voor jullie hulp

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen