Gast Geplaatst: 19 februari 2002 Geplaatst: 19 februari 2002 Ik heb mijn DST5816 03G met een OSlink laten patchen naar V4 omdat dit de hoogste versie was voor dit type. Kan ik hier ook een noepg EEpromfile voor krijgen, en moet die dan ook perse met de OSlink worden gepatched ?
Gast Geplaatst: 19 februari 2002 Geplaatst: 19 februari 2002 Volgengs mij kan je versie v7 patchen van je decoder ik heb het gelezen bij zeguers volgens mij staat jou decoder firmware gelijk aan dsx6072 maar weet het niet zeker moet je nog even na vragen <p>Groetjes <p>Armando
Gast Geplaatst: 19 februari 2002 Geplaatst: 19 februari 2002 Zover als ik begrijp is de 5816 03G een speciaal geval Typisch geval van pech hebben, omdat hiervoor de volgende software geldt : DST581603-DIS185 dus geen DSX6071 of DSX 6072 versie. Op de site van Zuegers is voor deze DIS185 bij firmware alleen de nederlandse DSI185NL+V4 te vinden als hoogste versie. Als ik met versie 7 DSX6071 patch, werkt het volgens mij niet meer. Mijn vraag was dan ook of er behalve de firmware (welke alleen is te patchen met een Oslink tot V4) ook een No-EPG Eepromfile gepatched kon worden, en of dit ook perse met die Oslink moest. Ik heb echter de site niet goed bekeken want er is een apart hoofstukje Eeproms, waarin weer apart een stukje staat voor de 03G decoder. Je kunt met Declink dan als het goed is de Eepromfile ook voor dit type met de seriele kable (dus zonder Oslink) erin zetten. En omdat er bij de Eepromfiles ook voor dit type DSI185NL een noepg EEpromfile zit bij de zipfile met alle Eeproms is dit dus ook beantwoord. Echt een geweldige site voor de Philipsbezitters die net als ik nog groen achter de oren zijn en toch vooruit willen met hun decoder. Nu nog hopen dat het werkt. Eerst nog 2 avonden voetbal kijken en dan weer aan de slag. En voortaan iets beter (langzamer) lezen dus.
Gast Geplaatst: 20 februari 2002 Geplaatst: 20 februari 2002 @armando Als je het niet zeker weet, reageer dan aub niet. nou is toevallig de 5816/03g zonder oslink niet te patchen, maar als mensen met een ander type de verkeerde firmware erin zetten, geeft dit weer nare gevolgen.<p>@john K, je hebt PM
Gast Geplaatst: 20 februari 2002 Geplaatst: 20 februari 2002 Helemaal mee eens, want verkeerde firmware is einde decoder (mits nog te reanimeren met een OSlink die dun gezaaid zijn )<p>P.S. Ik kan vanavond thuis mijn PM pas uitlezen. Ik moet af en toe ook nog wat werken tussendoor natuurlijk.
jer49 Geplaatst: 20 februari 2002 Geplaatst: 20 februari 2002 ik heb de noepg EEpromfile in de fameuze, met een oslink gepatchte, DST5816/03G gezet. En dat gaat probeemloos (onder options de juiste settings kiezen!)Geen hinderlijke insert-meldingen meer. Edoch, bij het inlezen van nieuwe settings krijg ik de speed niet hoger dan 9600. Bij hogere instellingen weigert hij connection 'melding; turn off and on decoder and start program again".Iemand een idee, of toch maar deze snelheid voor het inlezen gebruiken? "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
Gast Geplaatst: 20 februari 2002 Geplaatst: 20 februari 2002 Dat komt waarschijnlijk omdat de com-poort waarmee je de settings erin wil zetten niet hoger staat dan 9600. Verhoog deze eerst in Windows en probeer het dan nogmaals. 10 tegen 1 dat het dan wel lukt!
jer49 Geplaatst: 21 februari 2002 Geplaatst: 21 februari 2002 Dit leek me een briljante oplossing.De DST5816/03G pakte onmiddellijk z'n kans van 1 op 10 . Nee dus.Toen maar de flash uitgelezen op baudrate van 9800. Na 3,5 uur gaf hij een flash.bin. Bleek niets mee te beginnen. Runtime error'9'.Subscript out of range. Nog een sugestie?Ik heb trouwens het idee dat als het al zou lukken de TPT en TCS te modificeren...er een AMD processor in blijkt te zitten die dus niet met DecLink overweg kan. Is dit visueel te controleren? "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
gert 2000 Geplaatst: 21 februari 2002 Geplaatst: 21 februari 2002 ik had het zelfde probleem met mijn computer toen op een laptop geprobeerd en hij pakte hem meteen de declink succes. gr gert
jer49 Geplaatst: 25 februari 2002 Geplaatst: 25 februari 2002 Helaas. ook met de laptop zelfde resultaat.iemand nog met een aanvullende suggestie? Ook voor war betreft mijn vraag over de AMD processor "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
Gast Geplaatst: 25 februari 2002 Geplaatst: 25 februari 2002 Normaal moet je op 9600 geen probleem hebben als je met declink probeert uit te lezen. Hoger gaat in geen geval werken. Hou er wel rekenig mee dat als je de kanaal lijsten wil uitlezen, je zelf het geheigen bereik moet opgeven (is NIET het zelfde als je 6071/72) Je moet 0.5mb uilezen vanaf C000 0000. Dan kan je TPT en TCS uitlezen weer met declink. Helaas heb je er weinig aan want terugschrijven gaat zelfs met oslink momenteel nog niet.
Aanbevolen berichten