Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak al enige tijd gebruik van m'n 130cm schotel die onder een boom staat waarvan de takken boven de schotel hangen maar er niet voor !!

Maar, hoe moet ik het zien dat het satellietsignaal invalt op de schotel? Kunnen takken die niet voor de schotel hangen maar er schuin boven hangen problemen geven bij de ontvangst? een beetje een vreemde vraag mss maar ik vind het vreemd dat ik bepaalde satellieten nu op dit moment minder goed ontvang dan een 2 à 3 maanden geleden. Hoe kun je zoiets uitzoeken zonder eerst alle takken te moeten afzagen?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Het vocht in de bladeren hindert de ontvangst !!

Ik zou de schotel dus een stuk naar voor zetten !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• Moderator
Geplaatst:

Globaal zal de hoogste satelliet ongeveer 35 graden boven de horizon staan.

Als je vanuit je schotel vrij zicht naar het zuiden hebt met een elevatie hoek van 35 graden, kan je de takken laten hangen.

Verder naar het oosten en westen zal de elevatie langzaam afnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Globaal zal de hoogste satelliet ongeveer 35 graden boven de horizon staan.
Als je vanuit je schotel vrij zicht naar het zuiden hebt met een elevatie hoek van 35 graden, kan je de takken laten hangen.
Verder naar het oosten en westen zal de elevatie langzaam afnemen.

Dank je.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Zie hier 2 afbeeldingen van mijn opstelling die ik in april geplaatst heb met toen nog goede ontvangst op sirius, etc

Nu zijn er dus veel blaadjes aan gegroeid.

Ik moet straks eens kijken of ik idd 35° vrij zicht heb boven de schotel maar wellicht dat dit een beter idee geeft van mijn vraag.

http://i65.photobucket.com/albums/h236/rytec/DSC_8599.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h236/rytec/DSC_8604.jpg

deze foto's waren nog met oude paal maar de lokatie is hetzelfde met de nieuwe, zie hieronder de links:

http://i65.photobucket.com/albums/h236/rytec/DSC_8607.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h236/rytec/DSC_8615.jpg

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

• Moderator
Geplaatst:

Aan de hand van de foto's is het zo niet te zien, of er takken in de weg zitten. Ook is niet te zien, waar het zuiden op de foto zit.

Je zou misschien op een wat grotere afstand van opzij een foto kunnen maken, zodat de elevatie hoek en eventuele obstakels daarin zichtbaar worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@Rytec.

Je geeft eigenlijk het antwoordt zelf. Je schrijft sinds 2 à 3 maanden heb ik minder goed ontvang. Vanaf die tijd komen er bladeren a.d.bomen en beginnen de takken en twijgen te groeien. Je gaat kijken welke satellieten niet goed meer te ontvangen zijn. In deze lijn haal je de uiteinde van de takken weg. Je hoeft niet echt de takken weg te halen alleen maar snoeien. Volgens mij is het een kronkelwilg,deze kun je vrij makkelijk snoeien gewoon een beetje in vorm snoeien,dit kun je het hele jaar doen.

Geplaatst:

Gisteravond weer eens de boom ingeklommen smile

Zoals jullie opgemerkt hadden heb ik het vrije zicht eens bekeken en dat was niet zo simpel te bepalen zo achter de schotel of zelfs ernaast.

Met enkel snoeien zou er niet veel verandering geweest zijn. Ik heb dan maar wat grotere takken weggehaald die hoog schuin boven de schotel hingen.

En ja hoor het signaal op 16°E, 7°E, 5°E, 1°W was stukken beter (+/- 2 à 3dB verbetering), het signaal op de Astra's en HB bleven gelijk zo rond 13dB wat ook wel weer vreemd is.

Ik dank jullie toch nog voor de tips.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Gisteren weer een raadsel voorgevallen.

Na het verwijderen van die takken was het signaal dus beter en ik weet 200% dat er niets op de schotel gevallen is tijdens dat verwijderen.

Gisteravond had ik nog maar 9dB op Astra, alle markeerlijntjes die ik gezet had stonden nog exact zoals het was.

Ik heb de schotel +/-1cm naar rechts moeten draaien om weer goed signaal te krijgen, raar maar waar...

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
Gisteren weer een raadsel voorgevallen.
Na het verwijderen van die takken was het signaal dus beter en ik weet 200% dat er niets op de schotel gevallen is tijdens dat verwijderen.
Gisteravond had ik nog maar 9dB op Astra, alle markeerlijntjes die ik gezet had stonden nog exact zoals het was.
Ik heb de schotel +/-1cm naar rechts moeten draaien om weer goed signaal te krijgen, raar maar waar...

Mijn vraag is :
Zou de motor uit zichzelf of mss door de ontvanger een verkeerde sturing gehad kunnen hebben waardoor ie uit z'n positie gaat?

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ken dit verschijnsel, weet niet of het bij jou dezelfde oorzaak heeft, maar heb het zelf gehad met een tuner waarvan de processor niet goed functioneerde en het uiteindelijk definitief begaf. Moest maandelijks, soms wekelijks de hele zooi een eindje naar het westen draaien. Dacht eerst dat het aan de motor lag, maar z'n vervanger had exact hetzelfde. Pas met een nieuwe tuner, m'n huidige smile was het probleem verdwenen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen