Ga naar inhoud


[DM600] Flashen DM600PVR - juiste procedure?


Seca3

Aanbevolen berichten

Allereerst mijn excuses: ik had dit bericht eerst in een verkeerde thread geplaatst en krijg het daar meer weg...

 

Ik heb gisteren een DB600PVR aangeschaft.

Na hem eerst even aangezet te hebben heb ik eerst gekeken of hij globaal werkt, en ik kan ongecodeerde kanalen probleemloos ontvangen (na de basisinstellingen te hebben gedaan).

Hierna heb ik er een Gemini image ingeflashd (de voorlaatste versie 4,30).

Vreemd vind ik het dat als het flashen voltooid is ik de DB alleen maar kan herstarten door de voedingsplug eruit te trekken en er weer in te stoppen, ik weet niet (en kan ook nergens lezen) dat dit de standaard methode is.

de DB lijkt echter wel te werken, ik krijg bij aanzetten netjes het Gemini logo en ik kan de zaak opnieuw configureren (taal kiezen, satelliet kiezen, etc).

Wat ik echter NIET voor elkaar krijg is dat mijn CanaalDigitaal smartkaart gaat werken, want ik kan nog steeds geen Nederlands (Seca gecodeerd) boeket ontvangen!!!

Ook zie ik in de 'common interface' dat er in slot 1 en slot 2 (fictief slot zeker?) geen kaart aanwezig is terwijl hij er toch echt inzit.

Betreft dit een configuratieinstelling die ik nog moet doen, of heb ik een defecte DB??? frown

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ome Merde,

 

Ik begrijp dat laatste...dat is de volgende stap blush .

Maar ik heb BEELD!!! Dit heeft me enige uren gekost om dit voor elkaar te krijgen. Boekkie, bedankt!!!

Verder: klopt het dat na een flas de DB geheel spanningsloos moet zijn om hem te rebooten?

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet mogelijk, zowel de afst. bediening als het knopje op de Dreambox reageren totaal niet.

Ik heb ook lang genoeg gewacht na het flashen, een kwartier zonder enig (re)actie is denk ik lang genoeg.

Ik kan hem na het flashen alleen opnieuw opstarten door het voedingsplugje even eruit te halen en weer terug te duwen.

Alles lijkt te werken (behalve Gbox, maar daar heb ik een ander bericht voor gemaakt), misschien is er een methode om het systeem te checken op 'integriteit'... Voorlopig ga ik er maar van uit dat dit de enige oplossing is.

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem na het flashen alleen opnieuw opstarten door het voedingsplugje even eruit te halen en weer terug te duwen.

 

Sorry Ome Merde,de dreambox moet na flashen echt ff van de spanning af. smile

 

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Boekkie, ben weer geheel gerustgesteld.

Nu de port forwarding in mijn router/modem (Zyxel P-2602HW-D1A) proberen in te stellen want dat is een ramp.....

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu de port forwarding in mijn router/modem (Zyxel P-2602HW-D1A) proberen in te stellen want dat is een ramp.....

en dan opeens, klinkt het niet meer als binnenshuis doorgeven van je kaart'gegevens'.

Voor binnenshuis sharen, hoef je geen poort open te gooien.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet aan cardsharing doet kan je best nog wel leuke dingen met je db600 als je de juiste ports forward. Voorbeeld: niet thuis en vergeten iets op te nemen? Effe het net op (evt met gsm) en instellen maar...

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu nog wat experimenteel onderzoek, kijken wat er allemaal kan..... blush

Ik wil uiteindelijk binnenshuis (voor eigen gebruik dus) gebruik maken van cardsharing met een 2e Dreambox, een nog aan te schaffen DB800.

 

Het vreemde is dat Gbox nu helemaal niet wil draaien, ik zou bv. wel mijn interne (legale) smartcard moeten kunnen detecteren en gebruiken maar helaas...

Ook zie ik met telnet 'ps -ef' dat gbox niet draait, ik weet niet wat er fout gaat. Tijdens het opstarten van de DB600 zie ik op de TV wel dat de Gbox service gestart wordt, maar dat is dus niet de realiteit.

Kan Gbox wel draaien ZONDER dat ik 'naar buiten' ga (dus zonder LAN)??

Ik gebruik Gemini versie 4.30 en Gbox versie 2.1b op mijn DB600.

 

Verder: als ik CCcam installeer en in het blue panel kies dan werkt mijn kaartje wel, dus de kaartlezer is ok.

 

Wie kan mij adviseren???

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt CCcam het beste gebruiken. Dan krijg je ook je maandelijkse update pulsen keurig binnen op je kaartje. Met gbox gaat het vaak mis, op uitzonderingen na.

 

En, poorten open op een router heeft geen zin in jouw geval. En kan soms ongewenst bezoek opleveren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paardengek,

 

Ik ga morgen nog even verder testen, Gbox schijnt toch wel bij heel veel gebruikers op de DM600 goed te werken.

Misschien heb ik e.e.a. niet goed geïnstalleerd, of staan er file permissies fout. Het is heel vreemd dat Gbox helemaal niet draait.

Mocht het helemaal niet lukken dan zal ik over moeten gaan op CCcam. Ik heb versie 2.0.8 geïnstalleerd via het blue panel (van de Gemini server) en dat werkt netjes met de smartcard.

Nu nog uitzoeken hoe ik kan sharen met mijn toekomstige DB800...

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...