gerrit B Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb een apparaat in een opwelling gekocht (dacht dat het een kleuren laserprinter was) Maar toen ik hem thuis eens beter bekeek was het heel wat anders. Tenminste ik zie alleen maar een soort folie wat gebruikt wordt en geen toner cartridges oid. Als ik ga googelen dan vindt ik iets over color proofing device, maar wat kun je er mee? Ik zag wel dat het een bijzonder duur apparaat is (zag prijzen van 11.000 tot 19.000 dollar) Op de achterkant zit wel een sticker van een bedrijf Field Service Benelux met telefoonnr. maar dat komt nergens uit en de naam Field Service Benelux kan ik nog niet ergens traceren. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 4 juni 2008 Moderator Geplaatst: 4 juni 2008 Gerrit, een proofing device is een printer, welke de kleurspecificaties van industrieele druksystemen evenaart. Hiermee is het mogelijk voor ontwerpers om een (kleur-echte) proefdruk te maken, zonder drukpers. De proefdruk (proof) wordt dan gebruikt als vrijgave voor de klant en ter beschikking gesteld van de drukkerij als voorbeeld. Deze printer heeft een capaciteit van 11 bladzijden per uur. De folie die je ziet is waarschijnlijk een soort (thermo) transfer folie o.i.d. Field service benelux moet je denk ik letterlijk vertalen, het is het telefoonnummer van de technische dienst van de leverancier voor service aan huis. Misschien kan Imation Europe in Schiphol Rijk je verder helpen. Imation heeft deze activiteit in 2001 overigens verkocht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast nelix Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Dit lijkt op een dye subliem printer. Het binnenwerk doet vermoeden dat de orginele herkomst van Mitsibushi is, maar zeker weet ik het ook niet. Ze worden voornamelijk voor foto's gebruikt. Ik heb zelf een tijd een kodak 8600 gehad (lijkt erop), maar de film was duurder dan de printer, dus na twee toners de deur uit gedaan. Men kreeg er echter wel de beste resultaten mee, de prijs per A4 was rond de 50 eurocent. Dye subliem brengt de kleurenfolie per laag op de foto en is komt dicht bij een chemisch proces. De kosten zijn echter hoog en, voor thuis gebruik, is het goedkoper de film naar hema,blokker,trekpleister,kruitvat winkel, etc. te brengen. (hoop dat ik niets vergeet en daarmee objectief niet verstoot tegen de regels :-)
gerrit B Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Er zit inderdaad een soort foto papier in Kodak polychrome alleen heb ik er dan A3 formaat in zitten. Hier staat wel speciaal op dat het voor de rainbow 2730 is. Aan de binnenkant zie je aan de achterkant een soort geelachtige folie wat op een rol zit en aan de voorkant een rol heel dunne zwarte folie. Ik kreeg er tevens een doos nog nieuw in plastic (van 100 vel) van dat papier bij. Hij zal zeker niet voor thuis gebruik zijn daar is hij me voor wat je er mee kunt veel te groot en te zwaar voor (heb nog rugpijn van het uit de auto tillen ) Dus eerst even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen en als er dan iemand biedt wat ik er voor betaald heb mag hij meteen weer weg. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
grunnsat Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 Dye Sublimation printers geven inderdaad heel mooie afdrukken. Er zijn voor de particulier ook kleine modellen (10 x 15cm) te koop van diverse fabrikanten. Ik verwacht dat dit een netwerk printer is die met Postscript moet worden aangestuurd.
uniden Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 vroeger maakte wij er op de drukkerij kleurproeven mee voor de klant en voor ons als richtlijn. tegenwoordig wordt het automatisch op de pers gemeten door een syseem,vroeger konden we het nog met de hand meten door middel van de densiteit (nogwel maar zeer afwijkend.) en de persen draaien ook wat sneller als vroeger 0-50.000 tijdschriften tot 100.000 tijdschriften per uur(vroeger max 40.000 per uur dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen