Ga naar inhoud

Binnendiameter buis voor doorvoer HDMI kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag wil ik in de nog te storten vloer van mijn huis een buis of goot leggen waar een HDMI kabel door kan. Welke dikte buis is nodig voor een HDMI aansluiting? Voor zover ik heb kunnen lezen ga ik ervanuit dat de connector/plug niet los te koppelen is.

Geplaatst:

Standaard HDMI 21mm incl kunstof

tegenwoordig bestaat er ook mini HDMI 14 mm, maar dan moeten er weer verlooppluggen op en daar weet ik nog niet van of die er al zijn met een brede male.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Tnx! Is dit de breedte van de plug of de benodigde binnendiameter van de buis? Wat als buis haakse bocht moet maken?

Geplaatst:

Door een haakse bocht krijg je'm niet doorheen, je bent dan beter af door bij elke bocht een trekopening te laten maken van 10x10cm met deksel.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Nooit in de bouw gezeten? daar zijn speciale dozen voor die je instort met deksel en al. Precies eender als de normale electra leiding dozen alleen wat groter.

Geplaatst:

Volgens mij is dat wat ik zoek. Enig idee hoe deze speciale dozen heten (waar kan ik op googelen)? Dan kan ik dat doorgeven aan de aannemer.

Geplaatst:

Geen flauw idee, vaak gezien bij de voorbereiding van bewakings systemen waar de coax met connectoren door de goot moeten, volgens mij kan je ook die grotere grijze lasdozen ervoor gebruiken die zijn ook iets van 10x10 voor 3/4 pijpen. Deze spuiten ze vol met pur (en plastic zakjes in de in-uitvoeren+doos) en na het storten snij/trek je dit eruit met een scherp mes.

Geplaatst:

Een hoop heftige termen blush

Is misschien de flexibele vloerverwarmingsslang (ook een mondvol) een alternatief?

Geplaatst:

Denk dat ik dat maar voor ga stellen aan de aannemer. Tnx! En anders voor de HDMI 14mm ga. Iemand nog een idee of hiervoor verlooppluggen met een brede male zijn?

Geplaatst:

Hallo

Heb net gelezen in het htforum dat oehlbach met een zelfbouw

hdmi kabel komt dan is dat geen probleem meer,dan kun je hem

zelfs in een 12 mm buis stoppen.

Gr Rienan

AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43"

+een archos 10.1 tablet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er bestaat speciale buitenbuis voor het doortrekken van kunststof verwarmingsleidingen. Deze is in verschillende diameters te verkrijgen (bij de vakhandel). Buis is (ala de geribbelde elektrabuis) flexibel en dus in bochten te leggen. Let wel op dat je de bochten ruim legt (dus niet kort de hoek om. Anders krijg je er nooit een kabel (laat staan een trekveer) doorheen. Aardige truc is voordat de buis gelegd wordt een (stevig) touw in de buis te trekken. Deze kun je dan gebruiken om de kabel er doorheen te trekken.

Blijft echter dat een standaard HDMI kabel niet gemaakt is om met kracht door een buis te trekken. Dat blijft dus een risico.

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Geplaatst:

Zal een paar centen kosten. Bovendien alleen voor in de vloer?

Welke gemiddelde aannemer kan dit aanbrengen. Is voor kantooromgevingen die "op klantspecificatie" worden gebouwd. Woningbouw vloeren komen kant en klaar als voorgespannen platen aan. Alleen nog deklaag er overheen en klaar.

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Geplaatst:

hallo ,ik lees eem probleem dat op eenvoudige wijze kan worden opgelost,er zijn HDMI stekkers en kabel los leverbaar,die je niet hoeft te solderen,info zie www.OEHLBACH.de of anders een afvoer buis in de vloer leggen,elektra buis heb je ook in div.maten,alles is mogelijk.veel suces.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen