Gast faras Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb vandaag een Smart Twin lnb gekocht om single smart lnb te vervangen, alleen heb ik een slechte signaal met deze Twin lnb en ik heb helemaal geen signaal op MBC1/2/3/4!! plaats ik de oude terug dan heb ik wel een signaal van 50% op mbc!!! Wat doe ik fout?
WPW Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Waarschijnlijk niks, terug brengen en een inverto twin proberen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast MP4 Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Misschien ging er ook wel iets mis met de installatie?
Gast faras Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Het is nu de tweede Twin LNB dat ik geprobeerd had, de eerst was een Maximum TF-22 en ook zelfde probleem! Moet ik soms iets in de ontvanger (Echostar DSB 770) instellen omdat ik andere lnb had geinstalleerd?
WPW Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Het kan wel zo zijn dat je in de ontvanger iets andere waardes moet opgeven voor de LNB, wel effe opschrijven wat er nu staat en dan wat andere waarden proberen in de ontvanger. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juni 2008 Moderator Geplaatst: 5 juni 2008 Een signaal van 50 % klinkt niet optimaal. Het zal van ontvanger tot ontvanger verschillen, hoeveel signaal je normaal hebt. Maar wanneer je met een single lnb al een marginaal signaal hebt, kan het door de interne signaalverdeling bij een twin lnb gebeuren, dat het dan met de ontvangst net niet meer lukt. Je zult dan mogelijk je schotel beter moeten uitrichten of een schotel met een hogere versterking gebruiken. Voor een twin LNB hoef je normaal niets te veranderen in je ontvanger. Echter, het kan zijn dat de Local Oscillator van je nieuwe lnb iets afwijkt van het oude exemplaar. In dat geval dien je de transponders opnieuw in te scannen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen