Ga naar inhoud


Nederland 1 brengt Tour de France in HD


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Gast dj33333

Naast het EK voetbal en de Olympische spelen zal ook de Tour de France 2008 op Nederland 1 HD in HDTV kwaliteit worden uitgezonden.

 

De Nederland 1 HD zender is van 1 juni tot 24 augustus onder andere beschikbaar bij Ziggo, UPC, CAIW en CanalDigitaal als voorproefje op meer HD TV aanbod bij de publieke omroepen op Nederland 1,2 en 3 in het volgend jaar.

 

Zowel de vaste camera’s als de mobiele apparatuur op motoren en in de lucht, via de helicopter, zullen in HD opnemen.

 

Tour liefhebbers kunnen dus hun hart ophalen als ze teminste een HDTV en HD decoder in huis hebben voordat de Tour in Brest van start gaat op 5 juli aanstaande.

 

Bron: NOS

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's goed nieuws!

 

Ik heb dus nog een maandje de tijd om m'n setup klaar te maken.

De schotel en hd ontvanger is er al. Nu nog installeren en een leuke tv erbij kopen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Yes, dat wordt genieten!!

Ik ben er klaar voor, stokbrood en wijn staan al naast m'n stoel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, da's leuk nieuws. Dat voetbal interesseert me niet, en de olympische spelen zijn ook al niets aan.

 

(Maar het was toch eigenlijk wel bekend dat de Tour in HD zou worden uitgezonden?)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ricardo666

Ik weet niet wat ik van moet denken maar meestal is beeldkwaliteit al belabberd onderweg zal er in HD niet beter op worden.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: ricardo666
Ik weet niet wat ik van moet denken maar meestal is beeldkwaliteit al belabberd onderweg zal er in HD niet beter op worden.

Richard


Ik weet niet in welk jaar je voor het laatst gekeken hebt.
Tegenwoordig hebben die een perfect plaatje.

Laat Drs. Ijzerbout het niet horen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ricardo666
Ik weet niet wat ik van moet denken maar meestal is beeldkwaliteit al belabberd onderweg zal er in HD niet beter op worden.

Richard


zal een geweldige verbetering zijn: op de eerste dag dat ik mijn nieuwe hd-ontvanger had aangesloten was toevallig exqi-HD ongecodeerd en zond de ronde van turkije uit. zag er geweldig uit. in het belgische landschappromofilmpje wat op HD2/5 wordt uitgezonden zit ook een stukje wielrennen. ziet er ook heel goed uit.
Toen de belgische tv-commentatoren bij Parijs-Roubaix op hun monitor voor het eerst ook hd-beelden kregen waren zij daar zeer enthousiast over.
Kortom, ik ben er zeer blij mee dat de nos deze rechten heeft aangekocht.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
zit nu ook eens naar eurosport HD te kijken en daar is het beeld nog scherper en mooier dan op NED1 HD.


Als je kijkt tijdens het tennis op Roland Garros, kan dat kloppen. Die zenden ze in HD (1080i) uit. Tot en met morgen (vrijdag) heb je op Ned 1 HD normale SD uitzendingen, die opgeschaald worden naar 720p. Op zich ziet dat er ook niet verkeerd uit. Zaterdag met de EK wordt het hopelijk smullen.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het ook,spijtig dat NED1 HD geen 1080i doorgeeft,voor goeie kwaliteit moet je nu naar andere zenders gaan die niet officieel te bekijken zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel;

 

Ik heb een Topfield 7700HSCI,

en een Dragon CAM,

en een Canal Digitaal smartcard die geactiveerd is...

En een Visiosat G4 Astra1,2,3

 

Kan ik dan kijken naar NED1 in HD? blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...