Ga naar inhoud


Nederland 1 brengt Tour de France in HD


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Nope, ik heb er al 3. cool

 

Ow, ik zie dat je Pioneer-Fan bent. Heb je geen HDD-recorder? Pioneer heeft zojuist een nieuwe lijn toegevoegd; De LX61 en Pioneer DVR 560H.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Chiem
Nee, je mist nog een HDTV smile

Ach, ik kijk ook nog steeds met een CRT. Toch is het kwaliteitsverschil waar te nemen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Origineel bericht van: Chiem
Nee, je mist nog een HDTV smile

Ach, ik kijk ook nog steeds met een CRT. Toch is het kwaliteitsverschil waar te nemen.


Het waarneembare verschil tussen NL1 en NL1-HD momenteel is niet zozeer de upscaling, maar meer het feit dat er voor NL1-HD
een exotisch hoge bitrate gebruikt wordt.

Diegene die altijd maar bleef beweren dat de door CDS gehanteerde ~3,5Mbit/s VBR van de Nederlandse zenders genoeg is voor een perfect beeld en de 8Mbit/s van de digitale kabelproviders "overkill" is kan nu met eigen ogen zien hoe het beeld is met een bitrate die aanzienlijk hoger ligt. wink Hogere bitrates leveren simpelweg een strakker plaatje op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens met eigen ogen op de ANCA gezien dat 720p een scherper beeldje oplevert dan 1080i...

 

En inderdaad geeft Nederland 1-HD nu een scherper beeld tov het SD kanaal. De bitrate is een factor 3 hoger plus er wordt gebruik gemaakt van MPEG-4... nog een 50% verbetering, dus feitelijk een speude bitrate verhoging van 4.5 keer... Hier is geen enkele discussie over mogelijk. Het zal zelfs beter zijn dat het 8 Mbit/sec kanaal op de kabel.

 

En wat die 4.5 Mbit/sec op de kabel meer oplevert tov van het 3.5 Mbit VBR signaal bij SD bij CDS, kwa prijs/prestatie is dat natuurlijk niet te vergelijken. Die 4.5 Mbit/s meer bij de kabel leveren uiteraard een mooier plaatje op, maar is ook meer dan twee keer zo duur in transportkosten... CDS wordt dan ook 2x zo duur ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, NED1 kijkers; wat vinden jullie van het beeld. Ikzelf keek op een Golden Interstar 8005CI Premium naar ZDF. mad Geen HD dus, en dan kon je merken ook (Artivacts om iedere speler) Baal dat ik niet harder had gespaard voor een TF 7700HSCI. frown

 

Eurosport op de Hotbird was een ramp om naar te kijken (Zoals altijd) Volgens mij hebben ze maar 2 Mbit/sec beschikbaar ofzo? mad

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: SalimRMAF
Nou, NED1 kijkers; wat vinden jullie van het beeld.


Uitermate tevreden. Ziet er goed uit (ondanks de vele reakties dat het schijnbaar op andere HD zenders nog beter kan).
Ik heb zitten genieten (behalve van het nivo van de 1e wedstrijd dan)!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...