Ga naar inhoud


veel uitval met V7


Memphisflash

Aanbevolen berichten


ik heb de no epg erinzitten,

(van de "philipspatch-site" gehaald) maar het hele epg verhaal is me niet helemaal duidelijk

. Als No epg, GEEN epg betekend, waarom heb ik dan wel Electronic Program Guide of heeft dit er niets mee te maken ?

Ik heb flash 6071, heb ik dan met 5816/33noepg dan de goeie te pakken en moet er nog wat aan veranderd worden?? Hoe leeg je de eeprom?

Ik ben Humaxgebruiker dus dit is weer nieuw voor mij.<p>[ 22-02-2002: Bericht gewijzigd door: memphisflash ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ memphisflash<p>Het meest waarschijnlijke is dat je de eeprom.bin (5816/33noepg)er niet goed ingezet hebt.

Dit doe je met declink. Let er op dat je de noepg de naam eeprom.bin geeft anders lukt het niet.

Daarna ook met declink de settings van nobody2050 in de decoder zetten en je bent van de problemen af.<p>Kijk ook even bij www.zeguers.be voor de Eprom uitleg en de uitleg voor de settings ook met declink.

Let er wel op eerst de eeprom.bin en daarna de settings.<p>Het uitschakelen van de Epg en dan toch nog over Epg beschikken lijkt inderdaad erg vreemd.

Er wordt hier mee bedoeld dat de normale/originele decoder de signalen via de eeprom verwerkt. Dit word dus nu verhindert met de noepg en daarvoor in de plaats komt de epg binnen via de kanalen die in de nobody2050 staan. Als je deze settings van nobody2050 op je decoder hebt kun je ze zien in je kanalen lijst.<p>suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , Ben momenteel op mijn andere PC ook bezig met patchen van 5816 33E, maat als ik bij de FAQ van de site van Marc Zuegers kijk, moet je hiervoor patch 6072 hebben, en NIET Patch 6071. Dit heb ik voor het flashen ook gecontroleerd via een zoek op de "DSX" string. Ik hoop dus dat ik nu niet de verkeerde firmware aan het patchen ben. Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, want hij is nu bij Block 10 en alles is tot nog toe succesvol. Misschien heb je dus wel de verkeerde firmware-versie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software moet ik in mijn ontvanger zetten ?

Lees eerst de ontvanger uit met bonnysecaboxer, zoals op de seriële uitleg pagina van www.zeguers.be staat, dan weet je zeker welke versie jij moet hebben. Door de ervaringen die ikzelf heb opgedaan ben ik vrijwel zeker van het volgende lijstje. <p>DST5816/03 - DSI185<p>DST5816/13 - DSX6071

DST5816/23 - DSX6071

DSX7071/03 - DSX6071<p>DST5816/33 - DSX6072

DSX6073/03 - DSX6072

DSX7071/23 - DSX6072

DSX7072/03 - DSX6072<p>Ik geef geen garanties, maar als je een oslink ter beschikking hebt, kun je toch altijd je ontvanger redden. Ik lees ze in elk geval niet meer uit, ga direct writen, met dit lijstje erbij dus.<p>Bovenstaande is wat er op de site van zeguers staat.

Als je de verkeerde flash in de decoder zet dan heb je daarna geen beeld en is het niet meer mogelijk om serieel de decoder van de juiste flash te voorzien. Dan moet je aan een Oslink.<p>Groeten Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software moet ik in mijn ontvanger zetten ?

Lees eerst de ontvanger uit met bonnysecaboxer, zoals op de seriële uitleg pagina van www.zeguers.be staat, dan weet je zeker welke versie jij moet hebben. Door de ervaringen die ikzelf heb opgedaan ben ik vrijwel zeker van het volgende lijstje. <p>DST5816/03 - DSI185<p>DST5816/13 - DSX6071

DST5816/23 - DSX6071

DSX7071/03 - DSX6071<p>DST5816/33 - DSX6072

DSX6073/03 - DSX6072

DSX7071/23 - DSX6072

DSX7072/03 - DSX6072<p>Ik geef geen garanties, maar als je een oslink ter beschikking hebt, kun je toch altijd je ontvanger redden. Ik lees ze in elk geval niet meer uit, ga direct writen, met dit lijstje erbij dus.<p>Bovenstaande is wat er op de site van zeguers staat.

Als je de verkeerde flash in de decoder zet dan heb je daarna geen beeld en is het niet meer mogelijk om serieel de decoder van de juiste flash te voorzien. Dan moet je aan een Oslink.<p>Groeten Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar er staat ook.<p>Lees eerst de ontvanger uit met bonnysecaboxer.<p>Dan weet je zeker welke versie jij moet hebben.<p>Ik geef geen garanties, maar als je een oslink ter beschikking hebt, kun je toch altijd je ontvanger redden.<p>Alleen uitlezen geeft dus zekerheid welke flash er in de decoder moet.

Het is namelijk nooit uit te sluiten dat er afwijkingen voorkomen.<p>Groeten Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan

ik wil mijn dst5816 met V7 voorzien..

op de achterkant staat 23A

en als ik flash uitlees 19a dus wil de voor de patch V7 de versie DSX6071 gebruiken.

Nu zie 19A niet je lijst hierboven.

 

De vraag is nu heb ik het correct of ga ik hiermee de fout in..?

 

Groetjes Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phil(ips) je moet naar de DSX string zoeken! dan krijg je 6071 of 6072 te zien en dat 1tje of 2tje is nu net belangrijk!

 

Gr. John.

 

Ps Johan ik ben nu niet zo laat zie je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...