Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of het mogelijk is sasc-ng/vdr-sc in combinatie met mythtv op de kabel te gebruiken? Ik zit op het @home (nu siggo) netwerk dat dus irdeto2 gebruikt.

Nu heb ik begrepen dat @home iets speciaals met de irdeto2 codering heeft gedaan waardoor het gewoonlijk alleen lukt met een alfacryp classic kaart. Werkt de genoemde softcam en emulator hier ook op?

HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.

Geplaatst:

Ik heb het draaiende gehad .. maar dat is al weer 6 maanden geleden. Grootste uitdaging met MythTV op dit moment is het goed laten herkennen van de DVB-C kanalen binnen mythtv. Doordat @Home de signalen uitzend met een "verkeerd" netwerk id, worden de kanalen niet goed gevonden door mythtv. Om dit op te lossen zijn er scripts die een werkende channels.conf en de tabellen van mythtv hiermee juist updaten. Maar dan ben je wel helemaal klaar want multirec werkt dan ook helemaal correct :-)

Geplaatst:

Hoi Rigolo, Goed te horen dat het mogelijk is. Ik had reeds de @home zender-informatie gevonden op digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Ik dacht hier genoeg aan te hebben, maar zie er niets staan over netwerk id's? Weet jij waar ik meer info over de netwerk id's kan vinden en die scripts waar je het over hebt?

Als ik weet wat @home bewust verandert, kan ik die scripts eventueel zelf ook schrijven.

Geplaatst:

Had je deze handleiding van Rigolo al gevonden?

Werkt MythTV op een 780G moederbord? Ik heb nl. een Asus M2A-VM HDMI gebasseerd op de 690G chipset, maar daar werkte het een paar maanden geleden niet op.

Geplaatst:

Bedankt voor de handleiding, maar had hem inderdaad al gevonden.

Terugkomend op je vraag: MythTV werkt perfect op een 780G moederbord. Dat de asus 690 een tijdje geleden niet goed werkte vindt ik verassend. Deze bestaat al een tijdje en zou daardoor prima ondersteund moeten worden.

Ik gebruikte trouwens MythBuntu om MythTV te installeren dat is een installatie cd die volautomatische Ubuntu met MythTV op je pc zet. Erg handig en heeft zeer goede support.

Als je me laat weten wat precies de problemen waren, kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Verder nog een paar handig links voor het oplossen van problemen:

Homepage - http://MythBuntu.com

Installation instructions - http://mythbuntu.com/installation_manual

Wiki - https://help.ubuntu.com/community/MythTV

Forum - http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=301

IRC Channel: #ubuntu-mythtv on IRC.freenode.org

Online chat: http://java.freenode.net/index.php?channel=ubuntu-mythtv

Geplaatst:

Het probleem met MythTV op de met de Asus M2A-VM (en andere ATI 690G gebaseerde moederborden) was dat XVideo niet gesupport werd door de ATI driver. Blijkbaar is dit sinds 5 maart verholpen.

Misschien binnnenkort nog maar is proberen dan.

Geplaatst:

Ok... dat was vast even balen toen. gelukkig heeft men intussen geleerd linux beter te ondersteunen. Drivers worden steeds vaker door de fabrikanten al gemaakt en de ondersteuning voor het linux driverproject is ook een stuk beter geworden. zeker vanuit AMD en ATI.

Hoor graag hoe het bevalt met een 690.

Geplaatst:

Het gaat om mythtv bug 3640. Mythtv houd zich strict aan de dvb-c standaard die er vanuit gaat dat het hoofdnetwerk ID dat meegestuurd wordt ook te ontvangen is. Bij Ziggo is het hoofdnetwerk ID 1000, maar de frequenties van de verschillende transponders van netwerk id 1000 zijn dus niet overal altijd te ontvangen. Daarvoor gebruikt ziggo de zogenaamde other network ID's (dat zijn de codes die ook op www.digitalekabeltelevisie.nl staan of in je ziggo installatie boekje). Omdat MythTv dus altijd netwerk 1000 pakt kan je dus bijna nooit dvb-c kijken met mythtv. Vroeger werkte het handmatig importeren van een channels.conf nog wel om eea goed te zetten, maar ook dat werkt nu niet meer met de laatste releasen.

In de omschrijving van bug 3640 staat een patch van Janne die zou moeten werken, maar er is dus nog geen invoer scherm gemaakt om de "echte" netwerk code in te kunnen geven voordat je gaat scannen. Je moet dus zelf deze code "hardcoded" in de source meenemen en mythtv dus zelf weer hercompileren. Dan zou het moeten werken.

Ook staat er een perls script dat de inhoud van je tabellen binnen mythtv herbouwd aan de hand van een channels.conf en dat zou ook moeten werken. Nadeel is alleen dat op het moment dat je zelf weer een scan uitvoert (als er bijvoorbeeld zenders verplaatst worden tussen transponders) je weer van voorafaan kan beginnen.

Op dit moment heeft 3640 geen prio bij de core ontwikkelaars van mythtv. Die zijn druk bezig met de port naar qt4. Dus als je handig bent met programeren en je kan een patch maken met een input scherm, en je krijgt de steun van de mythtv ontwikkelaars dan zou jou fix eventueel in 0.21-fixes meegenomen kunnen worden denk ik. Maar dan moet het ook handig in qt4 onder tebrengen zijn .. zodat het ook in de toekomst blijft werken.

Ik heb op dit moment even geen tijd om hier verder mee te spelen (helaas) maar dat het moet werken is zeker ... dus dan heb je ook multirec en alles er bij ...

Nu nog idd hardware ondersteunde mpeg4 decodering onder linux goed werkend .. en we kunnen weer mee spelen met de grote jongens van de media centers.

Hein

Geplaatst:

Ik ben mij toevallig aan het inwerken op het ontwikkelen binnen myth, dus dat moet geen probleem zijn.

zet hem op mijn todo lijstje, maar werk momenteel eerst aan een betere oplossing voor videoconferencing (voor myth, maar geen officieel myth traject), dus een nette oplossing kan nog even duren(quick en dirty wordt het dus). Zal eens kijken wat mogelijk is.

• 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen