Ga naar inhoud


Dure Benzine? Doe er zelf wat aan!


AEO

Aanbevolen berichten

Het is waar, we klagen allemaal over de absurd hoge prijzen voor benzine en diesel.

En helaas kunnen we er weinig tegen doen.

Wim Kok introduceerde destijds een tijdelijke belastingverhoging op de benzine: het kwartje van Kok.

Helaas is deze verhoging nooit meer verdwenen.

Als de heer Kok deze verhoging als tijdelijk introduceert, maar deze verhoging vervolgens permanent blijft, dan heeft hij op z`n zachts gezegd niet de waarheid gesproken.

In gewoon Nederlands: hij heeft gewoon gelogen!

Maar de regering blijft gewoon schaamteloos voortgaan, met het instand houden van deze leugen!

En daarom is er weinig tegen te doen, behalve zelf in aktie te komen.

Ik denk dat protestakties bij onze regering aan dovemansoren zijn gericht, de accijnsverhoging in juli gaat gewoon door!

Maar er is een alternatieve methode om de brandstofrekening wat te beperken.

En dat is het Nieuwe Rijden!

Er is al veel over gezegd, maar als ik naar het rijgedrag kijk, zijn er maar weinig automobilisten die dit toepassen.

Ik rij in een auto, waarvan het gemiddelde gebruik volgens de fabrikant 1:15,4 zou moeten zijn, echter haal ik een gemiddelde van 1:16,9.

Dus op elke liter benzine leg ik 1,5 km meer af dan volgens de fabrieksopgave.

De tankinhoud van mijn auto is 45 liter, dus reken even mee, op elke tankinhoud haal ik ruim 65 km extra!

Op de snelweg ga ik 95 km p.u., dus ietsje langzamer.

Als ik b.v. van Almere naar Amersfoort ga, dan doe ik er nog geen 5 minuten langer over.

Op elke 10 tankbeurten spaar ik er één uit!

Ik hoef niet zo nodig de straatstenen uit de grond te trekken bij het wegrijden, en als 300 meter verder het stoplicht op oranje springt, laat ik het gas meteen los, gewoon uitrollen.

Als ik zie hoeveel bestuurders vol gas door blijven kachelen tot 50 meter, en dan voluit in de ho-ankers moeten, tja....

OK, het is minder stoer rijden op mijn manier, maar het scheelt behoorlijk in de portemonnaie!

En verder zorg ik altijd dat mijn banden goed op spanning blijven.

Het zijn simpele dingen, maar als iedereen zo zou rijden, dus ook goed ver vooruit kijken en anticiperen, dan zou er minder vraag naar olie zijn, zou misschien ook een gunstige invloed hebben op de snelheid van de prijsstijgingen!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: AEO
Het is waar, we klagen allemaal over de absurd hoge prijzen voor benzine en diesel.
En helaas kunnen we er weinig tegen doen.
Wim Kok introduceerde destijds een tijdelijke belastingverhoging op de benzine: het kwartje van Kok.
Helaas is deze verhoging nooit meer verdwenen.
Als de heer Kok deze verhoging als tijdelijk introduceert, maar deze verhoging vervolgens permanent blijft, dan heeft hij op z`n zachts gezegd niet de waarheid gesproken.
In gewoon Nederlands: hij heeft gewoon gelogen!
Maar de regering blijft gewoon schaamteloos voortgaan, met het instand houden van deze leugen!
En daarom is er weinig tegen te doen, behalve zelf in aktie te komen.
Ik denk dat protestakties bij onze regering aan dovemansoren zijn gericht, de accijnsverhoging in juli gaat gewoon door!
Maar er is een alternatieve methode om de brandstofrekening wat te beperken.
En dat is het Nieuwe Rijden!
Er is al veel over gezegd, maar als ik naar het rijgedrag kijk, zijn er maar weinig automobilisten die dit toepassen.
Ik rij in een auto, waarvan het gemiddelde gebruik volgens de fabrikant 1:15,4 zou moeten zijn, echter haal ik een gemiddelde van 1:16,9.
Dus op elke liter benzine leg ik 1,5 km meer af dan volgens de fabrieksopgave.
De tankinhoud van mijn auto is 45 liter, dus reken even mee, op elke tankinhoud haal ik ruim 65 km extra!
Op de snelweg ga ik 95 km p.u., dus ietsje langzamer.
Als ik b.v. van Almere naar Amersfoort ga, dan doe ik er nog geen 5 minuten langer over.
Op elke 10 tankbeurten spaar ik er één uit!
Ik hoef niet zo nodig de straatstenen uit de grond te trekken bij het wegrijden, en als 300 meter verder het stoplicht op oranje springt, laat ik het gas meteen los, gewoon uitrollen.
Als ik zie hoeveel bestuurders vol gas door blijven kachelen tot 50 meter, en dan voluit in de ho-ankers moeten, tja....
OK, het is minder stoer rijden op mijn manier, maar het scheelt behoorlijk in de portemonnaie!
En verder zorg ik altijd dat mijn banden goed op spanning blijven.
Het zijn simpele dingen, maar als iedereen zo zou rijden, dus ook goed ver vooruit kijken en anticiperen, dan zou er minder vraag naar olie zijn, zou misschien ook een gunstige invloed hebben op de snelheid van de prijsstijgingen!


Saai dat nieuwe rijden! Ik wil ook wel eens lekker het gas intrappen, heb tenslotte niet voor niks een V8.

Minder consumeren is niet de oplossing, welvaartsgroei moet gewoon doorgaan maar dan op een veel schonere manier. Dus moet er straks uit de uitlaat van mijn V8 water komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat werkelijk?

De inkoopprijs, daar gaat het om. Niet die paar centen verschil wegens onbemande pomp. Wat wel jammer is dat er riant geoogst wordt door de overheid, want als de literprijs € 10,- is, iedereen nog steeds blijft rijden en de percentages BTW en accijns blijven gelijk. Dus: een prijsverhoging van € 1,- naar € 2,- is een verhoging van 100%. Ook voor accijns en BTW. Voor een kleine € 100,- kan ik naar Parijs op benzine. Retour dus € 200. Gaan we toch lekker vliegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik werkelijk!

 

Weet jij hoeveel miljarden winst die maatschappijen maken?

Als er geen afnemers meer zijn kunnen ze maar een ding en dat is klanten terug lokken.

 

En natuurlijk is het belasting gedeelte van de brandstofprijs belachelijk. Maar minder tanken veroorzaakt de invoer van adembelasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veronderstel dat we allen op geperste lucht rijden of op water...

Hoe gaat de staat zijn melkkoe vervangen/spijzen?

In Koeweit aan de "bron" kost nu de ruwe olie 0.05€/l, in Rotterdam aangekomen kost ze 0.5€/l hoeveel aan de pomp?

Was onlangs op een duitse zender een uitzending over de prijsberekening van ruwe aardolie: gewoonweg schandalig!!!

 

Als enkele antwerpse hogeschoolstudenten een auto op waterstof kunnen laten rijden, op minder dan één dag om te bouwen, en met minimale kost, dan moet de industrie dat zeker kunnen!

Willen ze dat wel?

Hoe kan men dan de burger niet uitwringen...

De massamedia maken de mensen wijs wat ze willen kwijt zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ... de autoloze zondag was in de jaren zeventig al effektief, met de huidige prijzen zeker ...

Dus ik rij op Zondag niet (uitgezonderd noodsituaties), puur een eenmans aktie maar als er dat meer doen is het kassa voor je eigen portemonnee en je raakt alle partijen die er mee gediend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe rijden is absoluut niet bevoordelijk als je een diesel rijdt en deze bij de APK kerurig ook door de roetcontrole heen moet komen!

 

Ze moeten dan nog flink "trappen" om wat te veel aan stof/roetdeeltjes te verliezen om zo door die keuring heen te komen. Rij je een beetje sportief of teminste niet als een "dood vogeltje" heb je die problemen helemaal niet. Schakelen bij die lage toeren kan dan wel maar bevoordelijk hoeft het achteraf helemaal niet te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: view
Ach ... de autoloze zondag was in de jaren zeventig al effektief, met de huidige prijzen zeker ...
Dus ik rij op Zondag niet (uitgezonderd noodsituaties), puur een eenmans aktie maar als er dat meer doen is het kassa voor je eigen portemonnee en je raakt alle partijen die er mee gediend zijn.


Toen moesten de telwerken op de pompjes nog omgezet worden.
Boven de Fl 1,00! Maarliefst drie cijfers in het guldentijdperk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag laatst een reportage over iemand in de VS die als een van de weinigen jaren geleden een van de vele electrische auto's had weten te krijgen en daarmee supergoedkoop rond reed. De hele rest, duizenden splinternieuwe autos zijn de shredder ingegaan. Er viel duidelijk niet genoeg te verdienen aan het gebruik. Ik denk dat dat het hele probleem is, niet of iets gunstig is voor de gebruiker of het milieu , maar hoeveel valt er hoe lang aan te verdienen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik denk dat het allemaal wel een steentje bij draagt, ook dat nieuwe rijden wat ik al tijden doe, echter is dat niet de oplossing vrees ik. We weten allemaal dat zonder transport alles stil staat, maar dan ook alles. Zolang dat door blijft gaan zullen de grote olie maatschappijen zich niet druk maken om burger verkeer. Waar het over grote verbruik in zit is in de trans atlantische transport over zee en uiteraard het gewone vracht transport over de weg. Daar zit het echte heftige verbruik, en dat moet ook anders hebben wij consumenten niets, maar dan ook helemaal niets, tenzij je niets nodig hebt aan luxe en een stukje land bezit waar je de eerste levensbehoeften uit kunt halen door middel van zelf te oogsten. Dat is een utopie dus gaat ook niet op.

 

Ik denk dat de transport sector in het algemeen gewoon de boel moet gaan staken. Eigen rijders kunnen amper nog voort bestaan door de hoge brandstof prijzen. Maar als ze de boel stil gaan leggen moeten ze ook volhouden tot er de regering of de EU ingrijpt en iets aan die volkomen uit de realiteit geslagen olie prijzen aan banden legt. Niet een staking van 2 dagen, nee gewoon echt niet meer rijden. Ook niet de wegen gaan blokkeren want dat heeft ook geen nut. Binnen een maand zijn dan de problemen niet meer te overzien. en dat is nou precies wat er eens gebeuren moet zodat er ECHT iets aan gedaan wordt.

 

Ik weet het klinkt allemaal erg eenvoudig en ik ben me ter degen bewust dat het meer voeten in de aarde heeft dan zo even in een paar zinnen op schrijven, maar het is gewoon te gek voor woorden de manier waarop wij, de consumenten voor de gek worden gehouden. Want de consumenten moeten uiteindelijk boeten voor deze hele ellende.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Het is waar, we klagen allemaal over de absurd hoge prijzen voor benzine en diesel.
En helaas kunnen we er weinig tegen doen.
Wim Kok introduceerde destijds een tijdelijke belastingverhoging op de benzine: het kwartje van Kok.
Helaas is deze verhoging nooit meer verdwenen.
Als de heer Kok deze verhoging als tijdelijk introduceert, maar deze verhoging vervolgens permanent blijft, dan heeft hij op z`n zachts gezegd niet de waarheid gesproken.
In gewoon Nederlands: hij heeft gewoon gelogen!
Maar de regering blijft gewoon schaamteloos voortgaan, met het instand houden van deze leugen!
En daarom is er weinig tegen te doen, behalve zelf in aktie te komen.
Ik denk dat protestakties bij onze regering aan dovemansoren zijn gericht, de accijnsverhoging in juli gaat gewoon door!
Maar er is een alternatieve methode om de brandstofrekening wat te beperken.
En dat is het Nieuwe Rijden!
Er is al veel over gezegd, maar als ik naar het rijgedrag kijk, zijn er maar weinig automobilisten die dit toepassen.
Ik rij in een auto, waarvan het gemiddelde gebruik volgens de fabrikant 1:15,4 zou moeten zijn, echter haal ik een gemiddelde van 1:16,9.
Dus op elke liter benzine leg ik 1,5 km meer af dan volgens de fabrieksopgave.
De tankinhoud van mijn auto is 45 liter, dus reken even mee, op elke tankinhoud haal ik ruim 65 km extra!
Op de snelweg ga ik 95 km p.u., dus ietsje langzamer.
Als ik b.v. van Almere naar Amersfoort ga, dan doe ik er nog geen 5 minuten langer over.
Op elke 10 tankbeurten spaar ik er één uit!
Ik hoef niet zo nodig de straatstenen uit de grond te trekken bij het wegrijden, en als 300 meter verder het stoplicht op oranje springt, laat ik het gas meteen los, gewoon uitrollen.
Als ik zie hoeveel bestuurders vol gas door blijven kachelen tot 50 meter, en dan voluit in de ho-ankers moeten, tja....
OK, het is minder stoer rijden op mijn manier, maar het scheelt behoorlijk in de portemonnaie!
En verder zorg ik altijd dat mijn banden goed op spanning blijven.
Het zijn simpele dingen, maar als iedereen zo zou rijden, dus ook goed ver vooruit kijken en anticiperen, dan zou er minder vraag naar olie zijn, zou misschien ook een gunstige invloed hebben op de snelheid van de prijsstijgingen!

Bravo, je hebt helemaal gelijk.
Iedereen maar klagen maar met een beetje beleid spaar je geld en ook mileu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

Als we echt willen dat de prijs omlaag gaat

dan moeten we ons morgen allemaal ziek melden

en een week niet meer rijden en tanken.

dan komt beatrix je de benzine na een week gratis thuis brengen.proost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...