Ga naar inhoud


Dure Benzine? Doe er zelf wat aan!


AEO

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: minplus
Zag laatst een reportage over iemand in de VS die als een van de weinigen jaren geleden een van de vele electrische auto's had weten te krijgen en daarmee supergoedkoop rond reed. De hele rest, duizenden splinternieuwe autos zijn de shredder ingegaan. Er viel duidelijk niet genoeg te verdienen aan het gebruik. Ik denk dat dat het hele probleem is, niet of iets gunstig is voor de gebruiker of het milieu , maar hoeveel valt er hoe lang aan te verdienen.


De olie industrie heeft het meest te vertellen in de wereld en de staat kan er een behoorlijk centje aan verdienen, dus wie gaat er wat aan doen dan?
Jan met de pet worden de centjes echt wel uitgeperst en als het niet met de belasting op de brandstof gaat dan vinden ze wel wat anders, betalen doe je toch. Aangepaste wegenbelasting voor diesel, en lpg tov benzine is HET voorbeeld toch.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat nieuwe rijden maakt geen zak uit, je rijd er echt niet goedkoper door.

Hoe minder diesel/benzine je gebruikt des te meer belasting komt erop

want de staat wil die €uro's gewoon hebben.

En die €uro's komen daar echt wel.

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fiets lust geen benzine, dus ik heb er geen last van.

 

EEN ding verbaast mij wel: waarom gaan jullie die dure brandstof

staan te verstoken in de file?

 

Is er echt geen alternatief?

 

Ruim twintig jaar geleden heb ik de auto aan de kant gedaan.

Ik moest steeds vroeger mijn bed uit om op tijd op mijn werk te komen.

 

Ik heb toen een abonnement genomen op streekvervoer en was binnen

een half uurtje(was twee uur met de auto) op mijn werk.

 

Bovendien hield ik er nog veel geld aan over(reiskostenvergoeding van mijn baas

was hoger dan busabonnement+geen dure auto meer+geen bijtelling

meer voor de belasting).

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wammeswaggel

Citaat:
Mijn fiets lust geen benzine, dus ik heb er geen last van.

 

heel veel mensen zijn wel afhankelijk van de auto.

zodra je richting het platteland komt rijd er (bijna) geen openbaar vervoer.

 

en met je gezin naar opa en oma 15 km. verderop is 's zomers best aardig op de fiets , maar 's winters niet.

 

en de taxi is weer te duur dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

auto huren als je weinig rijd was idd al goedkoper dan 1 kopen.. smile

al is het niet op je brandstof maar op de andere lasten die dat brik mee brengt smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zou ik het willen proberen.....

 

Op een bepaalde dag NIET tanken heeft geen zin. De maatschappijen lachen zich dood omdat de andere dag die liters toch wel verkocht gaan worden. Heeft dus geen zin

 

MAAR !

 

Het volgende werkt waarschijnlijk wel :

 

Vanaf een bepaalde datum niet meer tanken bij ELF en SHELL. Dit zijn namelijk de grootste spelers in de markt. (Eigenlijk 1 bedrijf !).

 

Als we dan niet meer tanken bij deze maatschappij(en) dan zullen ze na enkele weken de prijs laten dalen om weer klanten te trekken. Hierop zullen de andere merken volgen en hebben we een "benzine-oorlog" voor elkaar gekregen waarbij de maatschappijen onderling "op de vuist" gaan om de consument naar hen toe te trekken.

Dit kan zomaar dubbeltjes! schelen na een paar weken.

Wij hebben er als consument geen last van, want we kunnen bij de overige tankstations naar harte lust tanken (eventueel met je United Consumers pasje (ook weer 6 cent per liter korting!).

 

Het is tenslotte het proberen waard. Ik ben echt heel benieuwd wat er gebeurt als we massaal niet meer tanken bij bovenstaande maatschappijen. Dit gaan ze echt merken.... en wij kunnen het op deze manier gewoon volhouden. We hoeven onze auto's er niet voor laten staan !

 

Denk er maar eens over....

 

Er is GEEN olieschaarste ! Ook al laten de oliemaatschappijen dat denken. Er is sinds een 20-tal jaren alleen MEER olie bijgekomen. Zelfde met het NL gas. De "bel" zou maar toereikend zijn voor een x-aantal liters. Inmiddels is er uit onderzoek gebleken dat er veel meer gas onder de NL grond zit (factor 10! of meer). Zien wij als Nederlanders die prijs dalen ? Nee, het wordt goedkoop naar landen als Rusland ge-exporteerd en wij betalen de hoofdprijs omdat de prijs gekoppeld is aan die van aardolie...

 

Laten we met zijn allen een vuist maken en daadwerkelijk iets doen ! Shell kan wel met een paar miljard minder winst.

Als iedereen daar betaald kan worden en de olie-business gewoon kan draaien dan is 10 miljoen winst ook prima in plaats van 27,6 miljard !!! in 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel


Ik heb toen een abonnement genomen op streekvervoer en was binnen
een half uurtje(was twee uur met de auto) op mijn werk.


Bij mij zal dat dus andersom uit komen.
Zonder auto kan ik niet naar mijn werk, geen werk geen geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er ook geen olie schaarste.

Ik verdenk de handelaren die op de beurs olie kopen maar nog nooooit een druppel olie hebben gezien.

mischien is er wel één of andere rijke stinkerd (die al jaren gezocht wordt) die een beetje de handel om zeep brengt??

kopen,verkopen drieging hier dreiging daar.

En hup sakee handelaren raken in paniek en de prijzen stijgen.

Theorie of werkelijkheid!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het elke dag al wat langzamer aan. Ik kom tegenwoordig niet harder meer dan 30km/u op de snelweg. De 3e,4e en 5e versnelling kom ik niet eens in. ...sluit maar achteraan in rij... en ik kan je vertellen dat dat niet gunstig voor het verbruik is!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeuhm, ALDl-Slaolie? shocked

 

Of denk ik nu hardop. cool Ja, het Nederlandse volk zwijgt! Ik snap dit niet, we moeten in opstand komen. We moeten ons stem laten horen; we zijn niet voor niets een democratie. We hebben er genoeg van. mad

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Eeuhm, ALDl-Slaolie?

 

Ik doe dit al een tijdje. 100% PPO na een ombouw van mijn Dieseltje. €0.70 per liter, 1:18 .. 1:19. Verder rekenen kan iedereen zelf wel.

 

Toen ik voor €2000 de boel om liet bouwen voor gebruik met 100% PPO werd ik voor volslagen zot uitgemaakt. Met de huidige prijzen lach ik nu iedereen uit. Al gaat de olie naar weet ik veel wat voor prijzen, laat mij maar rijden met m'n "patatkraam".

 

groeten,

Peter.

 

 

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...