Ga naar inhoud


Dure Benzine? Doe er zelf wat aan!


AEO

Aanbevolen berichten

@ prutsie, hoe zit het dan met je wegenbelasting ???? En heb je niet altijd een zwerm kraaien of meeuwen achter je auto aanvliegen, want die zie je altijd bij een patatkraam rondhangen :D

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Eeuhm, ALDl-Slaolie?


Ik doe dit al een tijdje. 100% PPO na een ombouw van mijn Dieseltje. €0.70 per liter, 1:18 .. 1:19. Verder rekenen kan iedereen zelf wel.

Toen ik voor €2000 de boel om liet bouwen voor gebruik met 100% PPO werd ik voor volslagen zot uitgemaakt. Met de huidige prijzen lach ik nu iedereen uit. Al gaat de olie naar weet ik veel wat voor prijzen, laat mij maar rijden met m'n "patatkraam".

groeten,
Peter.





Ben ik met mijn LPG G3 nog altijd goedkoper uit: €0,58 cent per liter smile

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ prutsie, hoe zit het dan met je wegenbelasting

 

Ik betaal gewoon wegenbelasting voor Diesel, het is immers een Diesel.

Verder moet je aangifte doen over het aantal liters PPO die je verstookt en hier accijns over betalen. Behalve als je in Duitsland PPO aan de pomp tankt, daar zitten de accijnzen natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt. En ik tank altijd in Duitsland natuurlijk..... smile

 

Citaat:
Ben ik met mijn LPG G3 nog altijd goedkoper uit: €0,58 cent per liter

 

Is dat wel zo ? Wat is je verbruik ? 1:??

Ik heb eigenlijk altijd alternatieve brandstoffen gereden. Of LPG, of pure propaan of butaan, of HBO-2 (huisbrandolie) en nu PPO. Met LPG heb ik nooit beter kunnen presteren dan 1:11 (Golf III 1.6) Qua kosten (houderschapsbelasting & verbruik per gereden kilometer) denk ik dat je niet echt goedkoper uit bent dan ik. Qua onderhoud zal je minder kwijt zijn, ik moet vanwege de glycerine in PPO wat vaker olie en filters wisselen (polymerisatie van de motorolie).

Als laatste, probeer met LPG niet het onderste uit de kan te halen qua afstelling en dus verbruik. Armere afstelling = warmere verbranding (en dus motor). Ik stelde altijd zelf mijn LPG af omdat ik graag met een wat rijker mengsel reed. Het rijd prettiger (soepeler) en de motorblijft koeler en gaat dus veel langer mee.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ik in dezelfde stad werk als waar ik woon, heb ik ongeveer een maand geleden besloten om met de fiets i.p.v. de auto naar het werk te gaan (scheelt bijna een volle tank euro). Maar dat valt nog helemaal niet mee; je wordt er verrekte moe van en soms ook nog nat! Wat mis ik die goedkope brandstofprijzen zeg, dan kon ik met m'n luie donder gewoon nog steeds met de auto naar het werk. crazy

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slim! Maar.. is dat niet illegaal omdat je geen accijnsen betaald? Voor mijzelf maakt het niets uit; weg met de accijnsen! mad Maar toch; wat als de Politie je slaolie ziet tanken. blush Volgens mij staat er een hele hoge boete op....

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Citaat:
Ben ik met mijn LPG G3 nog altijd goedkoper uit: €0,58 cent per liter


Is dat wel zo ? Wat is je verbruik ? 1:??


Ik heb onlangs mijn diesel (Golf 4 TDI) verkocht. Met deze auto was ik ongeveer 70 euro kwijt voor een volle tank, en reed ik zo'n 800 kilometer mee.

Ik heb nu een Renault Megane Cabrio, en een volle tank gas kost mij 18 euro en rijd er 400 kilometer mee. Dus 36 euro voor 800 kilometer met de Megane tegen 70 euro voor 800 kilometer met de Golf.

Daarbovenop ben ik ook nog eens 23 euro per maand goedkoper uit met de wegenbelasting. (70 euro voor de Golf tegen 47 euro met de Megane)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
En Bos en Balkenende maar lekker rond rijden van onze centen.
Wij klootjesvolk mogen op de fiets.


JIJ snapt het!!
Alleen de rijkere onder ons zal het een biet wezen wat het kost.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Op de snelweg ga ik 95 km p.u., dus ietsje langzamer.
Als ik b.v. van Almere naar Amersfoort ga, dan doe ik er nog geen 5 minuten langer over.


Ietsje langzamer nooemt ie dat....En wat als er iemand achterop stuitert omdat ie gewoon niet verwacht dat je zo langzaam rijdt, wat sparen we dan allemaal dan nog uit????

Om nog maar te zwijgen over het veroorzaken van files....alhoewel je daar weinig last van hebt, als je vooraaan rijdt :D

Als je dan zo langzaam wilt rijden, ga dan alsjeblieft op de b-wegen.....

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies!

 

Van dat soort figuren baal ik ook altijd als een stekker. En dan 70 als je 80 mag en 40 als je 50 mag.

 

Het nieuwe rijden heeft niets te maken met te langzaam rijden!

 

Te langzaam rijden is bovendien gevaarlijk. Je dwingt anderen tot inhalen met dodelijk ongelukken tot gevolg. Tussen Weesp en Muiden is dat een aantal keren gebeurd. Met als gevolg dat onze falende gemeentelijke politiek niets beters weet te verzinnen dan de maximum snelheid te verlagen naar 60 km/u. Welke idioot verzint dit nou?

 

Dus als je lekker langzaam wil, neem die fiets of de bus!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Precies!

Van dat soort figuren baal ik ook altijd als een stekker. En dan 70 als je 80 mag en 40 als je 50 mag.

Het nieuwe rijden heeft niets te maken met te langzaam rijden!

Te langzaam rijden is bovendien gevaarlijk. Je dwingt anderen tot inhalen met dodelijk ongelukken tot gevolg. Tussen Weesp en Muiden is dat een aantal keren gebeurd. Met als gevolg dat onze falende gemeentelijke politiek niets beters weet te verzinnen dan de maximum snelheid te verlagen naar 60 km/u. Welke idioot verzint dit nou?

Dus als je lekker langzaam wil, neem die fiets of de bus!


Je hebt groot gelijk,ik maak het ook vaak mee zie je voor je op de snelweg ineens remlichten oplichten,dus allemaal naar links en ja hoor, daar rijd er weer een met een kilometertje of 80 te gek voor woorden.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te langzaam rijden is een crime. Ook grote gaten laten in de file is slecht voor het gebruik.

Een auto die 80 Km/h draait is zuinig bezig. Remmen is funest. Maar je wil ook wel plezier houden in het rijden.

Die slaolie-diesel van Prutsie reed ik 20 jaar geleden al in een test. Toen had een germaanse professor een MB 190D van slechts een cylinder ontdaan. De motor aangepast, en daar kon je alles inflikkeren: Slaolie, lijnzaadolie, ga maar door. Dure oplossing dus. Maar in deze tijd niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaolie is ook hard in prijs gestegen, net als de diesel!

 

Diesel 1 euro => slaolie 0,69

Nu diesel 1,40 => slaolie 1,29

 

Het omslagpunt om op slaolie te gaan dieselen is op dit moment niet gunstig ;-)

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
De slaolie is ook hard in prijs gestegen, net als de diesel!

Diesel 1 euro => slaolie 0,69
Nu diesel 1,40 => slaolie 1,29

Het omslagpunt om op slaolie te gaan dieselen is op dit moment niet gunstig ;-)



Sla Olie gaat nog harder omhoog dan de diesel eek

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...