Ga naar inhoud


Matrix reloaded en digitenne??


Gast sjengjanssen

Aanbevolen berichten

Gast sjengjanssen

Ik heb in mijn tv (sharp lc-32x20e) een dvb-t decorder ingebouwd, mbv een conax module zou ik dan digitenne kunnen kijken.

Ik heb nog een matrix reloaded module liggen en zover ik weet waren deze vroeger ook voor conax (Thor etc) te kijken via sat.

 

Zou ik deze module ook in de tv kunnen gebruiken om hier digitenne mee te kijken??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wammeswaggel
Zonder Smartcart moet ook lukken: Ned1,2,3 en de regionalen.


Ja dat denk ik ook wel, daarom is het ook ingebouwd en FTA te ontvangen.
Wil je meer heb je een abonnement met Digitenne kaart nodig, dit in combinatie met een common interface.

Een Matric cam zal waarschijnlijk niet werken, bij mijn Philips werkt ie in ieder geval niet.
Mijn ervaring met de Philips is dat de Digitenne kaart werkt met een Alphacrypt, Telenor (conax versie 3) en een Conax CI ( versie 4)

Met de sharp heb ik geen ervaring .... misschien dat iemand ander hier een antwoord op heeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn pana TH42 PZ 80E op mijn oude analoge antenne raster aangesloten, zit/zat wel een versterker tussen die onder spanning moet blijven staan (ook toen het analoog was)

sterkte 10 kwali 7 á 8

 

doet het overigens zonder cam maar dan alleen de vrije kanalen ned.1,2,3. regionaal tv+radio

radio 1,2,3,4,5,6. funx etc.

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjengjanssen

Ik kan op de sharp de spanning aan/uit zetten op de antenne.

 

Begrijp ik het nu goed, dat wanneer ik alleen een antenne zou aansluiten ik al naar ned 1,2,3 zou kunnen kijken. (dus geen module) Ik heb namelijk nog geen digitenne aangevraagd omdat de postcode check aangeeft dat ik geen ontvangst zou hebben, dit zou ik namelijk eerst eens zeker willen weten voordat ik een abo afsluit.

Dan zou ik dus alleen even zo'n antenne moeten regelen en proberen hoe de ontvangst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjengjanssen
Ik kan op de sharp de spanning aan/uit zetten op de antenne.
Dan zou ik dus alleen even zo'n antenne moeten regelen en proberen hoe de ontvangst is.


Ja gewoon een losse antenne kopen ik zou een binnen antenne nemen de 5V op aan zetten en even schuiven in de richting van de zendmast op een freqentie tot je het beste signaal hebt en scannen dan zou je beeld hebben op de ongecodeerde dus NL 1 2 en 3 plus de regiozender.

De freqenties en de masten kun je hier vinden,

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...