Ga naar inhoud


HD TV-Vlaanderen en huidige tuner ?


Gast qrt

Aanbevolen berichten

Beste,

 

als je een abbo pakt op de HD Channels van TV-Vlaanderen ?

moet je dan ook daadwerkelijk een HD ontvanger hebben of kan je deze ontvangen op de huidige Dreambox 600 ?

Mits dat je dan natuurlijk niet in HD kijkt maar in het gewone formaat ?

 

HD interesseerd mij niet zo, wel de VOOM die ze aanbieden , maar daarvoor een nieuwe tuner kopen vind ik een beetje overkill.

Eerst smeren ze je een philips aan zonder HD, komen ze met een paket uit dat HD ondersteund, komen ze met een nieuwe HD Philips tuner eraan ... triestig als het zo in elkaar steekt

zo blijf je geld spenderen, dan nog liever naar telenet digibox gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast pierkepierlala

Jaja, zo is dit nu eenmaal. Het HD signaal is compleet anders, dus niet compatibel met een SD ontvanger. En ook is het zo dat de 'commercie' moet blijven draaien, dus vinden ze binnenkort terug een nieuwe standaard uit die terug niet meer compatibel is met de huidige! Zie maar naar de CD > DVD > HD DVD (RIP) > Blu Ray > ?? eek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik schandalig.

 

zo word sat kijken enorm duur ...

in het begin was dit goedkoop om sat te kijken via TV Vlaanderen, nu vind ik dit al serieus afzetterij.

 

Dat is natuurlijk mijn gedacht, en om eerlijk te zijn ... als je niet aan cardsharing doet of die buitenlandse zenders je toch niet interesseren dan ben je vantegewoordig beter met telenet.

 

is een stuk goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: qrt
Dit vind ik schandalig.

zo word sat kijken enorm duur ...
in het begin was dit goedkoop om sat te kijken via TV Vlaanderen, nu vind ik dit al serieus afzetterij.

Dat is natuurlijk mijn gedacht, en om eerlijk te zijn ... als je niet aan cardsharing doet of die buitenlandse zenders je toch niet interesseren dan ben je vantegewoordig beter met telenet.

is een stuk goedkoper

maar als je eens rekent ben je op 5 jaar tijd meer geld kwijt bij telenet dan bij TVV,
bij telenet kan je enkel nog huren naast uw jaarlijkse kost aan de kabel en analoge kijkers betalen de digitale mensen mee.
en voor HDTV wist je normaal al 2 jaar dat dit ging komen en kon je een box aankopen die geschikt was daarvoor.
nu afkomen dat je geen HD wilt alleen VOOM is zever hé,en VOOM is ook niet zo interresant,heb al paar keer gekeken,
geen ondertiteling en veel reportages van sport dingen.
mij persoonlijk interreseert me dat niet.
maar als je mee wilt met de tijd moet je geld uitgeven,
dat is met alles toch zo en kan je TVV daar niet van beschuldigen.
telenet doet dat toch ook.
als je een gewone digibox had of hebt moet je voor HD ook een nieuwe hebben met HD opties op.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qrt, mag ik vragen, ben je je er ook van bewust dat je niet

alleen een speciale HD ontvanger moet hebben om HDTV te

kunnen ontvangen maar ook een speciale "HD-Ready" tv?

 

Of was jij de Belg die tijdens de opkomst van de GSM telefonie met z'n vaste huistelefoon in de stad ging rondlopen en klaagde dat hij geen ontvangst had op het apparaat? :D

 

"Schandalig dat je hier een speciale telefoon voor moet aanschaffen"

 

(daar komt ook die Belgenmop vandaan trouwens: GSM, "geen snoerke meer" :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Of was jij de Belg die tijdens de opkomst van de GSM telefonie met z'n vaste huistelefoon in de stad ging rondlopen


Daaaarom is GSM-men zo duur ! Het verlengsnoer !

Als je je, zoals ik, voorlopig nog niet te veel aantrekt van die HD-toestanden, dan is Sat-kijken helemaal niet duur. Trouwens, zolang die bitrate aan de (heel) magere kant blijft, lijkt het me niet zo opportuun om alles te vernieuwen. Ik heb al meer dan één keer in de winkel staan kijken op het blokkerige beeld van die nieuwe TV-toestellen, zeker als er wat actie aan te pas komt.
Als het beeld dan van een aanvaardbare kwaliteit is, dan mag je er zeker van zijn dat er een DVD-tje draait.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Ik vind het huidige HDTV-aanbod via satelliet zijn geld niet waard.
Het is een pure luxe uitgave voor wie geld teveel heeft.

Ideaal voor mij dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Origineel bericht van: riji
Ik vind het huidige HDTV-aanbod via satelliet zijn geld niet waard.
Het is een pure luxe uitgave voor wie geld teveel heeft.

Ideaal voor mij dus.


Ik ook maar wel de FTA HD BBC, ITV, ANIXE enz. laugh
HD is bij de satproviders in een beginstadium, dus een beetje geduld. wink

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van Telenet overgestapt naar de "wok" niet omdat het zoveel goedkoper is, maar omdat je een stuk onafhankelijker bent. Je kunt zelf bepalen wat je wilt zien. Interesseert het je niet, dan betaal je er ook niet voor. Maar als je vergelijkt welk mager aanbod op de kabelsystemen te zien is en wat je allemaal gratis uit de lucht kunt plukken, dan wint de satelliet met een baanlengte. Akkoord het HD aanbod is momenteel een mager beestje. Maar er is ook nog niet veel degelijke content beschikbaar, ook omdat de produktieprijs merkelijk hoger ligt bij HD dan SD, die door TVV of CDS kunnen worden verdeeld. Sky heeft een serieus aanbod, maar ... je moet ook een HD Skybox kopen waarmee je beperkt bent tot het Sky aanbod (ITV HD ga je niet bekijken met een SKY HD box) en de HD abonnementsprijs is alles behalve een weggevertje. Wil je mee met de tijd en genieten van de luxe, dan hangt daar een prijskaartje aanvast. Net alsof je in een vijfsterrenhotel wilt logeren en klaagt dat je meer moet betalen dan in een pensionnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pierkepierlala

Wat RUF verteld is nu ook mijn idee. Het grootste voordeel van de sat is dan ook het open systeem. Je koopt wat je wil en je doet ermee wat je wil. Ikzelf gebruik het super handige Elgato eye tv doosje op mijn iMac. Hiermee heb ik een compleet systeem, met compleet werkende EPG en zelfs HD. Plus als ik iets opneem kan ik heel makkelijk knippen en editeren. En dan in één beweging een DVD branden. Ook kan ik draadloos via een andere (laptop) computer gekoppeld aan een HD LCD kijken naar wat ik wil, wanneer ik wil. Deze vrijheid is met geen andere provider mogelijk. Je zit daar dan maar met je Telenet digicorder of Belgacom decoder. Moet je dan maar eens op een andere plek (leefkamer > slaapkamer) naar een opname proberen te kijken, laat staan een DVD te branden van een opname. enz....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heeft satelliet-ontvangst een aantal voordelen.

Ik zie overigens onze duopolie-houders (Belgacom en Telenet) als nog grotere profiteurs en dan nog met medewerking van de overheid.

Als het mij teveel wordt zou ik mij opnieuw beperken tot FTA-Sat-tv en DVB-T(VRT 1-2, RTBF 1-2-3, 10-tal Franse kanalen).

HDTV (ook) via satelliet is weer zoiets waar de moderne verkoopstechnieken worden op losgelaten om het met veel getoeter tot een "must have" te maken terwijl het product nog in een prematuur stadium is, maar waar dan toch een veel te hoge prijs aan vasthangt (uitrusting en abo).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru

HD is bij de satproviders in een beginstadium, dus een beetje geduld. wink


Als velen in België die 5 euro voor het huidige HDTV pakket al te duur vinden dan vrees ik dat HDTV bij TVV nooit uit het beginstadium zal komen. Sterker nog, de stekker zou er wel eens uit kunnen gaan als de zaak niet rendabel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als binnenkort HD1 wordt omgedoopt naar een voetbal 2de klasse zender dan zal opeens iedereen wel HD goed vinden en klagen dat TVV die zender(s) moet toevoegen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...