Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een oude Speedtouch 510 ( die werkt beter als de 580 ) maar elke keer maakt hij zelf poorten aan in de router.

Nu bv staan de poorten 55763 TCP & UDP er weer bij, nadat ik hem helemaal leeg had gemaakt. en ik weet zeker dat er van de week weer meer bij staan.

Hoe en wat kan automatisch een poort aanmaken in je router. ???

Satfreaked.

Geplaatst:

Iemand die toegang heeft van buitenaf?

Toevallig ooit je login en passwoord van je router aan iemand gegeven?

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Origineel bericht van: Puch
Iemand die toegang heeft van buitenaf?

Toevallig ooit je login en passwoord van je router aan iemand gegeven?

Je kan deze niet van buiten benaderen dacht ik toch...

En de 2 optie heb ik nu off gezet en ga kijken of het gaat werken.
wat houd deze optie eigenlijk in UP&P...

Satfreaked.

Geplaatst:

Origineel bericht van: Satfreaked
wat houd deze optie eigenlijk in UP&P...

Dat is voor hulp op afstand.

Die stond dus nog op Up&go.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Hij zal wel bedoelen UPNP.... in het kort zorgt het ervoor dat de benodigde poorten open gezet worden in je firewall en naar de goede computer gerouted worden en dat helemaal automatisch door een programma die daarvoor geschikt is. Als het goed is worden deze poorten en routing ook weer gesloten na sluiten van dat programma. MSN maakt daar o.a. gebruik van.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Hij zal wel bedoelen UPNP.... in het kort zorgt het ervoor dat de benodigde poorten open gezet worden in je firewall en naar de goede computer gerouted worden en dat helemaal automatisch door een programma die daarvoor geschikt is. Als het goed is worden deze poorten en routing ook weer gesloten na sluiten van dat programma. MSN maakt daar o.a. gebruik van.

Dan zal het msn zijn die die poort heeft aangemaakt.
Maar ik heb gehad dat ik wel 4/5 poort regels erbij had in mne router...
En nu staat die optie uit en wat gebeurd er dan met msn ????

Satfreaked.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfreaked
Origineel bericht van: winwiz

Dan zal het msn zijn die die poort heeft aangemaakt.
Maar ik heb gehad dat ik wel 4/5 poort regels erbij had in mne router...
En nu staat die optie uit en wat gebeurd er dan met msn ????

MSN blijft gewoon werken, alleen als je files gaat overzenden of met een webcam werkt kan het allemaal wat trager en/of lastiger zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen