Ga naar inhoud


[dm500+] flashen met flashwizard pro geeft error not yet supported


tuupje_nl

Aanbevolen berichten

Als ik een 500+ wil flashen via flash wizard pro 6.3 met een PLI ioloite image in .nfi formaat krijg ik opeens de melding:

 

This is not (yet) supported on 7020

 

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

 

Ik flash de box nu dus maar via de seri kabel, maar dat duurt weer circa 30 minuten.

 

Ik kan mij niet herinneren iets gewijzigd te hebben in Flashwizard waardoor ik iets op 7020 heb omgesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mobieltje
FlashWizard gebruik je b.v. voor de DB7020 Multiboot te maken.


Onzin, FWP kan ook prima het flashimage installeren.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn .nfi files ook niet geschikt voor installatie in flash.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Volgens mij zijn .nfi files ook niet geschikt voor installatie in flash.


onzin, als je een dreambox 500 + hebt en je wilt bijvoorbeeld de laatste gemini versie erop zetten is dat een nfi bestand en kan met dreamup geflasht worden. Gewoon een nulmodem kabel en een utp kabel aansluiten op de dreambox en je zal zien dat het supersnel gaat. Ik zou het zeker niet met flashwizzard doen, het gaat niet meer om of het mogelijk is maar mijn advies om dit niet te doen.
Maar ja je moet het zelf weten het is jouw box.

ps: Voor de dreambox 500S is dat een .img bestand maar we spreken nu over een 500 plus versie.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde met FWP in de flash zetten (not yet supported), niet dat .nfi bestanden niet in de flash kunnen.

Overigens al tientallen images in multiboot gezet en een tiental in flash, nog nooit problemen gehad, gerelateerd aan FWP.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...