Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik heb wat verschillende settings gedownload op het net. Deze moeten volgende week in een DM800 komen.

Nu zie ik dat de satellites.xml inhoudelijk zo'n beetje alle sats/transponders heeft staan die er zijn (nou ja,...veel).

Omdat ik nog geen ervaring met enigma heb, en in neutrino altijd "kale" xml'n gebruikte, wil ik graag weten wat er gebeurt bij een fullscan. Loopt die dan standaard alle transponders af die in de xml staan of niet? Zo ja, dan edit ik de xml terug naar 4 sats.

Achterliggende gedachte is natuurlijk om een volledige scan in zo kort mogelijke tijd uit te voeren.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Soulman
Omdat ik nog geen ervaring met enigma heb, en in neutrino altijd "kale" xml'n gebruikte, wil ik graag weten wat er gebeurt bij een fullscan. Loopt die dan standaard alle transponders af die in de xml staan of niet? Zo ja, dan edit ik de xml terug naar 4 sats.

De .xml op een Dreambox 800 is al langer onderwerp van gesprek.
Tijdens de scan worden alle transponders van die sats gescand die in je satellietconfiguratie staan.
Dus als je een 4 sats opstelling hebt, en je kiest voor scan Multisat, gaat ie alléén die 4 sats scannen die jij dus hebt.
Je kunt overigens ook per satelliet, of per transponder scannen.

De xml welke in de 800 zit als ie uit de doos komt is niet helemaal compleet. Voor zover ik kan beoordelen is de .xml uit de PLi images de enige die alle parameters in de xml heeft staan welke noodzakelijk zijn om een goede scan te doen.

Vergelijk maar eens de .xml uit mijn settings met elke andere, dan zul je zien dat de regelopbouw anders is.

Ik weet niet welke .xml door Gemini wordt gebruikt, als je er daar eentje van hebt mag je die hier weleens plaatsen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Jouw settings heb ik ook. Die heeft ook alle sat "aan boord". (bestandsgrootte 659k). Neem ik die van likra dan is ie 97k. En zo zijn er nog een paar. Nou snap ik wel dat in de Dream geheugen niet zo'n probleem is (in de dbox'n wel)maar ik hou er wel van om zo'n bestand zo klein mogelijk te houden.

Ik zal van de week (als ik m'n box tenminste krijg.....) eerst eens jouw xml gebruiken en gaan testen (scan) met de grote versie en daarna de uitgeklede versie die ik maak vanuit jouw xml (allen de 4 sats). Dan merk ik het wel.

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

Geplaatst:
Origineel bericht van: Soulman

Ik zal van de week (als ik m'n box tenminste krijg.....) eerst eens jouw xml gebruiken en gaan testen (scan) met de grote versie en daarna de uitgeklede versie die ik maak vanuit jouw xml (allen de 4 sats). Dan merk ik het wel.

Dan merk je geen verschil.
Je kunt jouw versie best uitkleden, je hebt toch maar die 4 sats nodig.
In het verleden heb ik dat ook altijd gedaan bij alle Dreamboxen die ik hier heb. Maar gezien de grote hoeveelheid geheugen van de DM800 maakt dat niks meer uit. Bij Enigma-1 boxen was het overigens altijd wél te merken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

ik laat het weten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen