rai Geplaatst: 7 juni 2008 Geplaatst: 7 juni 2008 Ik kom bij de plugins die te downloaden zijn, een plugin tegen voor Wifi. IS dat om een USB Wifi stick in de DM800 te kunnen stoppen? Heeft iemand dit al werkend?
dolphs Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Wifi USB met type RALink (ralinktech) zou werkend te maken moeten zijn op linux dus ook op een dreambox Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Henksat Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 In de laatste PLi beta die ik hier draai, zit van DMM een uitbreiding van de netwerkinstellingen, hier zit óók de optie WLAN nu in, hierbij staat: Wlan USB-sticks with Zydas ZD1211B and RAilink RT73 chipset are supported. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Henry IV Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 ik heb Wlan USB stick gekocht met RAilink RT73 chipset ondersteuning.. waar vind ik Wlan instelling bij Netwerk instellingen? ik zie het niet any suggestions?
rai Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Geplaatst: 19 juni 2008 Heeft iemand het inmiddesl al werkend? IK las dat de optie in de Gemini 3.5 erbij zou komen in de volgende versie. Maar die is nog steeds niet uit. Iemand inmiddels wel succes op een andere image?
Simean Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 heb geen wireless stick maar in de laatste nabilo zitten de instellingen wel in het menu ! Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
rai Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Geplaatst: 23 juni 2008 In de Gemini 3.6 zit nu ook de optie voor wireless. Echter, als ik deze optie kies dan kan hij mijn Linksys USB stick niet vinden. Maar al ik nu terug wil naar interne LAN, dan is dit ook niet meer mogelijk. Alleen de image weer terug zetten is een optie. Werkt nog niet echt lekker handig zo. ANdere wel een positieve ervaring? En zo ja, met welke stick?
rai Geplaatst: 3 juli 2008 Auteur Geplaatst: 3 juli 2008 IS het inmiddesl iemand wel gelukt om een wireless USB stick werkend te krijgen?
Erik Slagter Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Origineel bericht van: rai IS het inmiddesl iemand wel gelukt om een wireless USB stick werkend te krijgen? Houden jullie er wel even rekening mee dat elke soort wireless USB stick (zelfs van één fabrikant en soms zelfs binnen één type) een aparte device driver nodig heeft die maar gesupport moet worden door Linux (terwijl de fabrikanten de specs meestal niet vrijgeven) EN die driver ook nog aanwezig moet zijn in de kernel die dream in z'n image stopt? De kans dat je een willekeurige USB-wireless stick in een dreambox aan de gang krijgt is dus erg klein (nu en in de toekomst). Je kunt beter een wireless bridge kopen (= "converter" van ethernet naar wireless), dat werkt zeker. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
sretlow Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Bridg eis idd een goed idee. Maar welk AP (goedkoop) kan ik als bridge instellen. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Erik Slagter Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Origineel bericht van: sretlow Bridg eis idd een goed idee. Maar welk AP (goedkoop) kan ik als bridge instellen. Die van mij maar die is niet goedkoop Je hebt ook speciale wireless bridges. Die worden meestal aangeboden om een playstation 2 of xbox draadloos aan te sluiten, maar werken uiteraard ook prima op je dreambox. Die zijn volgens mij over het algemeen wat goedkoper. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
peter-nmgn Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Acces Point van Linksys werkt goed! Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
sretlow Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: sretlow Bridg eis idd een goed idee. Maar welk AP (goedkoop) kan ik als bridge instellen. Die van mij maar die is niet goedkoop Je hebt ook speciale wireless bridges. Die worden meestal aangeboden om een playstation 2 of xbox draadloos aan te sluiten, maar werken uiteraard ook prima op je dreambox. Die zijn volgens mij over het algemeen wat goedkoper. Kun je aangeven welke dat zijn? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
metoo Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 O.a Linksys wet 54G, maar er zijn meer merken die zoiets hebben ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
skippie1770 Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Belkin wireless gaming adapter werkt perfect hier, al een tijdje. Zowel op mijn vroegere 7000s als mijn nieuwe 800HD. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen