Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een linksys wrt54GL, die kan ik kopen voor een 62 €. Je kan er 4 boxen op aansluiten en ondertussen speelt hij nog als repeater voor je wifi netwerk. Dat wil zeggen dat het bereik van je wifi netwerk een flink stuk groter wordt.

Edwin

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edwin
Een linksys wrt54GL, die kan ik kopen voor een 62 €. Je kan er 4 boxen op aansluiten en ondertussen speelt hij nog als repeater voor je wifi netwerk. Dat wil zeggen dat het bereik van je wifi netwerk een flink stuk groter wordt.

IN de handleiding van die router zie ik geen mogelijkheid om deze als bridge in te stellen. Ik weet dat het met de oude WRT54G wel kon mits ze er andere firmware ingezet hebt. Helaas is het met de nieuwe linksys routers niet mogelijk om niewe (3rd party) firmware erin te zetten.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Toch nog maar eens naar boven halen dit topic.

Hoe zit het met de WLAN USB Stick N van onze Oosterburen, is die dan echt op 300n aan de gang te brengen in linux?

Wellicht leuk voor de openpli jongens, of is dit lang en breed in gang gezet en loop ik weer eens achter ( ik kan helaas ook niet alles meer bijhouden ), maar goed als ik in de info.txt kijk van het apparaat dan zie ik dat de linux driver is ontwikkeld voor kernel Kernel 2.6.18.2-34 en in de dreambox is nu 2.6.18-7.4 geladen ( openpli ). Maar wellicht is het een begin en zijn er wellicht ook al andere usb 300n apparaten die werken onder linux ( en dan dus niet met tussenkomst ndiswrapper )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

ik heb de wireless game adapter van Belkin aangesloten, al een hele tijd en die werkt perfect.

eventuele beveiliging eerst aanpassen in meegeleverde software via pc.

Geen problemen nadien en dreambox werkt wireless.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Of als je geen zin in uitzoekwerk hebt: een VAP11G

Geplaatst:

leuk snufje maar ook niet meer. Ik mis bijvoorbeeld sterk 5GHz ondersteuning en volgens mij ook geen 300n? Bovendien was het natuurlijk om usb wlan te doen, daarmee bedoel ik geen bridge. Doch dank voor de tip!

Geplaatst:

ik heb een wlan usb stick, werkt perfect alleen flashen via internet moet via een kabel voor de rest werkt het perfect icm gemini2 5.1 ea.

ik heb een d-link dwl g122 c1, alleen met openpli had ik problemen telkens opnieuw in het wlan menu om een herstart te doen omdat de verbinding was weggevallen.

dat wlan menu krijg je automatisch waneer je dreambox je usb stick herkent en de wlan op je dm geinstalleerd is.

extra drivers installeren is niet nodig waneer je de juiste usb sticks gebruikt [te vinden op een bekende duitse dreambox site]

grt peter

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Geplaatst:

Ik gebruik een low budget Rt73 stick op de 8000HD die ik af en toe installeer en kan bevestigen dat deze inderdaad heel stabiel werkt, zelfs om te sharen werkt het perfect.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

als eerder geschreven dat die 802.11g wireless dingen het doen dat weet ik maar nu nog de 300n ( en 5Ghz ) variant, dat lijkt met de WLAN USB Stick N dan werkelijk te gaan lukken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen