Hemant Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Hoi, Ik heb een ASUS P4800- Deluxe met onboard SATA 378 controller van Promise. Nu heb ik voor mijn andere schijven een nieuwe SATA controler gekocht PROMISE RAID TX4310. Op mijn onboad SAT heb ik 2 x WD Raptor 10 K in raid 0. Dit is mijn Boot schijf. Op mijn TX4310 heb ik 3 x maxtor 7200 RMP. Zoalng ik geen raid definieer op mijn TX4310 kan ik booten. Als ik een ARID 0,1,5,10 of JBOD aanmaak kan ik niet meer bootren van mijn 378. Ik krijg constant de melding Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1). Als ik de Array's weer verwijder op mijn 4310 kan ik weer opstaren in windows. Als ik via PAM de schijven defineer gaat alles ook nog goed ik kan de nieuwe schijven formatteren en Data wegsrchijven. Tot dat ik weer reboot en dan krijg ik het systeem niet meer gestart. Ik heb alle mogelijke bios setting geprobeert maar het lukt me gewoon niet om beide raid's tegelijkertijd te draaien. We weet wat het probleem is en kan me helpen met een oplissing. Ik heb ook al geprobeert om een Restore CD te starten van XP zodat ik fixmbr etc kan draaien maar als de raid gedefinieert is en ik doe de boot CD erin dan blijft mijn PC rebooten zonder dan ik in de recovery console komt. Ik wordt gek! ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
winwiz Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Xp kent je controller niet standaard en heeft dus een driver nodig. Tijdens de installatie van XP vraagt hij of er een driver geladen moet worden. Je moet dan op F6 drukken. Je moet er voor zorgen dat de driver beschikbaar is op floppy. Bij je controller is ongetwijfeld een cd bijgeleverd waaop een utility staat waarmee je deze floppy aan kan maken en anders even naar de site van de fabrikant. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Hemant Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Geplaatst: 8 juni 2008 drivers heb ik al geinstallerd bij windows, dus copntroller en disken zie ik en kan ik benaderen in windows. als ik van cd boot krijg ik niet de kans om op F6 te drukken voordat het installie scherm komt herstart mijn PC ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Hemant Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Probleem opgelost de onboard raid en de pci raid werken niet samen met elkaar. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen