Hendrik6073 Geplaatst: 8 juni 2008 Geplaatst: 8 juni 2008 Hoi, Ik zit te zoeken naar een manier om een selectie te draaien in een mail. Ik de tekst die ik normaal krijg via een query in een mail zetten. Ik zie even niet waar ik moet beginnen. Wie zet me even op het juiste spoor ? Alvast bedankt !
Puch Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Vertrekken van een formulier. <?php if (isset($_POST['Submit'])){ //uitpakken van formuliergegevens $email_adres = $_POST['email_adres']; $onderwerp = $_POST['onderwerp']; $tekst = nl2br($_POST['tekst']); // html bericht opstellen met daarin de tekst uit de textarea. $totaal_bericht = <<<eod <html> <body> $tekst </body> </html> eod; //headers voor versturen van html mail $headers = "FROM: Afzender <naam@domein.nl>\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; //versturen van de mail mail($email_adres, $onderwerp, $totaal_bericht, $headers); die("email verstuurd"); } ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Untitled Document</title> </head> <body> <form id="form1" name="form1" method="post" action="<?php print $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"> <p> Email adres <input type="text" name="email_adres" id="email_adres" /> </p> <p>Onderwerp <input type="text" name="onderwerp" id="onderwerp" /> </p> <p> <textarea name="tekst" id="tekst" cols="45" rows="5"></textarea> </p> <p> <input type="submit" name="Submit" id="Submit" value="Verzenden" /> </p> </form> </body> </html> iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hendrik6073 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Geplaatst: 9 juni 2008 dank voor je reactie, ik ben beginner dus ik moet eens goed zoeken hoe dit werk. Ik heb weer wat te doen.... hartelijk dank
Hendrik6073 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Geplaatst: 9 juni 2008 als ik het goed lees vertuurd deze toch alleen de mail met daarin de variabelen ? Moet ik dan dus eerst de variabelen in een eerder stadium vullen met de uitkomst van de query ? (dus steeds aanvullen) of is er een efficientere manier ?
Puch Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Het script dat ik hierboven heb geplaatst verstuurd een email naar het email adres dat je invult. Het onderwerp van de mail is het onderwerp dat je invult De inhoud van de mail is wat je invult in het de textarea. Plak de volledige php code + de html code in een php document en het werkt. Je kan je tekst natuurlijk ook uit een database halen en de variabele $tekst hiermee vullen. Maar je zal toch uit formulier moeten vertrekken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hendrik6073 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Geplaatst: 9 juni 2008 t heeft me iig op weg geholpen, ben nu bezig met het vullen van de $text var en dat lijkt goed te gaan. De rest zal ook goed gaan nu naar ik aanneem
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen