Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben bij m'n verhuis een stukje van de bevestiging voor mijn triax kwijtgeraakt.

Het gaat om twee rechthoekige moeren, waarmee je de u-vormige klemmen horizontaal met elkaar verbindt en op zijn plaatst houdt en die je daarna met vleugelmoeren aandraait tegen het statief aan.

Zijn deze onderdelen ergens te koop, zonder dat je een hele klemmen met bijbehorende moeren moet kopen? Ik moet de schotel bevestigen aan een campingstatief.

Geplaatst:

neem de U-beugel mee naar de ijzerwaren zaak en koop twee vleugelmoeren vlgs mij ben je dan voor nog geen euro klaar.

Gr,

Droompje

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Geplaatst:

de vleugelmoeren ben ik niet kwijt, het gaat om een horizontaal stuk metaal dat de twee u-beugels om de buis houdt en dat kleine tandvormige uiteinden heeft aan de kant waar het tegen de paal zit.

wat in de onderstaande foto in stap 6 na de moeren komt aan de andere kant van de beugel om de helling in te stellen, die twee stukjes die zorgen dat alles niet naar beneden glijdt.

my.php?image=schotelkecs0.jpg

Geplaatst:

beugel.jpg

Ieder handige Harry kan dit maken uit een gegalvaniseerde U-profiel

Het origineel stukje is een U-profiel 20mm x 20mm en 90mm lang

Vijl in het midden een ronding uit.

Boor twee gaten bovenaan in het U-profiel en je kan het monteren.

Die tandvorm is echt niet echt nodig maar met een driehoeksvijl kan je die tandjes aanbrengen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik heb nog een hele set van de achterkant van een triax

78 cm liggen,mag je gratis komen halen!

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

dank je wel voor het aanbod, maar Eindhoven is een beetje ver. Ik woon in Leuven.

Het zelf maken van een U-profiel 20mm x 20mm en 90mm, wordt een beetje moeilijk aangezien ik gereedschap heb. Ik hoop dat ze die dingen ergens los verkopen, in een grote bouwketen of zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen